2015-09-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Han blev utlånad till Roma. Ser inte direkt som en frysbox.

Ursäkta? Har du sovit under en sten senaste året och vaknat lagom till transferfönstret?
Citera
2015-09-03, 18:46
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Welbeck är en prestigevärvning för det psykologiska spelet. Han visade att han kunde sno en ikon från ManU. En otänkbar värvning som gick i lås.
Lite samma sak med Cech. Mourinio vägrade sälja honom till en engelsk klubb men en viss ägare lät Wenger knäppa honom på näsan.
Skillnaden här är att Cech gick in i startelvan medan Wellbeck nöter bänk även när han är skadefri.

Vad gäller Benzema så tar du i. En toppanfallare, javisst. Men inte värd pengarna.

Är FA-cup samma sak för dig som Svenska kuppen?
I så fall kan jag upplysa om att det är den mest anrika cup som finns o det finns bara två cuptitlar som smäller högre o det är CL för klubblag samt Worldcup för landslag.
Så detta är en titel som är mkt tung även om PL väger lite mer.

Robin Van Persie.
Även som skadad under lång period så satsade Wenger. Som frisk öste han sedan in mål o tjurade bort sig till ManU för att vinna titlar.
Resultatet sedan dess i antal titlar där CS inte är en titel Manu-Arsenal 1-2
I ManU började bra o sedan kom även Frälsaren dit som manager o så fort det gick dåligt för RVP så såldes han
Wenger har sin strategi o den funkar nästan.
Laget han förfogar över nu är jävligt bra. Så pass bra att motståndarna inte får låna bollen. Felet är att bolljäveln inte hamnar i mål o det är tyvärr vad spelet går ut på.
Så en striker behövs. Men återigen. Vart ska man köpa en vara om den inte finns? Alternativet är att trissa upp priserna ännu mer. Han hade garanterat fått Benzema om han hostat upp en miljard o erbjudit en idiotlön.

Här var det inte många rätt

Welbeck gick för att få mer speltid vilket LVG inte kunde lova honom. Det var nog så lågt ifrån en prestigeförlust man kunde komma, snäppet över Silvestre köpet.

FA kuppen har till stor del förlorat väldigt mycket glans och även om den slår ligakuppen är den fortfarande så långt ifrån en ligavinst att det inte ens går att jämföra. Spec inte de senaste åren då nästan alla av de större lagen spelar roteringsspelare fram till iallafall semi.

Robin Van Persie gick för att vinna liga. det fick han göra. Arsenal har fortfarande inte gjort det sedan han gick. Så pass enkelt var det.
Citera
2015-09-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Här var det inte många rätt

Welbeck gick för att få mer speltid vilket LVG inte kunde lova honom. Det var nog så lågt ifrån en prestigeförlust man kunde komma, snäppet över Silvestre köpet.

FA kuppen har till stor del förlorat väldigt mycket glans och även om den slår ligakuppen är den fortfarande så långt ifrån en ligavinst att det inte ens går att jämföra. Spec inte de senaste åren då nästan alla av de större lagen spelar roteringsspelare fram till iallafall semi.

Robin Van Persie gick för att vinna liga. det fick han göra. Arsenal har fortfarande inte gjort det sedan han gick. Så pass enkelt var det.

Welbeck var ju helt klart än större prestigeförlust för United än vad en avdankad Silvestre var. Även om det stämmer att Welbeck gick för att han inte fick speltid i United var det ju mer pga att er tränare hellre ville satsa på ett idiotisk lån i Falcao samt en gråhårig Van Persie. I retrospekt hade man nog gärna behållt honom.

Ferguson hade aldrig släppt Welbeck till Wenger och de flesta United-supportrar håller nog med i att det var tungt att se honom lämna för Arsenal. Även värt att påpeka att Welbeck lämnade United för en bättre klubb om vi går efter de senaste säsongerna.

Sen är FA cupen fortfarande stor att vinna, även om alla givetvis kommer påpeka hur oviktig den är direkt när man åker ut. Sen att den inte är i närheten av ligan är vi alla såklart överens om.
Citera
2015-09-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Welbeck var ju helt klart än större prestigeförlust för United än vad en avdankad Silvestre var. Även om det stämmer att Welbeck gick för att han inte fick speltid i United var det ju mer pga att er tränare hellre ville satsa på ett idiotisk lån i Falcao samt en gråhårig Van Persie. I retrospekt hade man nog gärna behållt honom.

Ferguson hade aldrig släppt Welbeck till Wenger och de flesta United-supportrar håller nog med i att det var tungt att se honom lämna för Arsenal. Även värt att påpeka att Welbeck lämnade United för en bättre klubb om vi går efter de senaste säsongerna.

Sen är FA cupen fortfarande stor att vinna, även om alla givetvis kommer påpeka hur oviktig den är direkt när man åker ut. Sen att den inte är i närheten av ligan är vi alla såklart överens om.

Att sälja en bänkspelare till en annan bänk kan man knappast ses som en prestigefrölust. Att sälja lagets bästa spelare till en konkurrent kan man klassa som våldtäkt. Sen har ju Welbeck vart Arsenal sen barnsben trots att han växte upp i Manchenster, enda som känns som något negativt är att han skulle räknas som homegrown.. Men han skulle bli tvungen att säljas för eller senare ändå..
Citera
2015-09-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Att sälja en bänkspelare till en annan bänk kan man knappast ses som en prestigefrölust. Att sälja lagets bästa spelare till en konkurrent kan man klassa som våldtäkt. Sen har ju Welbeck vart Arsenal sen barnsben trots att han växte upp i Manchenster, enda som känns som något negativt är att han skulle räknas som homegrown.. Men han skulle bli tvungen att säljas för eller senare ändå..

Klart det kan. Wilshere är en bänkspelare för Arsenal just nu men hade varit en extrem prestigeförlust om han bade sålts till City eller United. Precis som när Welbeck lämnade United för Arsenal.

Van Persie var en tung förlust men samtidigt tacklade Arsenal det ganska väl och i slutändan gick det ju exakt så som jag förutspådde för honom.
Citera
2015-09-03, 20:31
Bannlyst
Citat:
Klart det kan. Wilshere är en bänkspelare för Arsenal just nu men hade varit en extrem prestigeförlust om han bade sålts till City eller United. Precis som när Welbeck lämnade United för Arsenal.

Van Persie var en tung förlust men samtidigt tacklade Arsenal det ganska väl och i slutändan gick det ju exakt så som jag förutspådde för honom.

Nu vet jag inte riktigt Wilsheres position i Arsenal, men känns som att den är mycket högre än vad Welbeck hade i United. Tänker man rationellt, vilket man inte alltid gör som supporter, så var det rätt att sälja Welbeck. Man fick dessutom mycket pengar för en spelare som aldrig gör mål, och ha en sådan som anfallare funkar kanske inte i längden även om jag personligen gillade Welbeck. Men det har nog mer att göra med att han var från Manchester än att han var en fantastisk spelare. Det har ju inte precis visat sig bli någon jättevinst för Arsenal eller ens förlust för United. Det roliga är ju att han inte skulle ha platsat nu heller, när United har sin sämsta strikeruppsättning som jag nånsin kan minnas.
Citera
2015-09-03, 22:54
Medlem
ischs avatar
Citat:

Det var tråkigt att han lämnade då är en local lad, men utöver det ser jag varken någon prestigeförlust eller något som jag tror LVG ligger sömnlös över på nätterna. Att det sen var Arsenal han gick till betyder egentligen inget speciellt.
Citera
2015-09-04, 00:04
Medlem
waikikiis avatar
Wilshere var för tre års sedan vår näste kapten medans Wellbeck var en bänknötare.
Citera
2015-09-04, 10:53
Moderator
zanteras avatar
Det kändes väl lite tråkigt när Welbeck lämnade, även om jag ofta var frustrerad över att han inte är mycket till målskytt. I efterhand känns det dock ganska bra, tror ärligt talat Arsenal säljer honom vidare inom något år, och vi får se honom i en mittenklubb i ligan. Potential har han, men han är fortfarande en anfallare vars främsta kvalitet är att han inte kan göra mål. En typisk "behöver 5 chanser för att sätta 1 mål"-anfallare, och inte det Arsenal behöver. Tror han hade valt smartare om han hade gått till Spurs eller Everton faktiskt.
Citera
2015-09-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Det kändes väl lite tråkigt när Welbeck lämnade, även om jag ofta var frustrerad över att han inte är mycket till målskytt. I efterhand känns det dock ganska bra, tror ärligt talat Arsenal säljer honom vidare inom något år, och vi får se honom i en mittenklubb i ligan. Potential har han, men han är fortfarande en anfallare vars främsta kvalitet är att han inte kan göra mål. En typisk "behöver 5 chanser för att sätta 1 mål"-anfallare, och inte det Arsenal behöver. Tror han hade valt smartare om han hade gått till Spurs eller Everton faktiskt.
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det var tråkigt att han lämnade då är en local lad, men utöver det ser jag varken någon prestigeförlust eller något som jag tror LVG ligger sömnlös över på nätterna. Att det sen var Arsenal han gick till betyder egentligen inget speciellt.
Ok. Du förstår inte psykologi.
Jag vet mkt väl att han inte var en ikon. Men i det psykologiska spelet blev han det.
Efter flertalet år där köubbarna i England åderlåtit Arsenal på spelare så köpte Wenger Wellbeck från en av konkurenterna som köpte sönder Arsenal. Nu visade han att även han kunde köpa.
Effekterna av detta blev att övriga klubbar insåg att Arsenal var tillbaka på marknaden. Övriga spelare i Arsenal såg denna värvning samt värvningen av Özil som faktiskt var en riktig prestigevärvning. Det stärker moralen.
En liten kul sak med värvningen av Wellbeck som garanterat satte sig i skallen på spelarna i ManU.
Wellbeck var spelaren som sparkade ut sin gamla klubb ur FA-cupkvarten. Kanske var en tillfällighet? Men att han ens fanns på planen handlade även det om psykologi.
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Nu vet jag inte riktigt Wilsheres position i Arsenal, men känns som att den är mycket högre än vad Welbeck hade i United. Tänker man rationellt, vilket man inte alltid gör som supporter, så var det rätt att sälja Welbeck. Man fick dessutom mycket pengar för en spelare som aldrig gör mål, och ha en sådan som anfallare funkar kanske inte i längden även om jag personligen gillade Welbeck. Men det har nog mer att göra med att han var från Manchester än att han var en fantastisk spelare. Det har ju inte precis visat sig bli någon jättevinst för Arsenal eller ens förlust för United. Det roliga är ju att han inte skulle ha platsat nu heller, när United har sin sämsta strikeruppsättning som jag nånsin kan minnas.
Wilshere är fortfarande hämmad av sin skada. När han är helt återställd lär han bli en tillgång igen. Iaf om jag får gissa
Citera
2015-09-04, 14:11
Medlem
Skranks avatar
Tror också du överskattar Welbeck-värvningen något enormt, han var oönskad i United och LvG är inte Fergie och hade inget speciellt band till Welbeck överhuvudtaget. Han motiverade även försäljningen med att det öppnar upp speltid för James Wilson vilket de flesta Unitedfans instämde med.

Hade Wenger däremot fått igång Welbeck eller givit honom en nytändning med 10-15 mål + i ligan, ja då hade vi snackat! Men med facit i hand är det en rätt misslyckad värvning.

Då var nästan Aaron Ramsey en större "prestige-värvning" eller psygologisk värvning från Arsenals sida då han tackade nej till United.
Citera
2015-09-04, 16:59
Medlem
hakansukkurs avatar
Florentino anser att ManU saknar erfarenhet och borde ova pa att klara transferfonstret i tid eftersom de missat tre ggr pa 2 ar, med nagra minuter. DDG, Coentrao och Herrera. Humor.

http://deportes.atresmedia.com/futbol/equipos/real-madrid/florentino-perez_2015090455e8d4910cf26c75d0fad919.html

Han ser fortfarande De Gea som naturlig ersattare till Casillas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in