Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Tyvärr är det så, att även om du kanske inte har skrivit bokstavligt att "AJ är mördaren" så är det exakt så det låter. Jag tycker det är lika illa av alla dom som pekar ut och hänger ut människor här, antyder med tydlighet vem/vilka som kan vara mördaren. Hade man haft fakta på att polisen misstänker dom som pekas ut här utöver dom som är misstänkta så hade jag kunnat förstå resonemang där personer pekas ut. Det är många som läser tråden och visst det är yttrandefrihet, men dom som ännu inte visat sig skyldiga på något sätt med fakta så har alla dom som hänger ut och spekulerar om personer med namn, eller antyder, del i att få andra att misstänka dessa personer. Vem vet hur många som anser vilka som kan vara mördaren av att läsa här, det kanske inte räcker sen vem som blir dömd. Man vet vad man läst om personer som hängts ut på Flashback, pekats ut som mördare. Stämpla ännu till synes oskyldiga människor som mördare. Det är fan inte rätt.
Ursäkta att jag blandar mig i detta. Ser du hur du anväder flera ord som synonymer, misstänka, peka ut, hänger ut, antyda, spekulera, vara mördare, stämpla och så säger du att "så är det exakt det låter". Ja för dig verkar dessa ord och uttryck vara lika.
Detta kan låta som hårklyverier men men jag tor att de flesta här spkekulerar och misstänker, inget annat. Vi har inte annat att gå ut på, när vi får inte information av någon. Detta gäller även dig.