2015-09-08, 19:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Trams och svar på det raderat // Mod
Citera
2015-09-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Dom topsar ju många svenskar. Jag antar att de redan gjort genetisk analys map ursprung. Fyndet utgörs då kanske inte av t.ex afrikanskt DNA eller annat DNA som tydligt skiljer sig från vårt?
Det finns ingenting som tyder på att just framförallt svenskar topsas. Att vi här i tråden har fått rapporter om att svenskar topsats beror nog på att de flesta i tråden umgås mestadels med svenskar. Trådens deltagare umgås nog högst sparsamt i tiggarkretsar, gästarbetarkretsar eller MENA-kretsar. Så om dessa grupper topsas så går det nog ganska obemärkt förbi här inne i tråden.
Citera
2015-09-08, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Jag tror att det handlar om en ung person, förmodligen ingen som har överdrivet med kompisar.
Sitter gärna på internet och kollar olika Goresidor och har fått för sig att prova något och vips så hände detta.

Förövrigt, någon som vet ifall man kan ringa polisen och be om att få bli daktad utav dom och att det läggs in i registret?
Är oxå inne på det spåret, Polisen verkar inte ha ett skit och tiden går...
Citera
2015-09-08, 20:04
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Jag tror att det handlar om en ung person, förmodligen ingen som har överdrivet med kompisar.
Sitter gärna på internet och kollar olika Goresidor och har fått för sig att prova något och vips så hände detta.

Förövrigt, någon som vet ifall man kan ringa polisen och be om att få bli daktad utav dom och att det läggs in i registret?

Varför ska du slösa på polisens tid om du vet att du är oskyldig?
Citera
2015-09-08, 20:22
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Ja, du kan låta polisen topsa dig. Det händer att män anmäler sig frivilligt för att slippa misstankar från omgivningen. Flertalet män i Väsby har säkerligen gjort det.
Citera
2015-09-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om det vore en detektivroman så kanske polisen kör det klassiska tricket: De har inget (användbart) DNA-spår. De spelar på att bluffa och hoppas gärningsmannen stressas att avslöja sig när den kallas till topsning.

Lite mer allvarligt kan man fråga sig hur polisen kan vara säkra att deras DNA-spår härrör från mördaren. Synd att vi inte har mer information.

Den 17-åring som idag oprovocerat slog ihjäl en 25-årig kvinna i Sundsvall har överlämnat sig själv. Jag tror att GM i Väsby är en liknande person och polisen hoppas nog att han ska bryta ihop och erkänna.

Det finns unga personer som inte är psykiskt sjuka som spettmannen men som ändå begår oförklarliga våldsdåd.
Citera
2015-09-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tror inte man kan få så pass detaljerad info från en mast i alla fall. Möjligt dock att hon har haft någon tränings-app på sin mobil som loggade hennes löptur.

Behöver inte nödvändigtvis vara ett tält. Minns att jag när jag var liten flera gånger såg små tillhåll med filtar och gamla tidningar och liknande på mina äventyr i skogen nära mitt hem. Gissar att GM stack så snabbt som möjligt och inte vågade stanna kvar och städa upp.

Men om det är en hemlös pundare eller alkis som kvartar i skogen eller EU-migrant som uppträder aggressivt och avvikande borde han ha tilldragit sig länsmans intresse långt tidigare.
Citera
2015-09-08, 21:25
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Den 17-åring som idag oprovocerat slog ihjäl en 25-årig kvinna i Sundsvall har överlämnat sig själv. Jag tror att GM i Väsby är en liknande person och polisen hoppas nog att han ska bryta ihop och erkänna.

Det finns unga personer som inte är psykiskt sjuka som spettmannen men som ändå begår oförklarliga våldsdåd.

Hur kan de vara en liknande person när våran GM inte angett sig själv?

Och vadå "polisen hoppas". Polisen bör bara göra sitt jobb.
Citera
2015-09-08, 21:30
Medlem
AAA1s avatar
Det kanske redan har dryftats men det var ju en tant som vart dödad när hon var ute och promenerade på en stig i naturen för några år sedan. Man behandlade det som mord men senare har det hävdats att en älg var dråparen. Det diskuteras fortfarande vad som egentligen hände.

Det finns ju en del älgar, stressade sådana, i närheten av motionsområdena i vårt land. Det kanske var en sådan som dödade henne. Inte för att det måhända är en särskilt troligt teori men det trodde man ju inte heller först i fallet med tanten.

Hur frekventerat är det berörda motionsspåret en onsdagskväll i början på augusti? Det motionsspåret jag brukar använda (i en helt annan del utav landet) är välbesökt och är det fint väder så kommer det en joggare eller jycke med husse åtminstone var femte minut på varje given punkt i slingan. Förmodligen oftare. Även denna fråga har säkert besvarats men det tål måhända att upprepas.
Senast redigerad av AAA1 2015-09-08 kl. 21:40.
Citera
2015-09-08, 21:51
Medlem
takethefifths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAA1
Det kanske redan har dryftats men det var ju en tant som vart dödad när hon var ute och promenerade på en stig i naturen för några år sedan. Man behandlade det som mord men senare har det hävdats att en älg var dråparen. Det diskuteras fortfarande vad som egentligen hände.

Det finns ju en del älgar, stressade sådana, i närheten av motionsområdena i vårt land. Det kanske var en sådan som dödade henne. Inte för att det måhända är en särskilt troligt teori men det trodde man ju inte heller först i fallet med tanten.

Hur frekventerat är det berörda motionsspåret en onsdagskväll i början på augusti? Det motionsspåret jag brukar använda (i en helt annan del utav landet) är välbesökt och är det fint väder så kommer det en joggare eller jycke med husse åtminstone var femte minut på varje given punkt i slingan. Förmodligen oftare. Även denna fråga har säkert besvarats men det tål måhända att upprepas.

Kan vi nu en gång för alla lägga ned alla förbannade djurteorier!!
Polisen har gått ut och sagt att det är mord och att gärningsmannens DNA finns, ska det vara svårt att förstå?? En ung kvinna har bragts om livet av en sjuk människa som fortfarande springer lös så låt oss hjälpa till i den mån det går och kom inte dragandes med saker som av goda skäl redan är off the charts
Senast redigerad av takethefifth 2015-09-08 kl. 21:54.
Citera
2015-09-08, 21:55
Medlem
Har inte följt tråden oavbrutet varför detta redan kan ha varit uppe för diskussion. Jag kommer att tänka på försök till mord i motionsspår i Täby 2014; dömdes till sluten ungdomsvård 1 år 4 månader. (FB) 15 åring dömd för mordförsök på kvinna i Täby
Citera
2015-09-08, 22:03
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robotwar
Har inte följt tråden oavbrutet varför detta redan kan ha varit uppe för diskussion. Jag kommer att tänka på försök till mord i motionsspår i Täby 2014; dömdes till sluten ungdomsvård 1 år 4 månader. (FB) 15 åring dömd för mordförsök på kvinna i Täby

GM:s DNA matchar tydligen inte den här killens. GM finns inte i registren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in