Citat:
Ursprungligen postat av
Arthas
Nya rekord som vanligt. 26.5 % - Galet

21.5 är inte kattpiss heller.
Efter en vecka av
Nu vänder det, folket öppnar sina hjärtan så kommer två knytnävesmällar som vänder allt upp och ner. Trots döda barn på stränder, trots att hela Sveriges kändiselit
krävt att alla skall få komma till Sverige och leva på bidrag så bara ökar SD. Vad blir gammelmedias reaktion på detta?
Den gamla klassikern: Ångest över verkligheten och tysta ner/glöm så fort som möjligt. Aftonbladets undersökning står inte att finna någonstans på hela deras förstasida. Mätningen var så deprimerande för dem att den inte låg upp mer än 7-8 timmar. Sentios mätning är det knäpptyst om. Vem blir först att rapportera den utanför alternativmedia?
SD störst IGEN, i ett nytt OI
Ponera att Sifo och Ipsos t.ex. visar på nedgångar för SD till 16 %. Då skiljer det nästan 10 % mellan toppen och botten i OI. Säg att detta får forsätta till 2018. Alla i gammelmedia räknar med SD på 25 och de brakar in med 35-40 %. Tja inte omöjligt i alla fall?
Det är helt otroligt vilken resa det har varit. Kommer ihåg för fem år sedan när jag röstade för första gången, och jag la min röst på SD, vi kom in i riksdagen på 5,5%. Det var då som medias förföljelse började och har fortsatt i konstant i fem års tid.
Jag kommer ihåg skolan efter valet hur min vänstervridna feministlärare stod och föraktfullt gnällde om hur vi hade nazister i riksdagen, och där satt jag helt själv, och undrade hur jag skulle bemöta hennes ord. Man kände sig helt ensam i klassen just då. Vissa viste att man röstade SD, men jag viste inte heller var majoriteten av min klass stod politiskt.
Sedan sakta men säkert, efter att Jimmie & Co tog debatten, och vi få Sd'are pratade med vanligt folk om våra åsikter så såg man hur det började vända. 5%, 7%, 9%, 12% 19% 26%......
Det är helt otroligt vilken resa det har vart.