Citat:
Ursprungligen postat av
beregistain
Du skrev ju faktiskt att Assad hade använt kemvapen för att slakta sin egna befolkning. Att en deal gjordes efteråt för att förstöra kemvapen hör ju inte ihop med anledningen att han ska använt det mot sin egna befolkning. Att du sen tycker han är ett as ger dig ingen rätt att sprida lögner. Lögner som saknar både bevis och sunt förnuft.
Jag påstår att det visst gör skillnad. En false-flag av denna kaliber är förstås väldigt oroväckande. Helt plötsligt ger du sken av att du inte bryr dig om flyktingvågen som du tidigare var oroad över. Vad tror du kommer ske när Assad trillar bort? Frid och fröjd som i Lybien eller?

Räkna med en invandringsvåg utan dess like. De två största grupperna som sannolikt förväntas ta över efter Assad är Al-Qaida (JaN) eller ISIS.
Nej det skrev jag inte. Citera mig det istället då. Sen vid håller jag att det är skit samma. Oljefats bomberna är ju grymma nog.
Jag har skrivit att det enda rätta man kan stödja som en västerlänning, boendes i en demokrati är den syriska demokratiska rörelsen och viljan.
När SVT hade 3timmars special pga flyktingvågen och Alan Kurdi fotot så satt det en Syrie i TV soffan och sa att -Får vi bort Assad och IS så flyttar vi alla hem.
Om det funnits en politisk vilja, enighet i väst att vilja hjälpa de syrier som vill ha demokrati så hade en lösning varit möjlig. Att bara ta in flyktingar utan att göra något åt grundproblemet är ingen lösning heller. Och så här 4år in i skiten så verkar ingen vettig lösning vara nära, om ens i startgroparna.