Citat:
Ursprungligen postat av
VirginiaW
tack för att du förtydligade. Jag tror att det är ett mord och med det menar jag att GM planerade att döda offret. Jag tror inte att GM hade planerat en våldtäkt som sedan gick för långt. Jag tror att han planerade att mörda som en del av attacken. Och detta är väl ungefär vad poliserna antytt. (Bara genom att se fyndplatsen så kunde vem som helst se att det var ett mord). Hade dödandet inte varit avsiktligt hade det inte varit lika tydligt att se detta.
Okej, ja du kan förstås tro att det hela var planerat, det finns säkert många goda skäl att tro det. Däremot är det osannolikt att det syns på mordplatsen i fall GM redan innan bestämt sig för att döda henne.
Har exempelvis kniv eller sten använts, eller att hon strypts, så syns det nog ganska direkt att det rör sig om ett mord - men det avslöjar inte så mycket om graden av planering i själva dödandet.
Hur som helst, det verkar som att det är dina egna slutsatser, av medieuppgifter och polisens uttalanden, som gör åt att du lutar åt att det var planerat. Du kanske har rätt, men knappast troligt att du har rätt på grund av att du snappat upp vad de lokala ryktena gör gällande.