2015-09-04, 14:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Utdrag ur den nämnda artiklen:

Om han ingår en sådan grupp hanterar han uppgifter som är både känsliga och hemligstämplade, kommenterar en annan källa.Om Försvarsmakten har höjt säkerheten kring medlemmarna av det specialförband där pappan arbetar, är oklart.

Tycker att du drar lite väl långtgående slutsatser av n den artikel du hänvisar till.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag#sthash.TyEG0sAf.dpuf [/i]

Ja det kan vara så, det ska jag erkänna. Har dock hört från flera håll om vad han har haft för uppdrag, och det handlar inte om någon adjutanttjänst. Men jag känner inte alls familjen H så jag vet inte personligen vad han sysslor är. Det jag hört är dock från olika håll som pekar på samma sak. Ingen skrivbordsnisse.
2015-09-04, 14:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vart fick du fram orten/orterna utifrån de inläggen?

Hittade också hennes twitter inlägg där hom twittade om Lisa, hon har nu tagit bort alt twitter om Lisa men hon har bild på sin twitter och sen hittade jag hennes Facebook, med samma bild, och där uppgav hon att hon bor Vänersborg.
2015-09-04, 14:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om det nu verkligen är hon som skrivit detta.
Jag får snarare känslan av att det rör sig om nån finnig yngling som tycker illa om M*l*n Sj**.

Kanske det, men omöjligt att veta, å andra sidan om det var en finnig yngling som skrivit det så skulle man ju tro att den riktiga MS gått in på dom websites och dementerat det på det kraftigaste, men det har ju inte hänt.
2015-09-04, 15:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är troligt att en mördare som gömmer kroppen är mer förslagen och kallhamrad än en som i panik bara sticker därifrån och därmed troligare också skulle kunna agera "uppstädare", det kan jag också hålla med om. Men den typen av logik du hänvisar till förutsätter att människor alltid beter sig konsekvent. Så är det inte i verkligheten. Jag tror t ex inte att Kristoffer i Boden skulle ha styckat och gömt någon annans mordoffer för 500 000 kr även om jag mycket väl kan ha fel.

Öht tror jag att många brottslingar som inte direkt planerat sina brott resonerar ungefär så här efteråt: Okej - det var inte bra att det blev så här och jag ångrar att jag gjorde det. Men inget blir bättre och skadan inte oskedd av att jag erkänner och betalar böter eller rentav kryper i fängelse Och så försöker man komma undan för att rädda sitt eget skinn. Att ta ett aktivt beslut att hjälpa någon annan att dölja ett brott kräver en helt annan typ av psykologiskt "köpslående" med sitt eget samvete. Dessutom finns möjligheten att oavsett samvete säga NEJ och slippa bli inblandad i ett grovt brott med det risker det innebär. När man själv begått brottet är skadan redan skedd och man har inte så mycket att förlora på att agera vidare.
Han kunde ha lämnat kroppen på mordplatsen om han mördade. Men nu rymde samvetet en dumpning för egen vinning, och då rymmer samvetet också en dumpning för pengar. NB var lätt att köpa, han ville hem, köpa hus och leva ett normalt liv.
2015-09-04, 15:08
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta lades i tråden för 1.5 månader sen. Vill du ha nåt sagt iom du drar fram äldre inlägg?

Så du tycker inte att det är viktig information bara för att det är 1.5 månader sedan?
Det är ju för fasen samma polis som har hand om detta fall och om en domare gått så lång som att hen offentligt kritiserad dom för att dom " gjorde ett dåligt arbete när en brottsplats undersöktes/ brister i utredning efter våldtäkt" ja då är det så klart anledning att vara orolig angående deras utredning i detta fall också, det är ju samma personer nu som för 1.5 månader sedan.
2015-09-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, då talade inget för att våldsbrott hade begåtts i villan. Om någon påstår att ett mord har begåtts letar polisen noggrannare, precis som i Kalmar.

Fast de missade ändå dessa uppenbara spår i MJ-fallet. Och tydligen trodde polisen helt fel om vad som hänt eller hade fel "polisiär intuition".
2015-09-04, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kunde ha lämnat kroppen på mordplatsen om han mördade. Men nu rymde samvetet en dumpning för egen vinning, och då rymmer samvetet också en dumpning för pengar. NB var lätt att köpa, han ville hem, köpa hus och leva ett normalt liv.
Är det vad du tror eller är det sk hypotes i mängden ? var inte NB en hederligt hårt arbetande hantverkare för ett par dgr sen ? hmm förklara gärna, får inte ihop det
2015-09-04, 15:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fast de missade ändå dessa uppenbara spår i MJ-fallet. Och tydligen trodde polisen helt fel om vad som hänt eller hade fel "polisiär intuition".
Polisen fick utstå mycket kritik för missen, och numera är det ingen polis som missar att lyfta på filten i sängen, hoppas jag.
2015-09-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men XeniaOffatop börjar du bli senil? Har du inte postat denna artikel tidigare? Eller kan du bara inte låta bli att fortsätta din häxjakt på polis och åklagare?
Jag anser dig vara en oseriös deltagare i tråden, och som inget tål mothugg och som bara tjafsar om det mesta - på bokstavsnivå.

Det är bra att påminnas om detta fall och den kritik samma utredande polis som är aktuell i det här fallet fick. Vad är problemet?
2015-09-04, 15:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Är det vad du tror eller är det sk hypotes i mängden ? var inte NB en hederligt hårt arbetande hantverkare för ett par dgr sen ? hmm förklara gärna, får inte ihop det
Det är en del av den hypotes som jag lanserade för någon vecka sedan. NB var en hårt arbetade hantverkare som lockades av ett erbjudande som tillät honom att åka hem, köpa hus och leva ett normalt liv. Det är mycket mer sannolikt än att han skulle spoliera allt genom ett överfall på en ung flicka utan vinning.
2015-09-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag är lite nyfiken på vad PeoFallmo menar med "innan detta hände". Om pappan har en hemlig tjänst inom försvaret, vilket många varit inne på, då har han säkert blivit ordentligt utredd innan han fick det jobbet.
Troligen har han även blivit utredd (och avförd) som MGM i detta fallet. Att han var först på plats och var den som fick sms:et borde räcka för att väcka polisens intresse, förutom att han är närstående. Men hur som helst, vad jag förstått har han ett bekräftat alibi.

Man kan istället välja att lita helt och fullt på pappan och konstatera att han gjort allting exemplariskt rätt, dels när han anade oråd och satte sig i bilen, dels när han väl kom fram till kaféet och upptäckte Lisas moped m.m. Om inte han hade varit så dådkraftig, skulle inte alla sökinsatser satts igång så snart och mördaren hade fått större försprång.

Jag väljer också att tro på pappan när han säger (även om jag inte hittar källan till dettta nu) att handsken garanterat inte fanns i ladan på söndagskvällen då han letade där.
Det skulle innebära att handsken med största säkerhet var planterad.

Men hur som helst, vad jag förstått har han ett bekräftat alibi.
Kan du utveckla detta?
2015-09-04, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är bra att påminnas om detta fall och den kritik samma utredande polis som är aktuell i det här fallet fick. Vad är problemet?

Då vill jag påminna om alla fall de inte fått kritik för. Ett klagomål är jävligt bra med tanke på hur många fall de utreder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in