2015-09-04, 14:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Skaraborgspolisen är inte felfri.

Skövde Nyheter: Polisen får kritik av domare
Citat:
Att polisen och åklagaren i målet får kritik framfört via en tingsrättsdom förekommer, men det är inte vanligt, enligt Helena Trolläng, som själv var åklagare innan hon blev polischef.

— Jag förutsätter att polisens utredare läser domen och funderar på om det finns något i utredningsprocessen som vi behöver ändra på, säger Helena Trolläng.
Hoppas att utredningsprocessen har förbättrats sedan dess.
2015-09-04, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Detta lades i tråden för 1.5 månader sen. Vill du ha nåt sagt iom du drar fram äldre inlägg?
2015-09-04, 14:23
Bannlyst
Citat:
Så du tror att NB är mördare, och eftersom du inte vet något om hans personliga egenskaper så finns möjligheten att han kan köpas. Alltså tror du att han kan köpas, men du vet inte.

Du tror att möjligheten finns att NB kan köpas eftersom "alla kan köpas för pengar". Jag har skrivit jag ej uttalar mig om hans personliga egenskaper då jag ej har kunskap om dessa och vill således inte ens kommentera din fråga om inte NB kan köpas. Ditt resonemang är förvirrat, leder ingen vart, är som om du bara hakar upp dig på mysko petitesser och ska trötta ut och irritera folk med märkliga följdfrågor och passar ej svaren så lägger du in ditt egna tyckande så det passar din tolkning bättre, som i detta fall. Detta är inte konstruktivt, det är destruktivt och väldigt tråkigt, upprepningar om och om igen. Tacksam om du skärper dig. Punkt.
2015-09-04, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
GP 12 juni skriver att pappa H ingår i en högt säkerhetsklassad grupp i försvaret med mycket speciella arbetsuppgifter och arbetsmetoder. Det är då frågan om SOG i Karlsborg.

Det innebär att man har en hemlig tjänst, hemlig identitet, till och med för annan militär personal.

Här hamnar inte vem som helst.
Utdrag ur den nämnda artiklen:

Om han ingår en sådan grupp hanterar han uppgifter som är både känsliga och hemligstämplade, kommenterar en annan källa.Om Försvarsmakten har höjt säkerheten kring medlemmarna av det specialförband där pappan arbetar, är oklart.

Tycker att du drar lite väl långtgående slutsatser av n den artikel du hänvisar till.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2744823-ett-av-polisens-spar-pappans-militara-uppdrag#sthash.TyEG0sAf.dpuf
Senast redigerad av Zambora 2015-09-04 kl. 14:51.
2015-09-04, 14:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Helt värdelös post av dig.
Du verkar anta att utredningar gjorda av ett specifikt distrikt, alltid är bristfälliga, och det antagandet gör dig än mindre felfri.
2015-09-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Ursäkta att jag blandar mig i detta. Ser du hur du anväder flera ord som synonymer, misstänka, peka ut, hänger ut, antyda, spekulera, vara mördare, stämpla och så säger du att "så är det exakt det låter". Ja för dig verkar dessa ord och uttryck vara lika.

Detta kan låta som hårklyverier men men jag tor att de flesta här spkekulerar och misstänker, inget annat. Vi har inte annat att gå ut på, när vi får inte information av någon. Detta gäller även dig.

Visst får du lägga dig i, men eftersom det var svårt för dig att läsa mitt inlägg i sin helhet och förstå vad jag menar så struntar jag i vad du lägger dig i med.
2015-09-04, 14:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jo det vet väl alla att AJ är mästare i en hemlig grupp som styr och ställer allt som händer på Kinnekulle. Där sitter han och gör inget annat än planerar brott och räknar på hur mycket pengar han kan lägga på att få utländska gästarbetare att gömma resterna efter gruppens "roliga timme".

Till sin hjälp har han åklagaren i Skövde som sin enda uppgift är att leda bort misstanke från denna grupp. Även polis ingår i gruppen och vägrar konsekvent att utreda gruppen. Skövdepolisens motto är :" Don't bite the hand that feeds you".

5 augusti var gruppen på en bussresa för en skogspromenad i Upplands Väsby.

Jo minsann. Det är så svåra och viktiga frågor att det borde ha varit prio ett på att ha undersökt detta.

Herregud va!!!

Herregud- jag tror minsann du kommit på nåt på spåret här!

Skämt åsido, jag hade skrämmande nog inte blivit särskilt förvånad om någon av de mer paranoida här inne hade anammat dina teorier!

Nej nån måtta på spelulationerna får det väl ändå vara. När det pekas på Lisas pappa, och påstås saker helt utan några som helst belägg, då är gränsen nådd.
Jag för min del är övertygad om att polisen och åklagaren har utrett alla de andra "misstänkta".

Och en del här inne får nog tyvärr börja förbereda sig på att stå i hörnet med en jättestor dumstrut, - ovanpå sin foliehatt.
2015-09-04, 14:36
Medlem
Citat:
Göran Lundblads sista rum i livet hittades med lätthet efter två år, trots total renovering.

Fast i Marina Johanssonfallet missade väl polisen både kulhål och flera liter blod?
2015-09-04, 14:39
Medlem
Citat:
Såna som pappa H anses ha en konstant hotbild mot sig och sin familj. Det ingår i tjänsten så att säga.

Det finns massor av männsikor i Sverige som har en ständig hotbild mot sig, men inte gömmer de sig ut från verkilighete för det. Däremot yrkesmilitärer i speciealla förmand lever sas i en lite overklig verkilgeht, där gäller andra lagar, regler och bestämmelser än som civila har.

Om vi vänder på kakan. Om det nu stämmer att han är en yrkesmilitär i en speciellförband så har pappa H i sitt yrke tom rätt att döda om det behövs, utan att han blir staffat. Han tom tränar att göra detta bland annat. Men i privatlivet gäller andra regler. Han tvingas leva i en kluven värld som är inte så lätt att leva i. Det kräver att ha ett stadigt psyke och ständig rekreation för att klara av detta. Att byta mellan det yrkesmässiga och civila inställningen måste ju vara mycket påfrestande, inte bara för personen själv, utan även närmaste anhöriga. Men yrket är hans val och han får stå för det.

Nu är inte pappa H så "hemlig person" som en del kanske tror. Man vet vad han heter och var han bor. Besvärande för honom.
2015-09-04, 14:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Fast i Marina Johanssonfallet missade väl polisen både kulhål och flera liter blod?
Ja, då talade inget för att våldsbrott hade begåtts i villan. Om någon påstår att ett mord har begåtts letar polisen noggrannare, precis som i Kalmar.
2015-09-04, 14:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Äntligen någon som inte låtsas missförstå mig.

Om NB mördade Lisa så dumpade han också kroppen. Och, om han är kapabel till det är han också kapabel till att dumpa kroppen mot betalning. Det är samma dumpning, samma gärning, medan sammanlagda brottet i andra fallet är avsevärt mildare.

Det är troligt att en mördare som gömmer kroppen är mer förslagen och kallhamrad än en som i panik bara sticker därifrån och därmed troligare också skulle kunna agera "uppstädare", det kan jag också hålla med om. Men den typen av logik du hänvisar till förutsätter att människor alltid beter sig konsekvent. Så är det inte i verkligheten. Jag tror t ex inte att Kristoffer i Boden skulle ha styckat och gömt någon annans mordoffer för 500 000 kr även om jag mycket väl kan ha fel.

Öht tror jag att många brottslingar som inte direkt planerat sina brott resonerar ungefär så här efteråt: Okej - det var inte bra att det blev så här och jag ångrar att jag gjorde det. Men inget blir bättre och skadan inte oskedd av att jag erkänner och betalar böter eller rentav kryper i fängelse Och så försöker man komma undan för att rädda sitt eget skinn. Att ta ett aktivt beslut att hjälpa någon annan att dölja ett brott kräver en helt annan typ av psykologiskt "köpslående" med sitt eget samvete. Dessutom finns möjligheten att oavsett samvete säga NEJ och slippa bli inblandad i ett grovt brott med det risker det innebär. När man själv begått brottet är skadan redan skedd och man har inte så mycket att förlora på att agera vidare.
2015-09-04, 14:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det finns massor av männsikor i Sverige som har en ständig hotbild mot sig, men inte gömmer de sig ut från verkilighete för det. Däremot yrkesmilitärer i speciealla förmand lever sas i en lite overklig verkilgeht, där gäller andra lagar, regler och bestämmelser än som civila har.

Om vi vänder på kakan. Om det nu stämmer att han är en yrkesmilitär i en speciellförband så har pappa H i sitt yrke tom rätt att döda om det behövs, utan att han blir staffat. Han tom tränar att göra detta bland annat. Men i privatlivet gäller andra regler. Han tvingas leva i en kluven värld som är inte så lätt att leva i. Det kräver att ha ett stadigt psyke och ständig rekreation för att klara av detta. Att byta mellan det yrkesmässiga och civila inställningen måste ju vara mycket påfrestande, inte bara för personen själv, utan även närmaste anhöriga. Men yrket är hans val och han får stå för det.
Nu är inte pappa H så "hemlig person" som en del kanske tror. Man vet vad han heter och var han bor. Besvärande för honom.

Men herre jävlar..Vilka antaganden på total lös grund. Är det via din påhittade hemkokta psykoanalys du misstror pappan? Har du INGET annat att komma med?!
Omg vilka pinsamma argument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in