Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Haha, bemött? Jag vet inte om du lever under villfarelsen att någonting ni skrivit överhuvudtaget haft någon bäring på vad de eller jag skrivit. Bara för att du skriver något betyder det inte att det är relevant. Om du fick välja ut en enda punkt där du tycker dig haft en relevant invändning, vilken skulle det vara? Jag kan inte komma på någon men det skulle vara kul att veta var du tror att du haft det.
Ditt Open letter på 300 har ett svars brev på 800 som försvarar sexköpslagen.
http://www.straight.com/news/74235/open-letter-calls-nordic-approach-prostitution-canada
Vilket för länge länge sen Diciplina täppte till din trut med..men som du sitter och inte låtsas om.
Precis som du ignorerar alla andra ggr folk har motbevisat dig.
Relevant har jag varit så gott som alltid, eftersom jag i regel håller mig till ämnet, istället för att falla ut i personpåhopp stup i kvarten.
MIn strösta relevanta invändning mot att vi ska legalisera sexköp är att de med största sannolikhet , enligt jämförande statistisk med andra länder, forskare, skulle öka sextrafficking, gatuprostituion i Sverige. Båda former av prostituion som är direkt skadliga för kvinnor.
Vi skulle få den danska gatuprostitutionsscenen till Sverige. Danmark med sina 800 enbart utländska kvinnor från extremt fattiga nationer, som står på danska gator enbart för att tjäna pengar och där över hälften blivit våldsutsatta samma år och kraftig PTSD, avsevärt värre än hemvändande soldater från Afghansistan, depressioner och narkotika är vardag.
Detta finns att läsa i den danska rapporten i din gamla tråd.
Där har du ett fett skäl för att vi inte ska spä på efterfrågan i Sverige så fler kvinnor tvingas in i denna skit. Jag tycker nämligen kvinnor kan få slippa förvandla sin kropp och sexualitet till försäljningsvara. Är inte speciellt sexigt för fem öre.
Citat:
Bra, då faller ju ditt argument att människor i allmänhet skulle köpa sexuella tjänster av slavarbetare. Var ju inte så svårt.
Vilket är en idiotisk jämförelse.
Citat:
Ja, porr och massage. Det behöver ju repeteras för du verkar ju inte förstår att dina argument faller eftersom du inte kan bemöta dem. Hade du tagit till dig det första gången så hade det inte behövts upprepas.
Den mesta av sexhandeln handlar heller inte om tvång så då faller ju ditt argument även där. Precis som jag skrev innan, du kan inte vara intellektuellt hederlig och vara emot den ena men inte den andra formen. Om det är säkert på en inspelningsplats så är det säkert på ex. ett bordell.
Vad sägs om att du provar och ta en massage av en plastdocka ; ) Du vet mycket väl att det inte finns något stöd för att varken trafficking eller sexarbete minskar med sexköpslagen. Den har i princip bara negativa konsekvenser. Kring detta är det inte ens någon diskussion bland riktiga forskare. Att du tycker olika i dina kvinnogrupper är totalt ointressant. Ni är ändå inte övertygad av forskning utan ideologi. Märker även att du helt undvek att svara på de principiella skälen och varför vi skall inskränka i människor rättigheter.
Jag bemöter dina argument hela tiden, du bemöter däremot mer sällan mina. Det hjälper inte att sitta och ideligen påstå något som för alla och envar är uppenbart felaktigt för att göra det sant? Ok?
Inte heller är det ett speciellt hederligt sätt att debattera på. Utan exakt så barnsligt som det förefaller. Om du vill måna om ditt namn Oantastlig kanske du bör sluta bete dig som en 5-åring
Och vad är tvång i din värld? ( tror detta är 4:e gången jag nu bemöter ditt påståendet med detta argument som du sen inte svarar på)
Är det tvång att ha prostitution som sin enda möjlighet att försörja sig och ev. barn?
Är det tvång om man blivit hitlurad för andra typer av jobb och sen hamnar i denna bransch via övertalning, tjat och det faktum att man inte har pengar till biljetter hem?
Var Nora tvingad?
Om du inte tycker ovan är tvång, så har vi helt enkelt väldigt olika syn på vad tvång är.
Och stön….!!!!
inget stöd för att Sverige idag med sin sexköpslag inte har mindre sextrafficking än ex. Tyskland, Danmark och Holland….VERKLIGEN???????
Hur många ggr tycker du jag ska behöva sitta och dra fram ALLA de rapporter, forskare och statitisk
som existerar i denna sak igen, igen, igen och igen?
För att en sån som du verkar ha minne som en guldfisk eller saknar intellektuell hederlighet för att inse att du är rejält överbevisad härvidlag?
Fjant.