2015-09-04, 12:52
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Jag har full förståelse för att många avvärjer alla tankar om att pappan kan vara inblandad, det ger en känsla av stark obehag. Men det har faktiskt förekommit i alla tider att föräldrar har dräpt sina barn.

I det här fallet finns det starka indicier som pekar mot pappan, alltså bör han utredas.

På grund av yppandeförbudet är det omöjligt att veta om så har skett. En utredning eller väckt misstanke kan inte jämställas med ett utpekande. Om pappan är oskyldig borde han välkomna en utredning som kan avfärda dessa obehagliga misstankar.

Jag utgår starkt ifrån att det är standard procedur att polisen som det allra första kollar de allra närmaste's alibin. Så varför skulle dom inte ha gjort det i detta fallet?
Jag tror inte als på att pappan har något med Lisa's död att göra.
2015-09-04, 12:56
Medlem
Citat:
Jag har full förståelse för att många avvärjer alla tankar om att pappan kan vara inblandad, det ger en känsla av stark obehag. Men det har faktiskt förekommit i alla tider att föräldrar har dräpt sina barn.

I det här fallet finns det starka indicier som pekar mot pappan, alltså bör han utredas.

På grund av yppandeförbudet är det omöjligt att veta om så har skett. En utredning eller väckt misstanke kan inte jämställas med ett utpekande. Om pappan är oskyldig borde han välkomna en utredning som kan avfärda dessa obehagliga misstankar.

Vad skulle det vara för indicier?
2015-09-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är i princip alldeles riktigt.

Däremot kommer en stark bevisning (som efterhand alltmer pekar ut MGM) till slut att lämna över förklaringsbördan till den åtalade, om denne vill slippa undan. Nu är det som hittills framkommit (som vi kan veta säkert, och inte är slutsatser av mer eller mindre kryptiska uttalanden) att MGM:s blod återfunnits på någon eller några av LH:s tillhörigheter, och det ensamt räcker med all sannolikhet inte till fällande dom. Men ju mer bevisning som kommer att presenteras, ju mer tippar vågskålen över till MGM:s nackdel, och då krävs goda och hållbara motargument för att ta bort dem.

Vi vet ju ingenting om de sakerna ännu.

Kan vara så att de anklagar honom för att vara mördaren. Men att det finns en annan person som är GM. Att NB nekar till någon inblandning tills att de säger att nu allt pekar på honom. Kan vara blod på Lisas kropp, som också kan ha kommit dit pga att han hjälpte någon. Först då kanske han avslöjar hur det gick till. Att de hade besök av någon "vän" en litauer också möjligtvis. Och att denne person ev på något sätt gjort att NB inte vågar avslöja honom. Också pga av att han "hjälpte" personen att gömma kroppen. Tror att det är möjligt. Jag tror att NB är en person som är konflikträdd och tog ett fel beslut pga rädsla. Och stress. Kanske "kände" sig delaktig i mordet pga att det var en bekant/vän som utförde det. Ev så har polisen dessa misstankar och försöker pressa honom att berätta sanningen genom att anklaga endast honom som GM. En teori.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-09-04 kl. 13:08.
2015-09-04, 12:57
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Eftersom du fetar indicier, skulle du kunna ge ett exempel på indicier som pekar på att pappan är skyldig?

Jag begär inte en rättsutredning, men förklara gärna vad du läser in i begreppet "indicium", särskilt i relation till pappan och mordet. Jag anar, som du förstår att du fullständigt snurrat till detta.
2015-09-04, 13:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag hänvisade inte till personutredningen. Om NB kan mörda så kan han också köpas. Det förstnämnda talar mer för dålig moral än det andra.

En person som begår ett överlagt mord för någon form av egen vinning torde logiskt också kunna tänka sig att hjälpa till att dölja någon annan persons mord mot ekonomisk ersättning. Så långt är det riktigt. Men alla mord begås inte i vinningssyfte. Inte heller är människors värderingar och beteenden något som hänger ihop 100% logiskt och kan "avkodas" till enkla samband. Jag vet inte vilken typ av människa NB är, men jag kan definitivt tänka mig att han har en mörk sida som fick honom att begå ett mord på en ung flicka under inflytande av drifter/aggression/stress utan att för den skull vara en person som skulle ha gått med på att göra sig av med kroppen efter en ung flicka någon annan mördat mot att han fick betalning för det.
2015-09-04, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag hänvisade inte till personutredningen. Om NB kan mörda så kan han också köpas. Det förstnämnda talar mer för dålig moral än det andra.

Har du ändrat dig nu? Tidigare påstod du att alla kan köpas för pengar. Nu verkar du tycka att man måste sakna en del goda egenskaper för att kunna köpas?
2015-09-04, 13:01
Medlem
Theforeigners avatar
Det finns en ung kvinna Mali* Sj** ('=n **=ö,ö) (23 år), som bor i Vänersborg (Trollhättan) som efter Lisa's död skrivit flera sanslöst nedgörande/hatiska inlägg om Lisa, och om Lisa's syster, på nätet.
Jag undrar VARFÖR hon gör detta och om polisen har kollat upp denna kvinna?

2015-09-04, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det finns en ung kvinna Mali* Sj** ('=n **=ö,ö) (23 år), som bor i Vänersborg (Trollhättan) som efter Lisa's död skrivit flera sanslöst nedgörande/hatiska inlägg om Lisa, och om Lisa's syster, på nätet.

Vart fick du fram orten/orterna utifrån de inläggen?
2015-09-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Sen sitter det idioter här och kommer med såna grova anklagelser så man kan fan undra över den mentala statusen bland dessa skribenter.

Det finns 1 misstänkt och han sitter häktad. Finns inga alternativa GM med folk som gör sig av med andras skit. Ni har sett för mycket på tv. Sluta fantisera ihop en massa skit.

Vi är här för att diskutera och spekulera, inte för att bedömma varandra. Ingen har anklagat Lisas pappa, bara skrivit om att han bör utredas. Han ingår bland de som poliser bör prioritera i sin utredning. Detta är praxis, juridisk vedertaget förvaringssätt i mordutredningar. Utredningen är verkiliget, inte fantasier. Nu vet vi ju inte vad poliser sysslar med, inte heller vad åklagaren sysslar med. Allt sker bakom ett skynke.

Om du ser detta som en grov anklagelse så då bör du läsa vad du själv kallade andra skibenter för. Lungna ner dig.
2015-09-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tyvärr är det så, att även om du kanske inte har skrivit bokstavligt att "AJ är mördaren" så är det exakt så det låter. Jag tycker det är lika illa av alla dom som pekar ut och hänger ut människor här, antyder med tydlighet vem/vilka som kan vara mördaren. Hade man haft fakta på att polisen misstänker dom som pekas ut här utöver dom som är misstänkta så hade jag kunnat förstå resonemang där personer pekas ut. Det är många som läser tråden och visst det är yttrandefrihet, men dom som ännu inte visat sig skyldiga på något sätt med fakta så har alla dom som hänger ut och spekulerar om personer med namn, eller antyder, del i att få andra att misstänka dessa personer. Vem vet hur många som anser vilka som kan vara mördaren av att läsa här, det kanske inte räcker sen vem som blir dömd. Man vet vad man läst om personer som hängts ut på Flashback, pekats ut som mördare. Stämpla ännu till synes oskyldiga människor som mördare. Det är fan inte rätt.

Ursäkta att jag blandar mig i detta. Ser du hur du anväder flera ord som synonymer, misstänka, peka ut, hänger ut, antyda, spekulera, vara mördare, stämpla och så säger du att "så är det exakt det låter". Ja för dig verkar dessa ord och uttryck vara lika.

Detta kan låta som hårklyverier men men jag tor att de flesta här spkekulerar och misstänker, inget annat. Vi har inte annat att gå ut på, när vi får inte information av någon. Detta gäller även dig.
2015-09-04, 13:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Om det nu verkligen är hon som skrivit detta.
Jag får snarare känslan av att det rör sig om nån finnig yngling som tycker illa om M*l*n Sj**.
2015-09-04, 13:33
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vi är här för att diskutera och spekulera, inte för att bedömma varandra. Ingen har anklagat Lisas pappa, bara skrivit om att han bör utredas. Han ingår bland de som poliser bör prioritera i sin utredning. Detta är praxis, juridisk vedertaget förvaringssätt i mordutredningar. Utredningen är verkiliget, inte fantasier. Nu vet vi ju inte vad poliser sysslar med, inte heller vad åklagaren sysslar med. Allt sker bakom ett skynke.

Om du ser detta som en grov anklagelse så då bör du läsa vad du själv kallade andra skibenter för. Lungna ner dig.

Kan du ens föreställa dig vad familjen H har gått/går igenom?
Det är en förälders absolut värsta mardröm. Hur fan har man mage att då i detta anklaga pappa som anstiftare eller rent av som GM?

Visa lite lite hänsyn för fan!

OBS! Det är inte riktat till dej personligen utan till de som sitter här och hittar på rena lögner och fabricerad skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in