2015-09-03, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphapappa
Julius Cesar verkar vara en riktigt gnällkärring, det här var första gången jag besökte hennes blogg... Jösses vilken konspiratorisk bitter människa.

Maken till konspiratorisk nutcase har sällan skådats i Sverige.

Hon avhandlar även det faktum att "solen skiner och det är varmt i Afrika, det påverkar IQ-kvoten hos människor".

All seriös vetenskap menar att intelligenskvot är helt beroende av sociala miljöer, Babsan tror att det är värmebetingat.

Hon har även framfört den smått paranoida tanken att tandläkarkåren har en dold agenda och "massproducerar sjukdomar som ALS, MS, Reumatism och giftstruma".

Hon lanserar även paranoida konspirationsteorier du just beskriver ang media också. Hon och hennes främlingsfientliga gelikar är det enda sanna alternativet, all övrig media är inblandad i konspiratoriska pakter för att undanhålla folk sanningar

Hon kör också en retorik, beprövad och använd även av våra vänner hos Sd, lösryckta citat ur källor och applicera dessa som gällande ALLA och brett överlag. På så vis kan hennes "faktacitat" gälla praktiskt taget allt och alla.

"Jag tycker fruktansvärt synd om Barbro Jöberger. Det är uppenbart att hon är en människa som mått - och kanske fortfarande mår - väldigt dåligt. Det måste också vara tungt att bära så mycket hat mot andra människor inom sig. Jag hoppas innerligt att Barbro Jöberger själv slipper det hat hon utsatt andra för." - Ulf Bjereld-Professor i statsvetenskap.

Visst både kan och får man vända sig till tant Babsan för att få veta hur världen snurrar, risken är nog dock 100% att drabbas av samma besvär Babsan verkar lida av.
Citera
2015-09-03, 08:59
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
föredrar 10 gånger av 10 att finansiera somaliska analfabeter framför "el-allergiska" förtidspensionärer.
Det är din prioritering. Jag tycker att man som svensk har en självklar rätt till svensk vård, svensk offentligfinansierad trygghets och välfärd. Vi kan alla bli sjuka och då är den allmänna välfärden det enda sättet att få ett någorlunda drägligt liv. Jag ser detta som något av en försäkring.

En somalier utan ordentliga asylskäl och utan säkerställt ursprung och identitet borde inte ha den rätten. Jag vill inte betala en enda krona i skatt för att han ska bo med sin jättefamilj i en villa han fått av kommunen, åka på semester till landet han flytt ifrån och bara sitta i soffan och idissla sitt khat hela dagarna i ända.
Citera
2015-09-03, 09:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Hon avhandlar även det faktum att "solen skiner och det är varmt i Afrika, det påverkar IQ-kvoten hos människor".

All seriös vetenskap menar att intelligenskvot är helt beroende av sociala miljöer, Babsan tror att det är värmebetingat.

Hon har även framfört den smått paranoida tanken att tandläkarkåren har en dold agenda och "massproducerar sjukdomar som ALS, MS, Reumatism och giftstruma".

Hon lanserar även paranoida konspirationsteorier du just beskriver ang media också. Hon och hennes främlingsfientliga gelikar är det enda sanna alternativet, all övrig media är inblandad i konspiratoriska pakter för att undanhålla folk sanningar

Hon kör också en retorik, beprövad och använd även av våra vänner hos Sd, lösryckta citat ur källor och applicera dessa som gällande ALLA och brett överlag. På så vis kan hennes "faktacitat" gälla praktiskt taget allt och alla.

"Jag tycker fruktansvärt synd om Barbro Jöberger. Det är uppenbart att hon är en människa som mått - och kanske fortfarande mår - väldigt dåligt. Det måste också vara tungt att bära så mycket hat mot andra människor inom sig. Jag hoppas innerligt att Barbro Jöberger själv slipper det hat hon utsatt andra för." - Ulf Bjereld-Professor i statsvetenskap.

Visst både kan och får man vända sig till tant Babsan för att få veta hur världen snurrar, risken är nog dock 100% att drabbas av samma besvär Babsan verkar lida av.
Det är ju så sorgligt hur svansen här på Flashback utan pardon ger henne sitt odelade stöd trots att allting tyder på att hon är sinnessjuk. Bristen på kritiskt tänkande är flagrant.
Citera
2015-09-03, 09:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Kan man skriva trots att man är förtidspensionerad?

Inte på hennes nivå. Hon var skribent, blev förtidspensionerad och fortsatte som skribent! Låter det rimligt? Ok om Jöberger varit lantbrukare innan men hennes liv fortsatte som vanligt, förutom att hon fick lön av FK.
Jag jobbar i gruva, förtidspensioneras och startar sen egen gruva.
Citera
2015-09-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Hur illa pålästa är ni SD-sympatisörer egentligen?! Hon är för fasen förtidspensionerad sedan 49 års ålder. Men hon lever fortfarande och kan röra sig, till och med skriva. Så när Reinfeldt och Alliansen de senaste 8 åren har jagat svårt cancersjuka och tvingat dem att söka arbete hur kan det komma sig att hon kom undan?

Jag förstår inte riktigt varför du tar upp just Reinfeldt när det gäller förtidspensionering. Du säger ju själv att tanten har varit förtidspensionär sedan 49års åldern. Nu är hon 71.

Det är nog något annat parti som borde ha jagat henne i så fall och undrat varför hon var pensionär om hon ändå kunde försörja sig som skribent.

Reinfeldt har inte jagat ålderspensionärer. Han har dock försämrat villkoren för dem, eftersom det ska "löna sig att arbeta". Vilket är precis vad tanten har gjort…arbetat vid sidan av att vara pensionär. Det får man till och skattelättnader för - även i dagsläget när Reinfelt inte styr skutan längre..
Citera
2015-09-03, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vidhåller du att Hawkins är förtidspensionerad?

Stephen Hawkins är inte sjukpensionerad men han har tillgång till alla medicinska och medicintekniska resurser som denna värld kan uppbringa. Han har en medicin- och medicinteknisk back-up och en support som är fullständigt makalös, och det är naturligtvis mycket bra. Hade han varit en vanlig svenne hade han givetvis varit död för väldigt många år sedan eftersom han inte kan äta och andas själv och man lägger inte såna enorma resurser på sk vanligt folk.

Jag kan fortfarande inte förstå varför JC har mindre rätt i sak för att hon varit sjukpensionerad.

Ingår man i en motståndsrörelse måste man vara anonym.

Om det nu är så rätt att hänga ut JC med sjukdomshistoria och allt, varför väntar man tills nu? Hon har skrivit på Snaphanen sedan 2010. Jag är 100 på att de har känt till hennes verkliga identitet lika länge. Kan det ha nåt att göra med att man är riktigt nervös över SDs framgångar nu? Så att pressetiken (som man är så sanslöst mån om i andra fall!) får flyga all världens väg?
Citera
2015-09-03, 09:05
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag har länge noterat, men aldrig funderat, över det faktum att Sydsvenskan varje dag på sidan två publicerar en anonym artikel. Som läsare är det omöjligt för mig att bemöta struntpratet som ofta står där. Nu förväntar jag mig att Expressen tar tag i det här och hänger ut journalisten som döljer sig bakom pseudonymen sydsvenskan... För att verka trovärdiga måste nog expressen här ge sig på alla sina, i det här fallet, bundsförvanter till tidningar.

Allt annat vore naturligtvis ett generalfel för dagens journalister. Hur skall de kunna bemöta en insändare om felaktigt placerade cykelställ om de inte vet vem som döljer sig bakom signaturen? Och hänger ut denne.

Så att alla inom HA och våldsvänstern kan besöka denne person och på sitt vis förklara att denne har fel.
Citera
2015-09-03, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
föredrar 10 gånger av 10 att finansiera somaliska analfabeter framför "el-allergiska" förtidspensionärer.
Då lär du få öppna lädret rejält. För medan det finns några 100-tal påstådda el-allergiker finns det ett par miljoner somalier. Jag vet ju vad jag hade valt... Men men.
/
Citera
2015-09-03, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inte på hennes nivå. Hon var skribent, blev förtidspensionerad och fortsatte som skribent! Låter det rimligt? Ok om Jöberger varit lantbrukare innan men hennes liv fortsatte som vanligt, förutom att hon fick lön av FK.
Jag jobbar i gruva, förtidspensioneras och startar sen egen gruva.

Det här blir lite förvirrande. Den ena påstår att hon är "sinnessjuk" - även Expressen antydde att hon inte hade hästarna hemma och därför skulle outas..

Du skriver att man inte kan skriva på "hennes nivå" - om man är förtidspensionerad.

Vilken "nivå" pratar du då om? En låg - eller en hög nivå?
Citera
2015-09-03, 09:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är din prioritering. Jag tycker att man som svensk har en självklar rätt till svensk vård, svensk offentligfinansierad trygghets och välfärd. Vi kan alla bli sjuka och då är den allmänna välfärden det enda sättet att få ett någorlunda drägligt liv. Jag ser detta som något av en försäkring.

En somalier utan ordentliga asylskäl och utan säkerställt ursprung och identitet borde inte ha den rätten. Jag vill inte betala en enda krona i skatt för att han ska bo med sin jättefamilj i en villa han fått av kommunen, åka på semester till landet han flytt ifrån och bara sitta i soffan och idissla sitt khat hela dagarna i ända.

El-allergi är ingen vetenskapligt bevisat sjukdomstillstånd. Människor som säger sig ha det har psykiska problem.

Förresten var det väl Julia Caesar som började att hänga ut journalister på sajter som sedan fått motta dödshot från "Sverigevännerna".
Citera
2015-09-03, 09:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är ju så sorgligt hur svansen här på Flashback utan pardon ger henne sitt odelade stöd trots att allting tyder på att hon är sinnessjuk. Bristen på kritiskt tänkande är flagrant.

Menar du att hennes eventuella sinnessjukdom är ett argument för uthängning? Anser du att en anonym skribents mentala status bör vägas in beslutet om vederbörandes identitet ska röjas eller ej?
Citera
2015-09-03, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Det var ju inte så intelligent sagt..

Ingen seriös forskning påstår det. Tvärtom poängterar man hela tiden kombinationen av arv och miljö..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in