Citat:
Ursprungligen postat av
SkateBlind
Eftersom ett hinder för mig är något som gör det svårt att ta sig fram så kan ett hinder även vara någon som ligger i 80 på en 100 väg.
Givetvis går det inte alltid att förenkla för bakomvarande men i den mån det går så försöker åtminstone jag göra det om jag är den som fiskör.
På min väg till jobbet har jag flertalet kurvor som har god sikt där det är fullt möjligt att köra om men då går det inte att köra om heller för då är det många som genar genom kurvan, det om något är väl att hindra.
Jag vet inte vad du har för bil. Själv har jag en V70 på 140hkr. Med hjälp av huvudet så kör jag om bilar som kör saktare än mig.
I går på en riktigt kurvig o kuperad 80-väg körde jag om en kö på två bilar som låg i 70 utan problem. Själva sträckan bestod i två kurvor samt en svacka.
Men med hjälp av huvudet så såg jag att inget möte kom. Självklart fick jag ett helljus i nacken.
Men dessa två var inget hinder. Hade de genat i kurvan, vilket hade varit ett naturligt sätt att ta den så hade jag fått nya dörrar på deras försäkring.
Det du ser som hinder eller "förhindrare" är i ditt huvud.
Acceptera att folk kör saktare än dig o flytta för fan på dig när jag kommer för du är irriterande när du fiskör i laglig hastighet.