Citat:
Ursprungligen postat av
Cambijao
Pedro kanske helt enkelt är mätt på La Liga och Barcelona. Om man utgår från vad han har vunnit under sin sejour där. Jag kan tänka mig att Chelsea erbjuder en större lön, Mourinho säger att han erbjuder mer speltid och att det är en ny utmaning för en spelare som trots allt är 28 år gammal.
Pedro har ju ganska tydligt indikerat på att han egentligen inte vill lämna Barcelona, men att han måste för att få nog med speltid. Jag tror som sagt att han tar en plats i Chelsea.
Men för helvete, United ville inte ens ha Otamendi så han är helt irrelevant liksom. Pedro ville man ha, men United drog sig ur för att man inte ville betala det Barcelona krävde, enligt Balague som anses få ha rätt bra koll på spansk fotboll. Sen vet jag inte riktigt vad United missar med Pedro, han är inte precis Eden Hazard (där man förlorade mot Chelsea i head to head för att Ferguson hatar agenter och vägrade betala 50 miljoner kronor i agentusmmor, vilket är en helt bisarr summa förstås men ändå en tavla med facit i hand).