2015-09-06, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Är väl ganska vanligt tyvärr att framförallt mindre lokala LAN:s strular med betalningen, något även flera stora också gjort. Är nog bara vänta.
De är sponsrade av sverok och fick prissuman av jönköping län, är det värt att ens försöka klaga eller bara acceptera att vi blivit scammade ?
Citera
2015-09-06, 03:13
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwer456
De är sponsrade av sverok och fick prissuman av jönköping län, är det värt att ens försöka klaga eller bara acceptera att vi blivit scammade ?

Klaga. Klaga till Druidz och hetsa kommunen/länet något enormt, få dem att pressa druidz eller hålla dem ansvariga.
Citera
2015-09-06, 06:41
Medlem
JuristGrosss avatar
Testat lite mer nu, om det fanns ett vettigt community med seriösa (non-grief) lirare så skulle jag absolut stannat kvar. Minns att det var helt OK som spelade precis vid open beta men nu har jag av 6 matcher haft (A: Grief pudge som allyhookar och feedat. B: 2 inkompitenta invokers. C: leavers de luxe) - härligt.

Saknar starkt -disablehelp kommandot som är standard i pub. spel...
Senast redigerad av JuristGross 2015-09-06 kl. 06:44.
Citera
2015-09-06, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Testat lite mer nu, om det fanns ett vettigt community med seriösa (non-grief) lirare så skulle jag absolut stannat kvar. Minns att det var helt OK som spelade precis vid open beta men nu har jag av 6 matcher haft (A: Grief pudge som allyhookar och feedat. B: 2 inkompitenta invokers. C: leavers de luxe) - härligt.

Nej.

Disable help finns, leta runt lite så hittar du det. Hoppa in i Sweden chatten eller dylikt om du behöver folk att spela med, inte griefers speciellt ofta då.
Citera
2015-09-07, 01:29
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:

Spelet är döende, det är inte konstigt heller när balansen flugit ut genom fönstret och alla kaozryssar förökat sig som kaniner.
Citera
2015-09-07, 01:38
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Spelet är döende, det är inte konstigt heller när balansen flugit ut genom fönstret och alla kaozryssar förökat sig som kaniner.

Något måste ju hända... Hur har man löst det i MMORPG ex WoW?

SPelade nyss en match med två vänner. Vi är som de tre musketörerna och senaste matchen hade vi en CM och en Lina som feedade sönder och kommunicerade ingenting. Knäpptyst från de två. Ändå hade lina +500 mer i MMR än de andra i vårt team.

Enda gångerna de kom i teamfights var för att killsteala med sina ulti (Laguna Blade). Enbart vi tre hade kunnat vinna men de andra två (CM och Lina) svek laget genom att förlora.
Citera
2015-09-07, 01:58
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Något måste ju hända... Hur har man löst det i MMORPG ex WoW?

SPelade nyss en match med två vänner. Vi är som de tre musketörerna och senaste matchen hade vi en CM och en Lina som feedade sönder och kommunicerade ingenting. Knäpptyst från de två. Ändå hade lina +500 mer i MMR än de andra i vårt team.

Enda gångerna de kom i teamfights var för att killsteala med sina ulti (Laguna Blade). Enbart vi tre hade kunnat vinna men de andra två (CM och Lina) svek laget genom att förlora.
I WoW förändrades det ifrån raid party på 65 personer (Vanilla) till 5manna PvP och raids om 25 pers. Det fungerar inte i DotA2 då att förändra på strukturen i spelet gör om DotAs grundval och får en majoritet att hoppa över till andra hero arenas eller original dota...
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Balansen är det inget fel på, kanske du men inte spelets balans. Gillar dock inte alla experimentitems de satt i och inte heller att voidstone finns hos bas vendor. Ger det en till chans inat...
Senast redigerad av JuristGross 2015-09-07 kl. 02:21.
Citera
2015-09-07, 11:10
Medlem
ELioTs avatar
Citat:
I WoW förändrades det ifrån raid party på 65 personer (Vanilla) till 5manna PvP och raids om 25 pers. Det fungerar inte i DotA2 då att förändra på strukturen i spelet gör om DotAs grundval och får en majoritet att hoppa över till andra hero arenas eller original dota...

Balansen är det inget fel på, kanske du men inte spelets balans. Gillar dock inte alla experimentitems de satt i och inte heller att voidstone finns hos bas vendor. Ger det en till chans inat...

nee, menar det.. hur ska man lyckas komma över det...?
Citera
2015-09-07, 14:23
Medlem
Askenars avatar
Citat:
...voidstone finns hos bas vendor. Ger det en till chans inat...

Citat:
Ursprungligen postat av ELioT
nee, menar det.. hur ska man lyckas komma över det...?

Vad är det för fel med void stone i bas? De har ju å andra sidan flyttat plate mail och ultimate orb mfl.
Citera
2015-09-07, 14:36
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Vad fan är det för jävla fel på Dota?
Det kraschar då och då. Nu fick jag cooldown för att spelet kraschade vid accecpt-delen
Citera
2015-09-07, 16:35
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Vad fan är det för jävla fel på Dota?
Det kraschar då och då. Nu fick jag cooldown för att spelet kraschade vid accecpt-delen
Varje gång i förrgår krashade den vid avslutad match (eller krashade och krashade, stängdes ner forcerat) - buggade med preferenslistan också.

Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Vad är det för fel med void stone i bas? De har ju å andra sidan flyttat plate mail och ultimate orb mfl.
Om du lirat DotA på wc3 så finns det en version av dota som heter LoD (legend of dota) som är identisk med DotA2, helt muppmysko kan den verka i jämförelse med stabila original DotA. Dock så har dem identiska likheter och diskret programmering i sig så skillnaden mellan LOD och DotA är inte stor alls förutom de muppmystiska föremålen och att de slängt runt i shopparna, inte positivt ur gamingsynpunkt då du kan köpa Euls och perversian i basen, d.v.s. luxury items...
Senast redigerad av JuristGross 2015-09-07 kl. 17:28.
Citera
2015-09-07, 20:06
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:

Balansen i den nuvarande patchen är fullständigt värdelös, allt var bättre förr när guld faktiskt spelade någon som helst roll. Nu vinns matcher med heroes och inte med skill. Jag vet inte vilken trench du spelar i men mina matcher avgörs redan i picken oavsett om det är Arteezy eller Cyka som spelar Leshrac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in