Citat:
Ursprungligen postat av
igglepiggle
Tror du att alla kriminella sitter bakom lås och bom? Polisen har med 100% säkerhet koll på denna kriminella familj. Men det är svårt att sätta dit dom, de sköter säkert deras restauranger på ett bra sätt. Sen har de nog lagt det kriminella lite åt sidan när restaurangerna går så bra.
Deras rykte har de skapat själva och tjänat mkt pengar på.
Jag har träffat på flera i familjen många gånger. Jätte trevliga men passar helt klart in i denna kategori på flashback.
Varför skulle jag vara avundsjuk? För att de lyckats tjäna pengar? Jag anser inte att bara för att man har pengar så är man lyckad.
Men lilla gubben för fan! Polisen har säkert koll på familjen, de har dom haft i minst 20 år men inte kommit fram till att familjen bryter mot lagen, skulle dom gjort det så hade säkert minst en av dom fått sitta bakom galler men mot din önskan så gör dom inte det. Polisen ser också på saken såhär som medelsvennson, en blattefamilj har bra med pengar, dom äger restauranger där pengar förmodligen tvättas. Ni kan aldrig räkna 1+1 att man kan lyckas på ett lagligt sätt också, nä dom måste vara kriminella.
Jag har läst i den här tråden och andra trådar om familjen och alla säger precis som du säger, familjen är kriminell men när något frågar vad dom gör så har ingen ett svar på frågan utan säger; nä dom är bara kriminella! Så lilla gubben, vad har du för substans att komma med, ge mig något så jag kan också ändra min syn på den familjen, har du något att komma med?
Det är alltid svårt att sätta dit folk när man inte sysslar med brott
Träffat på familjen flera gånger, att träffa på, rättare sagt att se någon av familjen på krogen eller på ett köpcentra betyder inte att du "känner" till familjen. De enda du sett av familjen är nog deras skugga, annars skulle du inte prata så om dom idiot.
Självklart är du avis på dom, man är inte lyckad av bara pengar men det är pengar man springer efter, visst har man lyckats om man har pengar och pengar betyder allt i dagens samhälle dittt pundnylle