2015-09-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har Orrenius polisanmält telefontrakasserierna? Om nej, så har de inte hänt mer än i hans fantasi.
Är du dum eller?
Jag kan polisanmäla dig för något som inte har hänt. Har det hänt då, enligt din definition?
Citera
2015-09-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Har Orrenius polisanmält telefontrakasserierna? Om nej, så har de inte hänt mer än i hans fantasi.

Finns rätt många tokar på flashback (och internet överlag) som inte skulle tveka att hota en meningsmotståndare. Har själv fått flera hot av de mest besynerliga anledningarna. Finns många psykiskt sjuka.

I övrigt: känner icke till JC eller hennes texter. Men generellt håller jag anonymitet och yttrandefrihet högt. Skamligt av pressen att göra så här. Djupt oetiskt. Skrämmande, förbluffande. Otäckt. Oavsett vem det nu handlar om som ej är åtalad för grova brott.
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-09-04 kl. 21:54.
Citera
2015-09-04, 21:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Oseriöst av dig. Krönikorna är ju skitbra och författade på bra svenska. Det är det bäst formulerade beskrivna vart Sverige har utvecklats. Samlingen hennes krönikor som går att köpa borde ges i julklapp till Sveriges egna folk som förstör för sig självt, det sorgliga.

Det var dumt av mig att använda mig av ett föraktfullt öknamn när jag beskrev Julia Caesar. Men nej, jag tycker inte det är bra texter. I dag har jag läst ännu mer av det hon skrivigt. Det innehåller mycket litet substans. Mest är det bara argt. Hon skulle kunna avhålla sig från att vara så bitter, som hon alldeles uppenbarligen är, i det hon skriver. Då skulle fler kunna ta till sig det sakliga som finns i det hon skriver. Hennes texter är fyllda av nedsättande epitet och rent ut sagt raljerande, som visserligen passar i ett kommentatorsfält på Internet, men inte i tryckt skrift som har ambitionen att verkligen bli tagen på allvar, vilket jag gissar att hon har. Hon är i behov av en redaktör, det är min bedömning. Nån som kan stryka och omformulera vissa mindre lyckade formuleringar.

Tycker alltså inte alls att krönikorna är skitbra. De är tråkiga och tjatiga och hon upprepar samma tema hela tiden. Precis som exempelvis jag gör när jag skriver här. Det är dock skillnad på att skriva kommentarer på Internet och att skriva böcker och att publicera sig på relativt välspridda bloggsidor som snaphanens.

Ber dock som sagt om ursäkt för att jag kallade henne bitterfitta. Det var oöverlagt av mig och mycket dumt. Bra att du tog mig i örat. Men min kritik av hennes texter är inte det minsta oseriös. Jag kan nämligen både läsa och skriva, även om det inte märks på mina kommentarer här på Flashback.

När det gäller uthängningen, så kan jag inte dra annan slutsats än att man på Expressen måste vara ena riktiga bitterfittor. Hoppas Julia Caesar, även om just jag inte gillar det hon skriver, fortsätter att reta upp bitterfittorna på Expressen.
Citera
2015-09-04, 21:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Men hon är ju en stråltant som ingen redlig människa - dit inte fyllot Nilsson räknas - tar på allvar?

Men hon skriver väldigt bra för att vara stråltant. Jag har faktiskt jobbat med undersökningar av fenomenet elallergi och då ringde både stråltanter och folk som undrade hur det var fatt med en udda familjemedlem som sade att det kom laserstrålar genom betongväggen från grannen och liknande.

JC är absolut ingen stråltant. Glöm det bara. Men hon kan säkert ha varit i lite konflikter på DN-redaktionen när elallergibubblan sprack. Det var många övertygade människor då, som t o m hade byggt karriär på det där helt befängda fenomenet. JC var väl en av dem. Men det upphörde och istället kom stressen med en massa folk som gick in i väggen och blev utbrända och allt vad det var. Var tid har sin plåga.
Citera
2015-09-04, 21:59
Avstängd
Knivur-273s avatar
Vad fan är "Expressen" för något ?

Förr fans en idiotisk skitblaska som ägnade sig åt oseriös journalistik, som hette "Expressen", alla normala var kritiska och kallade den "sexpressen". Jag slutade att köpa den illaluktande skiten på 70-talet.

Jag slår inte ens in fisk i den tidningen, om nu det är samma tidning eller skitblaska.
Citera
2015-09-04, 22:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Men hon är ju en stråltant som ingen redlig människa - dit inte fyllot Nilsson räknas - tar på allvar?

Författaren Liza Marklund är också en stråltant.

Citat:
Liza Marklund: "Jag har tidigare i höst, efter mycket tvekan, bestämt mig för att berätta att jag är diagnostiserad stråltant."

http://www.expressen.se/kronikorer/l...kt-experiment/

Tar ingen människa på hela jorden henne heller på allvar?

Faktum är att de har tagit "Julia Caesar" på ett väldigt stort allvar under en lång tid. De har sett henne som ett stort hot. Därför förärade Expressen henne förstasidan i tidningen. Och därför har hon också orsakat en stor debatt inom media.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Men hon skriver väldigt bra för att vara stråltant.

Precis som Liza Marklund. Uppenbart så är det inget hinder för att kunna skriva bra.
Citera
2015-09-04, 22:06
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Är du dum eller?
Jag kan polisanmäla dig för något som inte har hänt. Har det hänt då, enligt din definition?

Om du anmäler en jävla massa otrevliga samtal till polisen så. För polisen kan ju kolla upp det där på dagen.

Rätt märkligt ifall han inte har gjort en polisanmälan. Man kommer att tänka på alla de där rasistöverfallen på tunnelbanan eller i spårvagnstrafiken mm. Jättestor svensk, ofta i kostym, hotar och spottar på en muslimsk kvinna med småbarn. Så reagerar hjälten, som ofta är en småväxt, spinkig kille med glasögon. Han får minsann bort den där hemske rasisten och följer kvinnan hem.

Så brukar det stå på hjältens Facebook i alla fall. Och det delas massa gånger tills det hamnar i tidningarna. Och då undrar man ju varför det aldrig polisanmäls och varför inga vittnen träder fram med mobilfilmer och så. Polisen är också lite frustrerad för det finns ju massor med kameror och en sådan typ skulle de nog känna igen rakt av.

Men men, hjälten tycker ibland att det inte är någon idé liksom. Polisen tar ju ändå inte hatbrott på allvar.
Citera
2015-09-04, 22:20
Medlem
CarolSeavers avatar
Ber om ursäkt om det här redan har postats, men här är JC i egen hög person i Siewert Öholms SVT-program "Svar direkt" från 1989: http://www.oppetarkiv.se/video/2807562/svar-direkt. Relevant deltema: "Hur farligt är amalganet?"
Senast redigerad av CarolSeaver 2015-09-04 kl. 22:22.
Citera
2015-09-04, 22:21
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
@Naranbaatarkhan:

Mitt tips är nog att det är någon på Försäkringskassan som har skvallrat till RG och Hamrud; att några gamla chefer på DN skulle ha kunnat luska ut hennes identitet tror jag inte på. Men i princip blir det naturligtvis högintressant om det är via Försäkringskassan eller vården, deras handlingar och journaler är ju sekretessbelagda och detaljer får i princip inte lämnas ut, inte ens till media. Men det skiter naturligtvis tidningarna i, både före och efter publicering av en sådan här fet sak.

Tror inte det är nån på Försäkringskassan som varit skvallerkäring. Julia Caesars förstidspensionering ligger så långt bak i tiden att intygen från den tiden inte finns med i dagens ärendehanteringssystem. Dessutom gallras det regelbundet hos alla svenska myndigheter med viss regelbundenhet. Klart det är gamle arbetsgivaren DN som försett frilansjounarlisten med personinfon.

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ka nockså vara så att BJ någon gång överklagat ett försäkringskassebeslut och då hamnat i länsrätten (nu förvaltningsrätten) och då blir det en helt annan offentlighet i ett ärende. Där kan hon hamnat i RG: s register. Hon förde väl en mångårig kamp för att få sina upplevda besvär erkända som ett arbetshinder?

Så kan det vara. Men jag tror inte det. Att domen i sig inte är mörkad, innebär inte att alla handlingar i målet är undantagna sekretss. Dessutom är man vad jag vet ofta försiktig vid själva domsskrivandet, med att i just den skriftliga domen redogöra för allt för intima detaljer. Därför håller jag det för mest sannolikt, att DN lämnat ut de uppgifter man fått och sparat, från när Julia Caesar slutade sin anställning där. Självklart kan det också vara en kombination av skitstövel på Försäkringskassan, DN-information och RG/Aschberg. Av Julia Caesars krönikor, som jag som sagt inte gillar, går dock inte att utläsa det som Expressen har skrivigt. Hur som, nåt fulspel har det med all säkerhet varit fråga om vid uthängningen av den gamla damen. He, he, förr hängde Expressen ut makthavare som försnillade skattemedel. I dag hänger Expressen ut gamla tanter med obekväma åsikter. Jävlar anåda, vad modiga man är på Expressen i dag.
Citera
2015-09-04, 22:26
Medlem
Belisarioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kanske dags för en tråd med jouranlisternas åkommor?

Det skulle bli mycket om psykiatriska utmaningar, leverskador och underlivskrämpor.
Citera
2015-09-04, 22:32
Medlem
Citat:
Kan du länka till Mattssons uttalande?
Eller sa han det till dig i förtroende?
Du kan kolla hans blogg på expressen jag tänker inte besöka svinet fler ggr.
Citera
2015-09-04, 22:37
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Författaren Liza Marklund är också en stråltant.

En stråltant är en kvinna med paranoid schizofreni, men jag har inte sett några tecken på sådant i JC:s skriverier. Men det kan nog finnas lite olika definitioner, och det har nog ändrats över tiden. Tror begreppet är äldre än elallergin dock. Men det var ju en väldig tillströmning av stråltanter när forskningen började kring det.

Nu tror jag att de huvudsakligen intresserar sig för de där kondensstrimmorna efter jetplan. Miljöpartiet har nog många sådana. Den där Siw Persson är det varning på, dock.

Siw Persson:

Hon hade avslöjat en jättekonspiration, SÄPO och kriminella MC-gäng samarbetade för att kunna hålla koll på Siw! Siw hade nämligen uttalat sig väldigt starkt om högerextremister och detta hade inte fallit i god jord. Man kan alltså säga att hon är en stråltant utan strålar.

http://www.dagen.se/debatt/tragedin-...rsson-1.263580

Och här blir jag lite tveksam till Marklund:

"Vi är alltså utsatta för ett gigantiskt experiment av EU". Jaha, annars brukar det vara USA som är boven.

http://cyberliv.bloggplatsen.se/2015/02/01/
Senast redigerad av Eerieye 2015-09-04 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in