Citat:
Ursprungligen postat av
GregorGreger
Din teori om hur han skall peka ut mordplatsen utan att binda sig själv till den?
Nu var frågan inte ställd till mig, men jag lägger till den till det jag tänkte kommentera:
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Låt säga att NB uteslutande är en hederlig och hårt arbetande hantverkare. Vi utgår ifrån att han inte är en dubbelnatur. Han blir alltså en söndagskväll, strax innan middagen, erbjuden en högre summa för att på stört forsla undan en ung kvinnas kropp. Hur skulle han mest troligt reagera?
De var flera (tre?) på plats vid mordet, som inte var meningen att hända. Mördaren var på fyllan, startade en scen som ledde till att Lisa dog. De andra (två?) som är mördarens vänner/förtrogna bevittnade allt.
En katastrof har skett inför deras ögon. Vad tusan göra nu? Mördaren är för full för att kunna ta hand om saken och det är bråttom.
Kvar står 80-årige AJ och en spiknykter 35-åring som är underställd honom. Kanske finns där fler? Men alla andra närvarande är antingen kraftigt berusade eller rika knösar, kanske är de både och.
Det skulle vara ett gångbart scenario, för att en helyllekille trillar på ett makabert om än ej jättegrovt brott. Fast själv skulle jag aldrig stå ut med att skydda någon för detta. Det finns grader i helylletet