Citat:
Ursprungligen postat av
Tribunkommando
Riktningen kanske kan förklaras av att han placerat en terrängcykel i närheten av den plats där kroppen dumpades? Ett vittne har ju observerat ett ovanligt cykelspår på sin gräsmatta som finns på Prästtorpssvägen.
Rapportera gärna till tråden ifall du åker ut och tar dig en titt.
Absolut, men då tycker man att han kunde kunde parkerat sin cykel på ett mer svårupptäckt ställe från första början? Om han ändå tänkt dra kroppen dit han ställt cykeln, menar jag.
Om jag tar mig ut, så kommer jag naturligtvis att rapportera eventuella insikter!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pythiae
Hm. Jag förstår inte riktigt hur du menar ?
Om du tittar på den här kartan:
http://www.ladda-upp.se/bilder/kswiawofforqby/
Som jag förstått det är
backen i Öglan ungefär där
de två spåren möts ?
Kroppen blev funnen där det är utmarkerat på kartan. Dvs bort från civilisationen och Prästorpsvägen, ej närmare.
GM har alltså rört sig bort från Prästorpsvägen och in i terrängen mellan de två spåren.
Såg dock i ett annat inlägg att en person skrivit att man klart och tydligt ser fyndplatsen från båda motionsspåren. Det känns ju lite underligt.
Ja, håller med om att det vore intressant att se bilder från platsen.
Backen börjar ungefär där spåren möts, och fortsätter uppåt mot "böjen". Sedan är det även en backe ned mot spåret där de möts i söder, om än något flackare, men fortfarande brant.
Om BO sprang den normala sträckningen och riktningen, så var det sistnämnda backe hon sprungit uppför när hon överfölls.
Om kroppen hittades mitt i det rödmarkerade området, så har du helt rätt, och mina funderingar skulle därmed vara grundlösa!
Men, pga de uppgifter som du också nämner, att fyndplatsen syns från spåret, så har jag tolkat det som att den var någonstans inom markeringen, men inte mitt i. Alltså rakt till vänster, eller nedåt till vänster i den röda cirkeln.
Men det kan naturligtvis vara fullständigt fel!