Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Oseriöst av dig. Krönikorna är ju skitbra och författade på bra svenska. Det är det bäst formulerade beskrivna vart Sverige har utvecklats. Samlingen hennes krönikor som går att köpa borde ges i julklapp till Sveriges egna folk som förstör för sig självt, det sorgliga.
Det var dumt av mig att använda mig av ett föraktfullt öknamn när jag beskrev Julia Caesar. Men nej, jag tycker inte det är bra texter. I dag har jag läst ännu mer av det hon skrivigt. Det innehåller mycket litet substans. Mest är det bara argt. Hon skulle kunna avhålla sig från att vara så bitter, som hon alldeles uppenbarligen är, i det hon skriver. Då skulle fler kunna ta till sig det sakliga som finns i det hon skriver. Hennes texter är fyllda av nedsättande epitet och rent ut sagt raljerande, som visserligen passar i ett kommentatorsfält på Internet, men inte i tryckt skrift som har ambitionen att verkligen bli tagen på allvar, vilket jag gissar att hon har. Hon är i behov av en redaktör, det är min bedömning. Nån som kan stryka och omformulera vissa mindre lyckade formuleringar.
Tycker alltså inte alls att krönikorna är skitbra. De är tråkiga och tjatiga och hon upprepar samma tema hela tiden. Precis som exempelvis jag gör när jag skriver här. Det är dock skillnad på att skriva kommentarer på Internet och att skriva böcker och att publicera sig på relativt välspridda bloggsidor som snaphanens.
Ber dock som sagt om ursäkt för att jag kallade henne bitterfitta. Det var oöverlagt av mig och mycket dumt. Bra att du tog mig i örat. Men min kritik av hennes texter är inte det minsta oseriös. Jag kan nämligen både läsa och skriva, även om det inte märks på mina kommentarer här på Flashback.
När det gäller uthängningen, så kan jag inte dra annan slutsats än att man på Expressen måste vara ena riktiga bitterfittor. Hoppas Julia Caesar, även om just jag inte gillar det hon skriver, fortsätter att reta upp bitterfittorna på Expressen.