2015-09-02, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vi vet inte om de har sett Lisa, och vi vet inte om de har påstått att de aldrig har sett Lisa. Vad är konstigt?

Enligt en del artiklar så har åklagaren påstått att försvarsadvokaten påstått att hennes klient påstått sig aldrig sett Lisa. (jag ville vara tydlig).

Du är konstig.
2015-09-02, 09:46
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Vädret Skövde kl 11:50 http://rl.se/vadret/historik.php
23 maj NV vind 6 m/s, +13 grader, spridda moln, uppehåll
30 maj OSO vind 3 m/s, +9 grader, sprucket, lätt regn
6 juni Ostlig vind 3 m/s, +10 grader, mulet, lätt regn

Flickorna har knappt behövt gå ut till uteserveringen på framsidan av kaféet någon av dessa dagar. Chansen att någon av bröderna har sett Lisa är minimal.

Nu ligger väl inte Blomberg i Skövde?
2015-09-02, 09:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
2015-06-06 kl 13:50?
Nej, 11:50. Jag läste på fel rad, det ska vara NNO vind 2 m/s, +14 grader, mulet och lätt regn. Inget utefikarväder iaf.
2015-09-02, 09:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, 11:50. Jag läste på fel rad, det ska vara NNO vind 2 m/s, +14 grader, mulet och lätt regn. Inget utefikarväder iaf.

+19 grader kl 13:50. Mulet, inget regn.
2015-09-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Du har rätt i mkt, men mordvapnet kan ju faktiskt vara hans händer, att hon blivit strypt. Sen tror jag polisen har någorlunda koll på vart de hände. Detta kommer nog bli bra

Vad som framkommit i tråden hurvida Lisa hittades så tyder inget på att hon blivit strypt, men vi ska inte utesluta någonting innan mer information kommer fram.

Troligtvis skulle det gå snabbare att fälla NB om han lagt sina händer runt hennes hals, men vi blir nog klokare med tiden. Det är intressant att en fjärde person är intressant för utredningen, förutsatt att det INTE är ett tips från någon som läst något på flashback.

Personligen har jag delade känslor just nu. I början trodde jag inte alls att polisen hade rätt GM, på senare tid så svängde jag och trodde att rätt man är häktad.

Skulle NB mot förmodan vara oskyldig till mordet så hoppas jag han får ett rejält skadestånd och sitt anseende tillbaka, om han däremot har mördat Lisa eller varit inblandad i mordet så är det bara att skeppa han till litauen för att sitta livstid. Sitter han i fängelse här riskerar han nog att lynchas.
2015-09-02, 09:50
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Jag tror din mamma var en trevlig kvinna.

Om flera personer vittnar i rätten att Lisa och de övriga kände sig iakttagna av balten så lyssnar domstolen på detta. Någon måste föra Lisas talan då hon tyvärr inte kan göra det själv.
Sen ska de ifrågasätta balternas uppgift att de aldrig sett Lisa. Varför skulle domstolen tvivla på Lisas kollegor?
De här påståendena behöver inte utesluta varandra. Det råder väl knappast någon tvekan om att tjejerna har känt sig iakttagna när två killar jobbar på taket tvärs över vägen. Men det behöver inte betyda att bröderna ljuger då de påstår att de aldrig har sett Lisa (före mordet). Det är ju faktiskt möjligt att bröderna har kollat in flickorna som serverade och jobbade i caféet men utan att särskilt ha lagt märke till just Lisa? Då är ju påståendet att de "aldrig har sett Lisa" på sätt och vis sant, eftersom hon aldrig har utmärkt sig bland den övriga personalen och de aldrig haft någon anledning att fästa någon särskild uppmärksamhet vid just henne.
2015-09-02, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Nu ligger väl inte Blomberg i Skövde?

Det noterade jag inte ens. Xenia, är det vädret för Blomberg du kollat upp?
2015-09-02, 09:51
Bannlyst
Citat:

Lisa och hennes arbetskamrater var kanske inte rädda för frisk luft? Om du hade haft ett arbete skulle kanske du också uppskatta en kopp kaffe ute även om det var mulet.
2015-09-02, 09:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
+19 grader kl 13:50. Mulet, inget regn.
Ja, i två timmar tillät vädret utefikning. Inget som visar att bröderna såg Lisa.
2015-09-02, 09:53
Medlem
Citat:
Lisa och hennes arbetskamrater var kanske inte rädda för frisk luft? Om du hade haft ett arbete skulle kanske du också uppskatta en kopp kaffe ute även om det var mulet.

Tror du inte att dom sätter sig på personal-platsen på baksidan när dom ska ta en kopp kaffe?
2015-09-02, 09:54
Medlem
Citat:
De ska ändå ta sig till och från arbetet. Den lilla stunden kan räcka.
Men även när de ska slänga sopor i kontainern utanför cafét och hämta in varor från varubilar etc.
2015-09-02, 09:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det noterade jag inte ens. Xenia, är det vädret för Blomberg du kollat upp?
Nej, Skövde. Kan du kolla vädret i Blomberg?
Citat:
Personalen har sitt fikabord på baksidan, utom synhåll för ladan. Det ser normalt inte bra ut om personalen sitter och fikar bland gästerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in