Citat:
Jag känner nästan att cymbaltan har gjort min sociala fobi ännu starkare. Förut tyckte jag att det var jobbigt att gå till affären. Men nu är det verkligen JOBBIGT att gå till affären. Det mest irriterande var att jag ville ha Lyrica från första början. Jag satt med min läkare och diskuterade dess fördelar och nackdelar, men samtidigt positiva erfarenheter av folk som jag känner som bara har gott att säga om Lyrica. Jag är medveten om att det finns en beroendeproblematik med just den medicinen, men det finns det ju med Cymbalta också. För tar du inte Cymbalta så blir du helt jävla störd i huvudet. Jag har knappt tagit det i en månad och jag avstod i två dagar främst för att jag inte hade några kapslar kvar, och jag kände direkt ur förbannad jag blev och hur det nästintill brann av ilska inom mig. Vi diskuterade även risken av att gå upp i vikt av Lyrica, men Cymbalta är ju det totala motsatta - där vill du ju inte äta. I början så hände det att jag inte åt på kanske två dagar - vilket inte är likt mig - då jag är ett riktigt jävla matvrak vanligtvis.
Dessutom har jag tidigare sagt till min läkare att jag inte vill ha SSRI-medicin för den stoppar mig från att ha sex. Det förstod hon och hon påtalade flera gånger att jag inte behövde skämmas över att berätta sånt för hon försäkrade mig om att flera av hennes patienter har nämnt samma problem. Trots det så ger hon mig en medicin som gör att sexlusten försvinner, och när den väl vaknar till liv så måste man prestera för kung och fosterland för att verkligen kunna få njuta och få sin partner att njuta. Och jag mår fan bara ännu sämre om jag inte ens kan ha sex med min partner på ett tillfredsställande sätt.
Nej, det får bli en rejäl omskakning av min läkare vid nästa möte. Kanske ska ge henne en lista över PROS and CONS med Lyrica. Men jag vet inte om det skulle hjälpa för min läkare verkar verkligen helt jävla blåst i skallen. Sist frågade hon mig om jag hade GAD för Lyrica är speciellt mot just GAD. Om någon borde veta vad jag har och inte har så är det just henne då hon varje månad skriver ut nya läkarintyg som hon skickar till FK - samtidigt så sitter hon och propsar med att jag har en beroendeproblematik men vägrar säga vad för typ av problematik jag har.
Ibland undrar jag om det inte är hon som behöver läkarvård.