2015-09-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
"Greece denied on Sunday US request to close Athens airspace (FIR Athens) for the flights of Russian aircraft with humanitarian aid to Syria, a diplomatic source in Athens said."

http://macedoniaonline.eu/content/view/28037/53/

Humanitarian aid? Hahaha den var bra!!
Men ärligt talat bra gjort av Grekland.
Citera
2015-09-06, 19:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
"Greece denied on Sunday US request to close Athens airspace (FIR Athens) for the flights of Russian aircraft with humanitarian aid to Syria, a diplomatic source in Athens said."

"humanitärt bistånd", jo tjena. Patetiskt att ryssarna inte vågar säga vad det är - vapen. Samma sak i Ukraina där "humitärt bistånd" visat sig vara drivmedel, ammunition, reservdelar och vodka till soldaterna.
Citera
2015-09-06, 19:54
Medlem
Är säkert vapen etc med i lasten, konstigt annars då det är något som behövs mycket av i ett krig.

Tyckte det var lika patetiskt av USA att försöka utöva påtryckningar på Grekland för att stänga ner Ryssarnas transport.
Citera
2015-09-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av financialcenter
Inte speciellt smart av dig att länka till ännu en källa som bekräftar det som tidigare skrivits om kurdernas etniska rensning och tortyr av andra folkgrupper. Den här gången en mycket tillförlitlig sådan som tysk statsradio, den går så lång som att den jämför den kurdiska autonoma regionen med IS:s Kalifat. Precis det jag sagt från början första början, nu skriver tysk statsradio om det också. Tack för den!

Sen att du försöker ta en tysk journalist som varit på tillfälligt besök i "Kurdistan" och som sagt: “I can’t understand any of the accusations against the Peshmerga. But what I do understand is that sometimes just half of the truth is being told“ som ett bevis att kurderna är oskyldiga visar som vanligt hur korkad du är. Det ska enligt dig tydligen väga tyngre än alla rapporter och tusentals uppgifter som kommit från syrier och irakier under alla år.

Till sist, att du säger att jag är en "arab" med identitetsproblem, kan det kanske bero på att jag överhuvudtaget inte är arab? Hur många gånger ska jag behöva sig till dig din pajas att jag varken är syrier, arab, alawit eller från regionen överhuvudtaget. Nej din lömska kurd, gå hem och gråt och skrik som ni alltid gör när ni blir avslöjade med era lögner.
En har sett med egna ögon den andre ljuger. En intelligent människa tror på journalisten som har sett med egna ögon inte de som ljuger, det är så det funkar på en rättegång, där det finns rättvisa.

Fast vad vet du om rättvisa, du är en idiot som gråter över att kurder håller på med etniskrensning samtidigt som du försvarar regimen som mördar oskyldiga.

Haft många diskussioner med dig och det enda jag fick fram är att du är en riktig idiot. Enligt mig väger den tyske journalistens värde som vittne mycket tyngre än alla korumperade och lögnaktiga arabers rapporter.

Så länge som journalister som Lenze finns så kommer sanningen fram.
Citera
2015-09-06, 20:19
Medlem
George100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
"Han har mördat över sju gånger fler civila än IS"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21370974.ab

Vilken jävla värld vi lever..
Vad fan hände med maktet åt folket? Vi är fler än dom men de har lyckats splittra sönder oss.

Den här världen är ett sjuknade skepp kolla vad hycklarna skriver nu..

Syrien ett underbart land där alla religioner levde i fred, ett land där det var bra ekonomi och majoritet levde medelklass ett land där folket var så trevliga och hade respekt för allt och alla
Ett sekulärt land med underbara stränder, liv på gatorna och aktiviteter ett land där alla var glada.

Ett land med en bra president som brydde sig om folket och inte var som hans fader som styrde innan honom, men nej.. han är 7 gånger värre än IS och dödar civila en iskall diktator som mördar sitt egna folk.

Fattar inte hur folk som läser aftonhoran kan tro på detta, det finns många vilseledda och hjärntvättade människor. Hur kan ett land och en befolkning slåss för sin president och sitt land om Assad är som dom beskriver honom?

Det som stör mig mest "John Kerry varnar nu Ryssland för en omfattande utökning av rysk närvaro som .
Om Ryssland kraftigt utökar sin militära närvaro i Syrien riskeras en ”konfrontation” med amerikansk-ledda koalitionsstyrkor, uppger USA:s utrikesdepartement enligt The New York Times."

Psykopat politikerna och psykopaten John Kerry som skydder IS varnar nu Ryssland att om de tar sig in i konflikten och strider emot IS så riskeras en konfrontation.. Fyfan vilken jävla värld vi lever i.

Xelious ska du komma och skydda USA återigen nu? Jag väntar bara tills deras ondska görs offentligt där alla propaganda alla lögner är borta och de gör som de vill utan att behöva hålla oss i schack och ljuga för befolkningen undrar om du fortfarande kommer skydda dom då.

Håller med!

Vi lever i en hjärnvåldtagen värld där våldtäktsmannen Kerry framställs som hjälten. Medan Bashar Alassad som försvarar det som är kvar att försvara av en sekulariserad civilstat jämförs med ISIS.
Aftonhoran förlöjligar konflikten med sådana jämförelser. Aftonbladet är bara en pytte liten del av det hyckleri som väst står för.

Man skulle lätt föredra ett ISIS kalifat framför en välfungerande arabstat som Syrien före den arabiska hösten. Israel gör nämligen detta helt öppet. Varför skriver inte aftonhoran om det militära stödet som Israel ger islamisterna i Golanhöjderna om man nu är en rättvis media i en demokratisk fredlig mänsklig värld.

Det är inte längre en konspirationsteori att median i väst är en billig propagandaapparat i händerna av regimerna som styr i väst.

USA anses fortfarande vara moralprinsen som ska rädda Törnrosa från den blodtörstiga monstret och det trots alla krig man skapat där miljoner människor dödats.

Sist vill jag lyfta upp tvättbjörnen Wolfgang Hansson som kan 0 om konflikten där nere och är typ experten inom det området.
Citera
2015-09-06, 20:23
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George100
Håller med!

Vi lever i en hjärnvåldtagen värld där våldtäktsmannen Kerry framställs som hjälten. Medan Bashar Alassad som försvarar det som är kvar att försvara av en sekulariserad civilstat jämförs med ISIS.
Aftonhoran förlöjligar konflikten med sådana jämförelser. Aftonbladet är bara en pytte liten del av det hyckleri som väst står för.

Man skulle lätt föredra ett ISIS kalifat framför en välfungerande arabstat som Syrien före den arabiska hösten. Israel gör nämligen detta helt öppet. Varför skriver inte aftonhoran om det militära stödet som Israel ger islamisterna i Golanhöjderna om man nu är en rättvis media i en demokratisk fredlig mänsklig värld.

Det är inte längre en konspirationsteori att median i väst är en billig propagandaapparat i händerna av regimerna som styr i väst.

USA anses fortfarande vara moralprinsen som ska rädda Törnrosa från den blodtörstiga monstret och det trots alla krig man skapat där miljoner människor dödats.

Sist vill jag lyfta upp tvättbjörnen Wolfgang Hansson som kan 0 om konflikten där nere och är typ experten inom det området.

Väl rutet George. Vi behöver fler av din sort och du borde ta till orda oftare på den här och andra sidor.
Senast redigerad av BuzzMeeks 2015-09-06 kl. 20:29.
Citera
2015-09-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som sagt så är inte ryssarna där för att bekämpa ISIS eller några andra islamister heller för den delen. Ryssarna blir max 1000, varav de flesta helt klart kommer vara icke stridande. Ryssarna bygger baracker som rymmer runt 1000 man nämligen. Det verkar som du din kroknäsa försöker ge sken av att ryssarna skulle vara i Syrien för annat än att störa USAs kamp mot ISIS och för att säkra betalning för krigsmateriel från Assad. Ni lågpannor försöker ofta göra en höna av en fjäder, som nu med 1000 ryssar som ni tokar tror ska göra någon skillnad för Syrien, när de bara är där för att störa USAs kamp mot ryskstödda ISIS, vilket ni kommer få se.

Citerar Theodor.Engström
Citat:
Reuters rapporterar nu att John Kerry till sin ryska motsvarighet gett utryck för en djup oro över rapporterna om en rysk militär insats i Syrien i stöd för Assad. En senior amerikansk regeringstjänsteman säger också anonymt till Reuters att man noterat ryska förberedelser, som inkluderar transporten av baracker och flyglednings utrustning till ett flygfält i Latakia. Enligt samma källa så har Ryssland också till grannländer i regionen skickat begäran om tillåtelse till militära överflygningar.

http://www.reuters.com/article/2015/...0R50QV20150906

Något är uppenbarligen i görningen i.o.m alla rapporter och läckor, och de som har skäl att oroa sig är islamisterna och deras understödjare, där John Kerry ✡ (Cohen) öppet visar på vems sida han står, då det tydligen är "oroande" att Ryssland tänker rädda Syriens befolkning från IS och al-Nusra.

Jag ser att du fortfarande tror att USA bekämpar IS. Det gör man inte utan man försvarar enbart sina allierad och strategiska intressen i området sedan IS har tagit sig större än tillåtet, nämligen att strida mot Assad.

Det är därför som Kerry uttalar sig om djup oro för att Ryssland på riktigt ska bekämpa IS. Kerry är alltså orolig över IS väl och ve (eller hur man ska skriva det). Sedan om dessa rapporter stämmer med verkligheten vet jag inte
Senast redigerad av micks 2015-09-06 kl. 21:20.
Citera
2015-09-06, 20:41
Avslutad
Citat:

Jag gick läste lite på kurdiska forum samt sociala medior, kurdiska grupper. Där har han bytt ut Ryssland mot Turkiet.

Såhär skriver en: Arms shipment from Turkey to Libya seized by Greek authorities, disguised as furniture.

Please LIKE our page for updates and reports on the Middle East.

Sen kommenterar han sitt inlägg: This needs to be put on the major news networks. People NEED TO KNOW what Turkey is doing!

Ser ni vilka människor kurder är? Jag hoppas att IS rensar på alla kurder vart dom än är, här eller där så önskar jag att IS bränner dom till döds. Hur kan man bara fabricera hela tiden lögner? Hur orkar man det? Varifrån kommer den enorma hatatet, lögnen till kurderna? Varför ljuga för alla kurder, att bedra sitt eget folk är et värsta man kan göra. Sen säger dom att kurder inte blir bra behandlade, är det så konstigt kurder?

Vilka är drusier eller fan vad dom heter? Tydligen har dom också lagt sig i leken nu i Syrien mot Assad.
Citera
2015-09-06, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Vilka är drusier eller fan vad dom heter? Tydligen har dom också lagt sig i leken nu i Syrien mot Assad.

Kristna araber. Förekommer i Libanon (hur fasiken de nu överlevde det kriget) och Israel också
Citera
2015-09-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Jag gick läste lite på kurdiska forum samt sociala medior, kurdiska grupper. Där har han bytt ut Ryssland mot Turkiet.

Såhär skriver en: Arms shipment from Turkey to Libya seized by Greek authorities, disguised as furniture.

Please LIKE our page for updates and reports on the Middle East.

Sen kommenterar han sitt inlägg: This needs to be put on the major news networks. People NEED TO KNOW what Turkey is doing!

Ser ni vilka människor kurder är? Jag hoppas att IS rensar på alla kurder vart dom än är, här eller där så önskar jag att IS bränner dom till döds. Hur kan man bara fabricera hela tiden lögner? Hur orkar man det? Varifrån kommer den enorma hatatet, lögnen till kurderna? Varför ljuga för alla kurder, att bedra sitt eget folk är et värsta man kan göra. Sen säger dom att kurder inte blir bra behandlade, är det så konstigt kurder?

En minoritetsbefolkning på ca 3% av Syriens befolkning.

Delar av dem har vänt sig mot Assad vad jag kan förstå, en hel del är fortfarande trogna mot Assad. Så det är som i övriga landet, delade meningar och konflikter
Citera
2015-09-06, 20:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Citerar Theodor.Engström
Jag ser att du fortfarande tror att USA bekämpar IS. Det gör man inte utan man försvarar enbart sina allierad och strategiska intressen i området sedan IS har tagit sig större än tillåtet, nämligen att strida mot Assad.

Det är därför som Kerry uttalar sig om djup oro för att Ryssland på riktigt ska bekämpa IS. Kerry är alltså orolig över IS väl och ve (eller hur man ska skriva det). Sedan om dessa rapporter stämmer med verkligheten

Jag ser att även det här ämnet är för komplicerat för dig. Ryska styrkorna är inte i SYrien för att bekämpa ISIS, det har Kreml uttryckligen sagt. Vilka som bekämpar ISIS vet vi, och det är till noll procent Ryssland, då de inte har några som helst avsikter att bekämpa ISIS då ISIS strider mot USA. USA och koalitionen har dödat tusentals ISIS och ISIS är nu på defensiven förutom små attacker. Lyssna själv på vad ISIS säger om vilka som totalt krossade dom i Ayn al-Arab, se hur den staden ser ut nu och läs om terrorn ISIS utsattas för dygnet runt i form av luftangrepp. Det kommer vi aldrig se från Ryssland såklart då de inte har några som helst avsikter att kriga mot ISIS i Syrien.

För övrigt ska ni sluta få det att låta som max 1000 ryssar ska komma in och plötsligt vara en jättetrupp som ska vinna kriget åt Assad. Patetiskt.
Citera
2015-09-06, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Kristna araber. Förekommer i Libanon (hur fasiken de nu överlevde det kriget) och Israel också

Varför?

Citat:
En minoritetsbefolkning på ca 3% av Syriens befolkning.

Delar av dem har vänt sig mot Assad vad jag kan förstå, en hel del är fortfarande trogna mot Assad. Så det är som i övriga landet, delade meningar och konflikter

Men varför? En del men en del inte och är Assadtrogna? Vilka mer grupper finns det i Syrien och Irak så man inte blir förvånad igen om en tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in