2015-09-06, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Varför?

Men varför? En del men en del inte och är Assadtrogna? Vilka mer grupper finns det i Syrien och Irak så man inte blir förvånad igen om en tid?

Här har du religionerna i syrien

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Syria

En sammanställning på grupperna i konflikten

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_groups_in_the_Syrian_Civil_War

Som alltid med wiki reserverar jag mig ifall den ej är uppdaterad och helt korrekt , men borde ge en någorlunda vy av det iaf
Citera
2015-09-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Här har du religionerna i syrien

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Syria

En sammanställning på grupperna i konflikten

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_armed_groups_in_the_Syrian_Civil_War

Som alltid med wiki reserverar jag mig ifall den ej är uppdaterad och helt korrekt , men borde ge en någorlunda vy av det iaf

Det libanesiska inbördeskriget var enkelt i sammanhanget
Citera
2015-09-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag ser att även det här ämnet är för komplicerat för dig. Ryska styrkorna är inte i SYrien för att bekämpa ISIS, det har Kreml uttryckligen sagt. Vilka som bekämpar ISIS vet vi, och det är till noll procent Ryssland, då de inte har några som helst avsikter att bekämpa ISIS då ISIS strider mot USA. USA och koalitionen har dödat tusentals ISIS och ISIS är nu på defensiven förutom små attacker. Lyssna själv på vad ISIS säger om vilka som totalt krossade dom i Ayn al-Arab, se hur den staden ser ut nu och läs om terrorn ISIS utsattas för dygnet runt i form av luftangrepp. Det kommer vi aldrig se från Ryssland såklart då de inte har några som helst avsikter att kriga mot ISIS i Syrien.

För övrigt ska ni sluta få det att låta som max 1000 ryssar ska komma in och plötsligt vara en jättetrupp som ska vinna kriget åt Assad. Patetiskt.

Om du kunde läsa så ser du att jag inte har skrivit det heller.

Det är Kerry som oroar sig trots att du skriver att Kreml påstått att Ryssarna inte är i Syrien att hjälpa Assad bekämpa IS

Sedan skriver jag

Citat:
Sedan om dessa rapporter stämmer med verkligheten vet jag inte

X mannen. Jag la till två ord i citatet av mig själv ovan så kanske du förstår

Du påstår att jag inte behärskar ämnet. Snacka om att kasta sten i glashus när du inte ens kan läsa.

Edit. Hur kommer det sig att du tror på Kreml helt plötsligt?
Senast redigerad av micks 2015-09-06 kl. 21:24.
Citera
2015-09-06, 21:27
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Kristna araber. Förekommer i Libanon (hur fasiken de nu överlevde det kriget) och Israel också
Druserna är inte kristna. Inte riktigt muslimer heller.
Citera
2015-09-06, 21:30
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Om du kunde läsa så ser du att jag inte har skrivit det heller.

Det är Kerry som oroar sig trots att du skriver att Kreml påstått att Ryssarna inte är i Syrien att hjälpa Assad bekämpa IS

Sedan skriver jag
Yada yada yada, det är du som försöker påskina att ryssarna är i Syrien för att strida mot ISIS, vilket inte stämmer. De som strider mot ISIS är USA, vilket du som ryssrunkare försöker påskina att de inte gör.

Citat:
Du påstår att jag inte behärskar ämnet. Snacka om att kasta sten i glashus när du inte ens kan läsa.
Edit. Hur kommer det sig att du tror på Kreml helt plötsligt?
Eftersom USA välkomnade ryssarna in i kampen mot ISIS men Kreml sa att de inte var där för att strida mot ISIS, vilket är logiskt då Ryssland inte har något emot ISIS - tvärtom. Rent allmänt ska man inte lita på något som Kreml säger som du antyder, i det har fallet när de svarar USA så är det uppenbart korrekt.

Nej du kan inget om konflikten i Syrien, du är bara här för att fruktlöst försöka försvara vår ryska fiende, så som du gör angående det ryska angreppet på Ukraina. Där som i Syrien så kommer inte ryssen med annat än ondska och död utan moral och utan goda intentioner för Syrien. Nu vill de försöka störa USAs krig mot ISIS.
Citera
2015-09-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Druserna är inte kristna. Inte riktigt muslimer heller.

Så mycket för det man lär sig i Svensk skola.
Tack för infon
Citera
2015-09-06, 21:34
Medlem
TheTruePaths avatar
Det är uppenbart att asylinvandring inte är lösningen på problemet (12 miljoner på flykt varav 250k kommit in i Europa, dvs 2% av alla stackare får hjälp och de andra 98% fortsätter leva i terror) utan hela EU (inte bara US) måste ta krafttag mot IS (roten till problemet), och vinna kriget för att dessa 12 miljoner skall kunna leva i trygghet igen!, Vi behöver stärka våra militära insatser internationellt OCH framför allt pressa europa länderna att agera mot IS. Nato säger till exempel att vi ska lita på USA ... jag är inte lika övertygad...

USA har misslyckats med att "hantera" problemet, ISIS har låtits expandera och det är fullständigt solklart att detta inte behövt ske. USA har slarvat bort följande:
ere's what's gone missing in Yemen, presumed lost and irretrievable:
• 1,250,000 rounds of ammunition
• 200 Glock 9 mm pistols
• 200 M-4 rifles
• 4 Huey II helicopters
• 2 Cessna 208 transport and surveillance aircraft
• 2 coastal patrol boats
• 1 CN-235 transport and surveillance aircraft
• 4 hand-launched Raven drones
• 160 Humvees
• 250 suits of body armor
• 300 sets of night-vision goggles

(uppgifter från Pentagon)
Man börjar undra om USA drar nytta av detta kriget (vapenhandel med ISIS?)
USA har Misslyckats...

TA INTE HIT KRIGET, förstör inte det trygga samhälle som vi skapat under så många generationer!

en sista grej: Hur många av de på flykt är ISIS anhängare som på ett genialt sätt kan komma in i europa och skapa terror?
Citera
2015-09-06, 21:35
Medlem
Citat:
Yada yada yada, det är du som försöker påskina att ryssarna är i Syrien för att strida mot ISIS, vilket inte stämmer. De som strider mot ISIS är USA, vilket du som ryssrunkare försöker påskina att de inte gör.

Eftersom USA välkomnade ryssarna in i kampen mot ISIS men Kreml sa att de inte var där för att strida mot ISIS, vilket är logiskt då Ryssland inte har något emot ISIS - tvärtom. Rent allmänt ska man inte lita på något som Kreml säger som du antyder, i det har fallet när de svarar USA så är det uppenbart korrekt.

Nej du kan inget om konflikten i Syrien, du är bara här för att fruktlöst försöka försvara vår ryska fiende, så som du gör angående det ryska angreppet på Ukraina. Där som i Syrien så kommer inte ryssen med annat än ondska och död utan moral och utan goda intentioner för Syrien. Nu vill de försöka störa USAs krig mot ISIS.

Varför tror du Kerry oroar sig För att Ryssland skulle hjälpa Assad mot IS? Enbart för att han oroar sig för IS väl och ve, annars hade han välkomnat Ryssen

Om du försöker peta fram lite hjärnceller från under tånaglarna så ser du att det är Kerry som försöker påskina detta inta jag men som jag skrev tidigare så är du inta läskunnig. Resten du skriver verkar går inte att kommentera då det verkar komma från någon som inte tagit sin medicin än
Senast redigerad av micks 2015-09-06 kl. 21:45.
Citera
2015-09-06, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruePath
Det är uppenbart att asylinvandring inte är lösningen på problemet (12 miljoner på flykt varav 250k kommit in i Europa, dvs 2% av alla stackare får hjälp och de andra 98% fortsätter leva i terror) utan hela EU (inte bara US) måste ta krafttag mot IS (roten till problemet), och vinna kriget för att dessa 12 miljoner skall kunna leva i trygghet igen!, Vi behöver stärka våra militära insatser internationellt OCH framför allt pressa europa länderna att agera mot IS. Nato säger till exempel att vi ska lita på USA ... jag är inte lika övertygad...

USA har misslyckats med att "hantera" problemet, ISIS har låtits expandera och det är fullständigt solklart att detta inte behövt ske. USA har slarvat bort följande:
ere's what's gone missing in Yemen, presumed lost and irretrievable:
• 1,250,000 rounds of ammunition
• 200 Glock 9 mm pistols
• 200 M-4 rifles
• 4 Huey II helicopters
• 2 Cessna 208 transport and surveillance aircraft
• 2 coastal patrol boats
• 1 CN-235 transport and surveillance aircraft
• 4 hand-launched Raven drones
• 160 Humvees
• 250 suits of body armor
• 300 sets of night-vision goggles

(uppgifter från Pentagon)
Man börjar undra om USA drar nytta av detta kriget (vapenhandel med ISIS?)
USA har Misslyckats...

TA INTE HIT KRIGET, förstör inte det trygga samhälle som vi skapat under så många generationer!

en sista grej: Hur många av de på flykt är ISIS anhängare som på ett genialt sätt kan komma in i europa och skapa terror?

Jag kan förstå att man "glömmer" handeldvapen och såna småsaker men hur glömmer man helikopter, humvees och såna tunga fordon? Inte 1 eller 2 heller.

Inga kan ska oro i Europa De som säger det r för att dra mer röster för SD eller likasinnnade pertier i EU.
Citera
2015-09-06, 21:42
Medlem
Asad står för 90 procent av de civila dödsoffren.

Är det här en nyhet, ni som följer konflikten noga? Att regimen står för en så övervägande del av dödsoffren?

Lätt att få en annan bild när det mest snackas om IS terror.

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/assadregimens-oljefatsbomber-dodar-civila-urskillningslost
Citera
2015-09-06, 21:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Varför tror du Kerry oroar sig För att Ryssland skulle hjälpa Assad mot Kerry? Enbart för att han oroar sig för IS väl och ve, annars hade han välkomnat Ryssen

Om du försöker peta fram lite hjärnceller från under tånaglarna så ser du att det är Kerry som försöker påskina detta inta jag men som jag skrev tidigare så är du inta läskunnig. Resten du skriver verkar går inte att kommentera då det verkar komma från någon som inte tagit sin medicin än
Du kan ta dina konspirationsteorier och packa ned dom i dina resväskor när du lämnar vårt land för Ryssland. Till skillnad mot Ryssland så är USA fiende till ISIS och till skillnad mot Ryssland har USA dödat tusentals ISIS och slagit ut tusentals fordon, byggnader och stridsvagnar. Ryssland kommer som sagt inte göra ett skit mot ISIS, vilket man också har sagt i affekt då USA bjöd in ryssen att delta mot ISIS. USA strider mot ISIS, ryssen vill inte hjälpa de demokratiska och civiliserade länderna att bekämpa terrorister. Det beror inte bara på att ISIS till stor del består av ryssar. Ryssland har helt enkelt varken ideologiska eller strategiska skäl att bekämpa ett ISIS lett till stor del av ryska tjetjener av skum härkomst.
Citera
2015-09-06, 21:56
Medlem
Citat:
Du kan ta dina konspirationsteorier och packa ned dom i dina resväskor när du lämnar vårt land för Ryssland. Till skillnad mot Ryssland så är USA fiende till ISIS och till skillnad mot Ryssland har USA dödat tusentals ISIS och slagit ut tusentals fordon, byggnader och stridsvagnar. Ryssland kommer som sagt inte göra ett skit mot ISIS, vilket man också har sagt i affekt då USA bjöd in ryssen att delta mot ISIS. USA strider mot ISIS, ryssen vill inte hjälpa de demokratiska och civiliserade länderna att bekämpa terrorister. Det beror inte bara på att ISIS till stor del består av ryssar. Ryssland har helt enkelt varken ideologiska eller strategiska skäl att bekämpa ett ISIS lett till stor del av ryska tjetjener av skum härkomst.

Enda anledningen för kaoset i Europa är USA och dess allierade som ligger bakom den arabiska våren. De har skapat kaoset då får de städa så gott de kan. Du kan inte förvänta dig att Ryssland ska kriga för något USA har orsakat. Hade USA och dess allierade inte stött oppositionen i Syrien så hade kriget avslutats efter max 1 år och Europa hade sluppit flyktingströmmen. Enkel logik för de icke hjärntvättade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in