2015-08-20, 12:56
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Nej, jag gav dig uppstallningen och du borjar snacka om ytterligare central mittfaltare. Men fine, orka diskutera med dig

Om du kollar en sida tillbaka innan erat tjafs borjade sa inser du snabbt att han du argumenterar med var mitt i en diskussion med andra personer. Blir lite knappt om du bara citerar ett av hans inlagg utan att forsta sammanhanget. Prova att borja lasa fran borjan sa inser du nog vad han menar med hans senare kommentarer!
Citera
2015-08-20, 14:13
Medlem
namerlesss avatar
https://twitter.com/chelseafc/status/634334256710467585

Pedro helt klar för Chelsea nu.
Citera
2015-08-20, 14:26
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
https://twitter.com/chelseafc/status/634334256710467585

Pedro helt klar för Chelsea nu.

Är det verkligen säkert att han blir given startspelare? Pedro är väl ganska begränsad i sitt spel. Inte särskilt snabb, ingen överdrivet bra teknik, definitivt ingen renodlad kantspelare som löper från ena straffområdet till det andra. Ser inte hur han ska göra det bra som högermittfältare i Chelsea om inte Mourinho byter spelsystem och spelar med kanter längre upp i banan som mer går i djupled.
Citera
2015-08-20, 14:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hur man än vrider på det kan United knappast vara nöjda med utvecklingen i Otamendi/Pedro-affärerna?

Det går att argumentera att varken Otamendi eller Pedro hade varit rätt för United, att man tappat intresset när Chelsea/City kom in i bilden, med mera. Men ur ett imageperspektiv framstår det som att United blivit brädat av två konkurrenter på spelare de ville ha. Och når spelarna resultat i sina nya klubbar samtidigt som Uniteds svagheter visar sig i ligaspelet (mittback, forward), etablerar det än mer United som en just nu sämre klubb att gå till än Chelsea/City/Arsenal.

Blir svårt för United att komma ur fönstret med räddat ansikte. De spelare som är bättre än Pedro/Otamendi och som är tillgängliga växer inte på träd. Om man dessutom tappar De Gea till Madrid så svider det än mer.
Citera
2015-08-20, 14:48
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur man än vrider på det kan United knappast vara nöjda med utvecklingen i Otamendi/Pedro-affärerna?

Det går att argumentera att varken Otamendi eller Pedro hade varit rätt för United, att man tappat intresset när Chelsea/City kom in i bilden, med mera. Men ur ett imageperspektiv framstår det som att United blivit brädat av två konkurrenter på spelare de ville ha. Och når spelarna resultat i sina nya klubbar samtidigt som Uniteds svagheter visar sig i ligaspelet (mittback, forward), etablerar det än mer United som en just nu sämre klubb att gå till än Chelsea/City/Arsenal.

Blir svårt för United att komma ur fönstret med räddat ansikte. De spelare som är bättre än Pedro/Otamendi och som är tillgängliga växer inte på träd. Om man dessutom tappar De Gea till Madrid så svider det än mer.

United har otvivelaktigt förlorat en del glans och fått sig en törn rent klubbmässigt i och med att man missade CL och har gått knackigt i allmänhet. Som utomstående betraktare så känns ju klubben helt enkelt inte lika posh längre. Det är sexigare att bo i London och spela för Chelsea, alternativt lyfta en större lön i City. Det är väl det jag kan tänka mig.

Eller så går snacket spelare emellan att LVG är ett svin.
Citera
2015-08-20, 14:52
Medlem
HAZARD17s avatar
Var det inte Pedro som petade ev viss Sanchez i Barca?
Citera
2015-08-20, 15:28
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Fast i bägge fallen verkar det ju som att affärerna först har blivit av efter att United har dragits sig ut, inte att spelarna har valt en annan klubb över United likt ex hur det var med Hazard. Överlag så är det väl dock så att United inte har kommenterat något officiellt och inte heller några bud har lagt så frågan om hur stort intresse som funnits kontra hur stort intresset har varit ifrån media att skriva om det.
Citera
2015-08-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17

Nej det tycker jag inte att man kan säga att han gjorde.
Citera
2015-08-20, 15:49
Medlem
Tack för att vi slapp se pedro som jag hade hoppats. NU så tar vi flyget och åker till München och så öppnar vi plånboken och hämtar muller. Låt laget få glädjen och lira lite roligt. Spela ihop laget bra och voilà så är vi där igen.

😀
Citera
2015-08-20, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Pedro är en otroligt mycket sämre spelare än Sanchez.
Citera
2015-08-20, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Pedro kanske helt enkelt är mätt på La Liga och Barcelona. Om man utgår från vad han har vunnit under sin sejour där. Jag kan tänka mig att Chelsea erbjuder en större lön, Mourinho säger att han erbjuder mer speltid och att det är en ny utmaning för en spelare som trots allt är 28 år gammal.

Pedro har ju ganska tydligt indikerat på att han egentligen inte vill lämna Barcelona, men att han måste för att få nog med speltid. Jag tror som sagt att han tar en plats i Chelsea.

Men för helvete, United ville inte ens ha Otamendi så han är helt irrelevant liksom. Pedro ville man ha, men United drog sig ur för att man inte ville betala det Barcelona krävde, enligt Balague som anses få ha rätt bra koll på spansk fotboll. Sen vet jag inte riktigt vad United missar med Pedro, han är inte precis Eden Hazard (där man förlorade mot Chelsea i head to head för att Ferguson hatar agenter och vägrade betala 50 miljoner kronor i agentusmmor, vilket är en helt bisarr summa förstås men ändå en tavla med facit i hand).
Citera
2015-08-20, 17:05
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
United har otvivelaktigt förlorat en del glans och fått sig en törn rent klubbmässigt i och med att man missade CL och har gått knackigt i allmänhet. Som utomstående betraktare så känns ju klubben helt enkelt inte lika posh längre. Det är sexigare att bo i London och spela för Chelsea, alternativt lyfta en större lön i City. Det är väl det jag kan tänka mig.

Eller så går snacket spelare emellan att LVG är ett svin.

Fast samtidigt glömmer ni bort de andra exemplen. Schneiderlin var eftertraktad av både Arsenal och Chelsea. Samma sak med Luke Shaw som starkt kopplades ihop med Chelsea men båda ändade upp i United. Sedan är det ju klart att i alla fall Chelsea i nuläget är ett bättre lag än United men det finns färska exempel på spelare som valt United.

Sedan får man ta allt som skrivs i Brittisk skitpress speciellt under transfersommaren med en stor nypa salt. Artiklar där man försöker skapa en rivalitet mellan storklubbar och får det att se ut som att de jagar samma spelare blir troligtvis extremt populära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in