2015-09-02, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jasså? Varför skulle vi se en "förbättring" ? De samhällsproblem och utmaningar som finns idag kommer även existera under morgondagen.
Ja, men de blir inte mindre om inflödet fortsätter i samma takt.

Detta är även Lööf väl medveten om. Det var ingen slump att hon gång på gång betonade att flyktingarna måste fördelas bättre i hela Europa. Min gissning är att även hon är under press från de partivänner som har en kommunal verklighet att hantera.
Citera
2015-09-02, 22:30
Medlem
Flyer6s avatar
Jag tror säkert Åkesson har en idé för hur han skall agera om SD får makten, dock tror jag inte han vill säga det rakt ut då Sverige är rätt PK än. Att avslöja att han tänker stoppa invandringen helt och försöka ändra om så som det ser ut bland invandrare idag skulle nog inte vara allt för poppis om han sa det rätt ut.
Citera
2015-09-02, 22:30
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ungern hjälper just nu Sverige indirekt i sina försök att stänga gränsen för massfolkomflyttningarna.
Citera
2015-09-02, 22:31
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Lena Melin har sagt sitt om debatten. Självklart var Jimmie helt offside och var "tjatig". Annie Lööf var påläst och kunnig.. Vilket land vi lever i. Vi lär oss i skolan att mobbing är dåligt men sedan sker det mitt framför våra ögon. Det är patetiskt.
Citera
2015-09-02, 22:31
Medlem
Storalfs avatar
Lite oroväckande är det att Åkesson inte rättar Lööf när hon slänger ur sig felaktiga siffror om antalet uppehållstillstånd. Sånt borde sitta i ryggmärgen på varje sd-politiker.
Citera
2015-09-02, 22:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Höj Larsen mötte Jomshof, Fridolin mötte Karlsson.

Jag tyckte Lööf var mer dämpad och mer defensiv än tidigare. I valrörelsen tog hon till brösttoner, så här såg det ut då:
http://www.svt.se/nyheter/val2014/loof-du-vill-stanga-porten-akesson

Gissningsvis har verkligheten börjat smyga sig på och Annie Lööf är väl medveten om att Sverige inte kan fortsätta på den inslagna vägen. Politiken behöver stramas upp och då vill hon inte framstå som den som stod och skrek naivt när klockan stod på fem i tolv.

... och nej, Jimmie Åkesson har inga lösningar, men det har inte Annie Lööf heller.
Kraftigt minskad invandring och ett land som vågar visa nationell stolthet är väl ändå en ganska bra lösning?
Citera
2015-09-02, 22:32
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Annie Lööf hade väl högst förtroende av fölket, det var därför hon var i debatten.
Citera
2015-09-02, 22:34
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Ja hur ska man lösa dagens integration, de som redan är här?

Det finns inga lösningar. Inga som klarar av när det dyker upp 2-3 tusen varje vecka.

Inte ens Åkesson har några knep för att lösa integrationen om vi fortsätter ta emot 2-3 tusen varje vecka. Men han kan man iallafall inte beskylla för att ha satt oss i denna situation.

Nej det är i princip omöjligt att integrera för det har redan blivit alldeles för många personer med för annorlunda kultur, utan det blir istället permanent segregerat och kommer inte att bli bättre med tiden.

Det enda man möjligtvis kan göra är att få de flesta att typ självmant vilja lämna landet genom att sänka bidrag och sånt, eller typ låsa in alla i omskolningsläger och tvinga på dem svensk kultur och förbjuda andra språk än svenska etc, och media skulle bli rätt upprörda om man nämnde något sånt för det är dåligt att tvinga folk till saker och så. Men andra fungerande alternativ finns det inte.
Citera
2015-09-02, 22:36
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Lena Melin har sagt sitt om debatten. Självklart var Jimmie helt offside och var "tjatig". Annie Lööf var påläst och kunnig.. Vilket land vi lever i. Vi lär oss i skolan att mobbing är dåligt men sedan sker det mitt framför våra ögon. Det är patetiskt.

Håller med till fullo!
Hon har aldrig skrivit något "icke negativt" om SD eller Jimmie Åkesson.

Efter Åkesson tal nyligen så hade hon skrivit något i stil med "Jimmie kan inte tro på något han säger", fast iofs alla på Aftonbladet är ju så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ja, men de blir inte mindre om inflödet fortsätter i samma takt.

Detta är även Lööf väl medveten om. Det var ingen slump att hon gång på gång betonade att flyktingarna måste fördelas bättre i hela Europa. Min gissning är att även hon är under press från de partivänner som har en kommunal verklighet att hantera.

Fördelningsfrågan är intressant , för den förutsätter att flyktingarna själva är villiga att ta dit de blir hänvisade.
Är inte säker på att någon vill hamna i någon öststat , när kompisarna lever gott i Sverige eller Tyskland.
Citera
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Du menar att Lööf kommer gå full migtard?

Haha!, detta var den roligaste onelinern jag läst på länge.

Jag tycker Jimmie gjorde bra ifrån sig. Men han har inget smart svar när han får frågan om hur integrationen ska fungera för de som redan massinvandrat. Här borde man väl kunna säga att om vi minskar volymerna så kommer resurser frigöras till bl a detta.
Citera
2015-09-02, 22:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbumona
Aftonblaskan och Melin gav Lööf vinsten. Då kan vi vara 100 procent säkra på att Åkesson vann överlägset!!

Mellin är helt agendastyrd i allt hon skriver. Hon avskyr både SD och Åkesson, och med all säkerhet såg hon inte debatten utan hade skrivit artikeln i förväg med hjälp av den mall hon använder för dylika tillfällen.

Åkesson var inte klockren idag, men Lööf var patetisk så segern var oundviklig. För alla som inte bestämt sig för en "sanning" innan debatten ägt rum vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in