2015-09-02, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Kul att de fattiga arbetslösa vänsterfånarna vilka vanligtvis avgudar bidrag och diverse försäkringspengar, nu plötsligt tycker det är vedervärdigt att "utnyttja" de system som finns för folk som arbetat och betalat skatt för att bekosta detsamma som de har rätt till. Men det är klart. Framtiden i vänsterutopin kan ju alltid bekostas med snabba lånade slantar. Kom hit alla, i Sverige finns det alltid byxfickor att råna.

Är inte de fattiga arbetslösa vänsterfånarna och de fattiga arbetslösa högerfånarna överens här? Till folkhemmets försvar.
Och vilket arbete har hon gjort? Hon har suttit och ljugit ihop pk-svammlerier för gammelmedia.
Citera
2015-09-02, 23:29
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hon verkar ju helt suverän i sitt skrivande (har inte läst så mkt av henne än).

Konstigt att inte MSM har fått AFA att ta livet av henne. Hon är ju fullkomligt livsfarlig för etablissemanget. Kanske bara en tidsfråga.

Nu brukar väl inte MSM låta utförda mord på sina egna så ofta, men jag tror att om AFA eller liknade kriminella rasistgäng skadade henne på något sätt så skulle de inte tycka att de har gjort fel och ångra sig. Istället skulle många likt Reinfeldt tycka att alla som håller med om SD i invandringsfrågan förtjänar att råka illa ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Facebook-legenden 'En Arg Blatte' går till klockrent och hårt angrepp mot Expressens smutsiga försök till karraktärsmord på Julia Caesar. https://www.facebook.com/EnArgBlatte...4099407866531/

Brilliant analys.

Håller med, men han kan samtidigt vara lite tramsig. Blir lite löjligt när man kontinuerligt torgför SD-åsikter i olika forum men samtidigt ständigt säger sig "ta avstånd" från SD.

Hyckleri, EABT. Men jag gillar dig ändå.
Citera
Medlem
FastRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Om hon har fått lön eller inte har ringa betydelse eftersom hon genom sin produktion av skriven text bevisar att hon är förmögen till visst arbete.

Eh ..ja...vad har det med saken att göra? Det kanske gäller läkare också...fan...jag förtidspensionerar den här strålkärringen så jag slipper hennes rättshavererade tjat och ringande.

Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Ja, det här visar vilka kunskaper du har. Det är inte läkare som förtidspensionerar kroniskt sjuka människor.

Citat:
Läs på lite kanin.

Hur gör jag för att få sjukersättning?

För att ansöka om sjukersättning ska du skicka in en ansökan och ett läkarutlåtande.

Om du är sjukskriven och det är troligt att du aldrig kommer kunna arbeta heltid kommer vi att prata med din läkare och med dig innan vi byter din sjukpenning mot sjukersättning.

Idag är det tjänstemännen på försäkringskassan som avgör och beslutar om du ska få sjukersättning, tidigare förtidspension.

På den tiden när det var aktuellt för JC att söka förtidspension var det en politiskt tillsatt grupp som beslutade om detta.

Patientens läkare kan endast skicka in ett intyg med ansökan från patienten med sin motivering varför han anser att förtidspension är motiverad. Man följer sällan läkarens motivering utan går oftast efter egna kriterier.

Så sluta mästra mig Breeder om saker du inte känner till! Eller vet hut, som man sa förr.
Citera
2015-09-02, 23:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Oh my, här gick det trögt minsann! Ska vi inte förtidspensionera alla och låta exempelvis Finland betala för det hela. Alla som arbetar, det gäller uppenbarligen inte dig, får betala för att hypokondriker som Jöberger stannar hemma. Hon, en före detta journalist på DN, hatar på de flyktingar som kommer hit för att söka skydd samtidigt som hon parasiterat på samhället i decennier. Hon förtjänar att granskas och synas i sömmarna mer än väl.

Fantastiskt modigt av Expressen och av Annika Hamrud, verkligen!
Vilka flyktingar? De som kommer hit vill få gratis välfärd, flyktingar enligt FN's definition är sällsynta och dessa hatar inte JC.
Citera
2015-09-02, 23:31
Medlem
[quote=Sonnenwende|54567320]
Citat:
En som stöds av läkarintyg din dumme fan, eller tror du man knatar in på kassan och meddelar sin egen förtidspensionering?

Men att kunna tänka och bre en macka? Räcker det?
Jag vet inte hur du gjorde...berätta gärna.
Citera
2015-09-02, 23:31
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
nä jag stödjer Gustav Wasas syn på den problematiken.
Om du bläddar vidare i mina inlägg så hittar du att jag inte är antisemit och således blir nazism problematisk, men det fixar nog du, du håller ju med JC.

Det var bara en parodi på ditt sätt att debattera där du tillskriver folk åsikter de inte har. Roligt att du inte förstod det.

Citat:
Har du något som berör trådens ämne också förutom att du gillar att skribenter tystas genom uthängningar och indirekta hot.

Jag har massa saker som berör trådens ämne, men då du vill lägga ord i min mun istället för att debattera så känns det lite meningslöst. Men fortsätt du att projicera felaktiga åsikter på mig, om du mår av bra av det så får jag väl unna dig det.
Citera
2015-09-02, 23:33
Medlem
duqus avatar
Hittade detta som tycks peka på att "Julia" var en av dom som torskade hårt på Amalgansjukan.
Vi talar alltså om kraftig kvicksilverförgifning, och det tar lång tid att tillfriskna, de flesta dör i förtid.
http://user.tninet.se/~avx276u/kvicksilver/1.html

Det är ganska tunga namn i den skrivelsen, och amalgansjukan påminner mycket om den andra skandalen där många barn föddes missbildade: https://sv.wikipedia.org/wiki/Neurosedynskandalen.
I Amalgan-fallen så är det bevisligen nedtystat eftersom över halva Sveriges befolkning hade detta skit i tänderna, det togs fram en saneringsplan för utbyte, men den lades ner pga den extrema kostnad som det skulle bli, samtidigt som hela tandhälsan i princip havererade rent ekonomisk pga att kostnaderna skenade i höjden pga alla nya patienter från utlandet (invandrare) md mycket dålig tandhälsa.

Ser alltså ut som om tanten varit sjukskriven i runt 10 år pga kvicksilverförgiftning, och det går inte att bluffa om sådant eftersom ett enkelt blodprov påvisar gifterna i kroppen. Det pekar på att hon själv sanerade hela sin käft från amalgam och att det tog 10 år att få ur giftet ur kroppen. I Japan dog en helvetes massa folk just av kvicksilver i fisk, bara som en parantes.

Så då kan jag avföra tanten som en bidragsfuskare, snarare används hennes sjukdom/förgiftning av diverse afa-troll här i tråden och på vissa nyhetsredaktioner som en slags usel ursäkt att jaga tanten. Jag kan ge exempel på expressen-reportrar som supit skallen i bitar så dom dött, och flera har begått självmord. Sök gärna på DN och "frysboxen" så kommer ni att finna en springande chefredaktör som vill komma ifrån en kamera i Almedalen detta år...
http://www.journalisten.se/nyheter/h...listens-fragor
Han sprang hela vägen hem till Hornsgatan....
Citera
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hon verkar ju helt suverän i sitt skrivande (har inte läst så mkt av henne än).

Konstigt att inte MSM har fått AFA att ta livet av henne. Hon är ju fullkomligt livsfarlig för etablissemanget. Kanske bara en tidsfråga.

Som agenda journalist så är det fullkomligt naturligt att försöka tysta denna skribent som spyr galla över samhällsutvecklingen och politiker, samt en och annan kränkt journalist.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det var bara en parodi på ditt sätt att debattera där du tillskriver folk åsikter de inte har. Roligt att du inte förstod det.

Jag har massa saker som berör trådens ämne, men då du vill lägga ord i min mun istället för att debattera så känns det lite meningslöst. Men fortsätt du att projicera felaktiga åsikter på mig, om du mår av bra av det så får jag väl unna dig det.
För övrigt har du redan förlorat, den som först skäller den andre för nazist är körd.

God natt lille vän och kom ihåg att nästa gång är det din dörr de knackar på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Jag känner inte henne men jag tror att hon dels var rädd för AFA och liknade och dels så ville hon helt enkelt inte att folk i hennes omgivning skulle veta att hon hyste åsikter som är allt annat än politiskt korrekta. Det är lätt att vara modig när man hyser samma åsikter som resten av Regeringen, MSM, Kultureliten etc men det är betydligt svårare att vara modig när man hyser åsikter som inte (längre) är rumsrena.
Det kan vara en förklaring men är det ett försvar som håller? Hon har inte bara spridit djupt rasistiska åsikter utan även parasiterat på det svenska samhället genom att låtsas vara så pass sjuk att hon inte är kapabel att arbeta och därmed fått bidrag från oss arbetande. Uppenbarligen kan hon skriva - alltså lever hon. Hur var det nu med svårt cancersjuka svennebananer och försäkringskassan lex Reinfeldt?
Citera
2015-09-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastRabbit
Idag är det tjänstemännen på försäkringskassan som avgör och beslutar om du ska få sjukersättning, tidigare förtidspension.

På den tiden när det var aktuellt för JC att söka förtidspension var det en politiskt tillsatt grupp som beslutade om detta.

Patientens läkare kan endast skicka in ett intyg med ansökan från patienten med sin motivering varför han anser att förtidspension är motiverad. Man följer sällan läkarens motivering utan går oftast efter egna kriterier.

Så sluta mästra mig Breeder om saker du inte känner till! Eller vet hut, som man sa förr.

Bravo! Du verkar avslöjande kunnig på området. Är du kollega med Barbro kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in