2015-09-07, 20:28
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Balansen i den nuvarande patchen är fullständigt värdelös, allt var bättre förr när guld faktiskt spelade någon som helst roll. Nu vinns matcher med heroes och inte med skill. Jag vet inte vilken trench du spelar i men mina matcher avgörs redan i picken oavsett om det är Arteezy eller Cyka som spelar Leshrac.

Tycker fortfarande Sacred Relic är för dyr.
Citera
2015-09-07, 21:02
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Tycker fortfarande Sacred Relic är för dyr.

Sett till enbart damage är den dyr men i både Divine och Abyssal ligger den hyfsat rimligt till. Dock behövs en kraftig majoritet av all scaling i Dota göras om. Det är inte konstigt att man tröttnar och börjar spela LoL.
Citera
2015-09-07, 22:05
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Spelet är döende, det är inte konstigt heller när balansen flugit ut genom fönstret och alla kaozryssar förökat sig som kaniner.

Spelet växer så det knakar och blir bättre för varje dag. Vad är obalanserat?
Citera
2015-09-07, 22:23
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Spelet växer så det knakar och blir bättre för varje dag. Vad är obalanserat?

Vart någonstans växer spelet? Jämför du med konkurrensen växer spelet inte över huvudtaget. Prispengarna står still, streamtittandet var större för ett år sedan än idag och spelarna har till och själva börjat tröttna.

Vad är mer balanserat nu än för sex månader sen? Balans = Personlig skill > Hero och så är inte fallet idag.
Citera
2015-09-08, 11:07
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Vart någonstans växer spelet? Jämför du med konkurrensen växer spelet inte över huvudtaget. Prispengarna står still, streamtittandet var större för ett år sedan än idag och spelarna har till och själva börjat tröttna.

Vad är mer balanserat nu än för sex månader sen? Balans = Personlig skill > Hero och så är inte fallet idag.

Uppenbart troll. Tolv miljoner unika spelare förra månaden. Prissummorna högre än någonsin, streamviewers högre än någonsin. Vilka spelare har tröttnat och hur märker du det menar du?

Personlig skill är > hero alla dagar i veckan. Kan du inte vinna mot Lesh mid som inte är 5k+ finns det saker du kan förbättra.

Heroes som lesh och gyro är starka just nu men fortfarande enkla att vinna mot i pubs. Ice frog är oerhört skicklig på att alltid lämna heroes med tydliga svagheter även om de är starka i aktuell meta. Lär dig svagheterna och utnyttja dessa.
Citera
2015-09-08, 11:45
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Uppenbart troll. Tolv miljoner unika spelare förra månaden. Prissummorna högre än någonsin, streamviewers högre än någonsin. Vilka spelare har tröttnat och hur märker du det menar du?

Personlig skill är > hero alla dagar i veckan. Kan du inte vinna mot Lesh mid som inte är 5k+ finns det saker du kan förbättra.

Heroes som lesh och gyro är starka just nu men fortfarande enkla att vinna mot i pubs. Ice frog är oerhört skicklig på att alltid lämna heroes med tydliga svagheter även om de är starka i aktuell meta. Lär dig svagheterna och utnyttja dessa.

Wooooww, så Dota har fått 300.000 unika spelare medans LoL har fått över sju miljoner? Låter som att det växer i en enorm takt.

Just nu spelar har jag 5150 soloMMR och spelet är mer eller mindre helt ospelbart. Varenda match avgörs i picken, det spelar absolut ingen roll alls hur man spelar.
Citera
2015-09-08, 11:51
Medlem
Citat:
Wooooww, så Dota har fått 300.000 unika spelare medans LoL har fått över sju miljoner? Låter som att det växer i en enorm takt.

Just nu spelar har jag 5150 soloMMR och spelet är mer eller mindre helt ospelbart. Varenda match avgörs i picken, det spelar absolut ingen roll alls hur man spelar.
Tror inte på ett ord du säger. Om du var 5k hade du vetat bättre
Citera
2015-09-08, 12:21
Medlem
JuristGrosss avatar
Bara ännu ett spel som kramar om spelaren och håller denne i handen igenom spelets gång...
Citat:
Sett till enbart damage är den dyr men i både Divine och Abyssal ligger den hyfsat rimligt till. Dock behövs en kraftig majoritet av all scaling i Dota göras om. Det är inte konstigt att man tröttnar och börjar spela LoL.
Tror du inte riktigt är hemma i huvudet du heller. att skala om kostnaderna på alla items skapar obalans, vilket är vad som skett när dota2 inte strängt följde med original dota (som fortfarande är ett extremt balanserat spel) - dessutom är dota2 inte en "the sims" expansion så inte undra på att din hjälte spelar en hyfsat stor roll istället för att bevisa att jag kan ha störst soffa, softa & l2p...
Senast redigerad av JuristGross 2015-09-08 kl. 13:17.
Citera
2015-09-08, 16:24
Medlem
5.900 mmr nu, när är man riktigt bra i spelet? 6k?

btw bara jag som har final fantasy courier och ward?
Citera
2015-09-08, 18:21
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

Om man ska bli uppmärksammad inom communityn så brukar det vara 7K. Detta gäller nog samtliga pubstars som sedan har övergått till att spela i relativt bra ansedda lag.
Citera
2015-09-08, 21:02
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen

Jag har strax över 5k och jag kan vid ytterst udda tider hamna med folk som är "pubstars" och det är en väsentlig skillnad i skill. Har du 7k kan du nog göra dig ett namn på streaming.
Citera
2015-09-09, 00:38
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:

Du svarar inte på mina frågor. Varför är något döende bara för att något annat ökar i högre takt? Med tanke på vilket komplext spel Dota är skulle jag säga att det växer så det knakar. CS är också komplext men går att spela och avnjuta som komplett nybörjare, det samma gäller inte för Dota. Hade du hellre velat ha den simplare, nybörjarvänliga varianten som LoL erbjuder?

Dessutom undrar jag vilka heroes du tycker är så starka att spelet är "ospelbart"? Du var uppenbarligen inte med i Dota 1 med klassiska Lifestealer och Morphling innan de omarbetades. När aegis köptes i trepack, när buybacks inte hade cooldown eller bkb var 10 sekunder varje gång. Där pratar vi obalans. Spelet är oerhört balanserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in