2015-08-16, 12:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att de inte gjorde det då, och han förklarade sig med att det var en felformulering?

VEM skulle han ha talat med anser du om han visste hon var försvunnen kl 19?
VARFÖR meddelade han då inte föräldrarna omgående?
2015-08-16, 12:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det är ju också en vinkel. Dock tror jag att polisen isf kollat när han fick reda på att något hänt. Var det tex caféägarinnan som kontaktade AJ kanske det var efter en halvtimma efter att hon själv fått reda på det?
Du tror, du vet inte. Alltså kan AJ ha varit inne på förhör och fångat polisens intresse, precis som alternative gärningsmannen i vatchareeyafallet fångade polisens intresse. Så fort någon blev formellt misstänkt tappade polisen allt intresse för den alternative gärningsmannen, sånär som på ett förhör dagen efter att misstanke delgavs. Allt fokus lade på den misstänkte. Varför leta efter fler misstänkta när det redan finns en, och det gäller både i vatchareeyafallet och lisafallet?
2015-08-16, 12:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
VEM skulle han ha talat med anser du om han visste hon var försvunnen kl 19?
VARFÖR meddelade han då inte föräldrarna omgående?
Bra frågor, det undrar jag också. Har du fler bra frågor?
2015-08-16, 12:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra frågor, har du fler?

Fiskbensdiskussioner..
Det är snarare du som ska presentera logiken. Go ahead.
2015-08-16, 12:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Fiskbensdiskussioner..
Det är snarare du som ska presentera logiken. Go ahead.
Någon som vi kanske inte känner till kan ha ringt honom och bett om råd om vad han ska göra med kroppen.
2015-08-16, 12:19
Medlem
Citat:
Du tror, du vet inte. Alltså kan AJ ha varit inne på förhör och fångat polisens intresse, precis som alternative gärningsmannen i vatchareeyafallet fångade polisens intresse. Så fort någon blev formellt misstänkt tappade polisen allt intresse för den alternative gärningsmannen, sånär som på ett förhör dagen efter att misstanke delgavs. Allt fokus lade på den misstänkte. Varför leta efter fler misstänkta när det redan finns en, och det gäller både i vatchareeyafallet och lisafallet?

Självklart tror jag och inte vet. Är inget jag behöver vara tydlig med att jag tror då det borde vara givet att det är det man gör.
Jag tror inte polisen letar efter andra misstänkta i detta fallet. Jag vet givetsvis inte vad som framkommit i analyssvaren, men jag tror inte att polisen letar efter andra personer förrän det isf kommer fram något ur analyssvaren som pekar åt något annat håll. Dina ständiga jämförelser med andra fall är för övrigt intressanta
2015-08-16, 12:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Någon som vi kanske inte känner till kan ha ringt honom och bett om råd om vad han ska göra med kroppen.

Hahahahahaha. Och då säger han bort sig i en intervju och sen på förhör. Svarar oops, jag sa fel och sen spatserar han runt på ägorna hela veckan. DEN vägen du var långsökt OAVSETT om han skulle visa sig vara inblandad framledes.
Jisses människa...
2015-08-16, 12:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Självklart tror jag och inte vet. Är inget jag behöver vara tydlig med att jag tror då det borde vara givet att det är det man gör.
Jag tror inte polisen letar efter andra misstänkta i detta fallet. Jag vet givetsvis inte vad som framkommit i analyssvaren, men jag tror inte att polisen letar efter andra personer förrän det isf kommer fram något ur analyssvaren som pekar åt något annat håll. Dina ständiga jämförelser med andra fall är för övrigt intressanta
Visst, så jobbar polisen när den har en misstänkt, allt fokus riktas mot den misstänkte. Skulle en stekt sparv komma flygande med ett analyssvar så kan polisen titta åt ett annat håll, men den gör det inte självmant.
Citat:
Hahahahahaha. Och då säger han bort sig i en intervju och sen på förhör. Svarar oops, jag sa fel och sen spatserar han runt på ägorna hela veckan. DEN vägen du var långsökt OAVSETT om han skulle visa sig vara inblandad framledes.
Jisses människa...
Varför är det långsökt? Vad skulle han ha gjort, förutom fortsatt sitt liv som vanligt, om han inte ville bli misstänkt för inblandning?
2015-08-16, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Varför är det långsökt? Vad skulle han ha gjort, förutom fortsatt sitt liv som vanligt, om han inte ville bli misstänkt för inblandning?

Han svamlar om än det ena och det andra. Jag ser det inte minsta intressant med att det ens är en felsägning. Vet du varför?
Det krävs nämligen betydligt mer för att han ska bli i fokus för polisen. Att hans bil är inblandad, att det framkommer nåt via ett analyssvar så att han plockas in. Att MGM eller nån annan säger nåt.
De kan inte göra ett skit med en felsägning.
2015-08-16, 12:34
Medlem
Citat:
Tror du att han fick reda på något en halvtimma efter hon var försvunnen? Polisen hade plockat in han till förhör på en gång då han hade varit den första att veta att hon var försvunnen, 1,5t innan pappan. Tänk efter en extra gång.
Om jag kommer ihåg rätt, ringde Lisas mamma till cafeägaren när hon inte kom hem. Och hon kanske i sin tur ringde AJ och frågade om han sett Lisa. Det är möjligt att AJ var en av de första som visste att Lisa hade försvunnit. Och jag faktiskt tror att AJ i sin tur ringde bröderna och frågat om de hade sett henne. Det förklarar varför MGM inte vågade att flytta vidare Lisas kropp till en säkrare plats. Jag tror starkt att platsen där kroppen hittades var temporär vald och den skulle flyttas för att brännas eller begravas.

OBS! Det är bara min teori. Inget är bekräftat.
Senast redigerad av matematiker 2015-08-16 kl. 12:51.
2015-08-16, 12:36
Medlem
Citat:
Visst, så jobbar polisen när den har en misstänkt, allt fokus riktas mot den misstänkte. Skulle en stekt sparv komma flygande med ett analyssvar så kan polisen titta åt ett annat håll, men den gör det inte självmant.

Att polisen arbetar brett tror jag inte innebär att dom lagt något fokus på alternativa GM, inte på det sätt dom lägger fokus på MGM. Jag tror dock polisen jobbat såpass brett att dom kollat upp både en och fler personer, men som sagt, fokus ligger på den MGM.
2015-08-16, 12:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han svamlar om än det ena och det andra. Jag ser det inte minsta intressant med att det ens är en felsägning. Vet du varför?
Det krävs nämligen betydligt mer för att han ska bli i fokus för polisen. Att hans bil är inblandad, att det framkommer nåt via ett analyssvar så att han plockas in. Att MGM eller nån annan säger nåt.
De kan inte göra ett skit med en felsägning.
Det var det här jag argumenterade mot. Gör det du också.
Citat:
Med en sådan information, att han skulle ha vetat att något hänt redan vid 19-tiden hade varit en högintressant info för polisen. Dom hade givetvis plockat in honom och förhört honom hur han kunde veta att något hänt långt innan hon ens var saknad - när en person betraktas som försvunnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in