Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Det kändes väl lite tråkigt när Welbeck lämnade, även om jag ofta var frustrerad över att han inte är mycket till målskytt. I efterhand känns det dock ganska bra, tror ärligt talat Arsenal säljer honom vidare inom något år, och vi får se honom i en mittenklubb i ligan. Potential har han, men han är fortfarande en anfallare vars främsta kvalitet är att han inte kan göra mål. En typisk "behöver 5 chanser för att sätta 1 mål"-anfallare, och inte det Arsenal behöver. Tror han hade valt smartare om han hade gått till Spurs eller Everton faktiskt.
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
isch
Det var tråkigt att han lämnade då är en local lad, men utöver det ser jag varken någon prestigeförlust eller något som jag tror LVG ligger sömnlös över på nätterna. Att det sen var Arsenal han gick till betyder egentligen inget speciellt.
Ok. Du förstår inte psykologi.
Jag vet mkt väl att han inte var en ikon. Men i det psykologiska spelet blev han det.
Efter flertalet år där köubbarna i England åderlåtit Arsenal på spelare så köpte Wenger Wellbeck från en av konkurenterna som köpte sönder Arsenal. Nu visade han att även han kunde köpa.
Effekterna av detta blev att övriga klubbar insåg att Arsenal var tillbaka på marknaden. Övriga spelare i Arsenal såg denna värvning samt värvningen av Özil som faktiskt var en riktig prestigevärvning. Det stärker moralen.
En liten kul sak med värvningen av Wellbeck som garanterat satte sig i skallen på spelarna i ManU.
Wellbeck var spelaren som sparkade ut sin gamla klubb ur FA-cupkvarten. Kanske var en tillfällighet? Men att han ens fanns på planen handlade även det om psykologi.
Citat:
Ursprungligen postat av
speedi-
Nu vet jag inte riktigt Wilsheres position i Arsenal, men känns som att den är mycket högre än vad Welbeck hade i United. Tänker man rationellt, vilket man inte alltid gör som supporter, så var det rätt att sälja Welbeck. Man fick dessutom mycket pengar för en spelare som aldrig gör mål, och ha en sådan som anfallare funkar kanske inte i längden även om jag personligen gillade Welbeck. Men det har nog mer att göra med att han var från Manchester än att han var en fantastisk spelare. Det har ju inte precis visat sig bli någon jättevinst för Arsenal eller ens förlust för United. Det roliga är ju att han inte skulle ha platsat nu heller, när United har sin sämsta strikeruppsättning som jag nånsin kan minnas.
Wilshere är fortfarande hämmad av sin skada. När han är helt återställd lär han bli en tillgång igen. Iaf om jag får gissa