2015-09-02, 20:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
(...)
Man ska lyssna på varningsklockor, och Litauernas beteende var en varningsklocka, men vi får inte säga till barn eller drägg längre om var gränserna går. Lena ville säkert säga något
(...)

Varningsklockor? Att männen skulle ha kastat blickar mot kvinnorna på kaféet?
Vad jag förstått, är det enda vi säkert vet, att damerna vid kaféet lagt märke till arbetarna på taket.

Nå, ni som har kanal 8 och ser Nya efterlyst nu, kan väl rapportera om vad den här rappakaljan har för substans!
2015-09-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Haha, om det ändå vore så väl.

http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/

Jag tycker det låter mer som att privatpersoner varit inne och läst på FB och blivit lite oroliga att farbror blå inte tagit rätt man. Så de ringer in och tipsar om personer som det skrivits om här.

Om man läser lite mellan raderna tycker jag det verkar som att spaningschefen inte tycker det finns särskilt mycket intressant i dessa tips och personer de kollar upp (AJ kanske). Lite trist att FB inte kunnat agera mer detektiv i detta fall.
Kan inte låta bli att lägga en liten kommentar om detta. Jag har gått med MP några gånger och var bl. a. med och sökte efter Lisa. Med i samma grupp var en kvinna vars dotter var polis. Hon berättade att i vissa större fall avdelas poliser som läser Flashback mycket noga. Jag har också en bekant som är ganska nyutbildad polis och enligt honom hittas den avgörande biten oftare än man tror just i Flashback. Detta nämns dock inte utåt då det ju inte är politiskt korrekt.
2015-09-02, 20:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad jag förstått, är det enda vi säkert vet, att damerna vid kaféet lagt märke till arbetarna på taket.

Nå, ni som har kanal 8 och ser Nya efterlyst nu, kan väl rapportera om vad den här rappakaljan har för substans!
Du får ge dig till tåls till kl 21:00.
2015-09-02, 20:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Och på vilket vis skulle mordet på Lisa Holm vara ett av de vidrigaste morden i svensk historia (som du indirekt skriver). Har du en måttstock över mords vidrighet? För det första vet du inte hur mordet gick till, eller av vem. Det enda du vet är att det rör sig om ett mord, och på vem och ungefärligt var. Eller menar du att mordet är särskilt vidrigt pga offrets (i ditt tycke) vackra utseende? Vet du hur många mord och misstänkta mord som faktiskt skett bara under sommaren? Känner du till även dess "vidrighet"? Använt din personliga måttstock?

Ditt inlägg andas både bakåtsträvande, rasism och en rad andra fördomar. Dessutom är det svårläst pga en lång rad grammatiska fel, stavfel och annat.

Självklart är det ett riktigt vidrigt brott. En vuxen person som anser sig besitta en rätt att ta livet av ett barn, som LH faktiskt var, utan någon som helst synbar anledning. Fan vet om det blir mycket vidrigare än så.
2015-09-02, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:

Ironiskt nog så har ju personalen på caféet kastat blickarna på litauerna minst lika många gånger som männen har tittat på caféets personal, det borde vara så, hur kan tjejerna annars veta att de misstänkta tittade på dem?

Hur ska vi nu tolka det här, är det misstänkt att någon tittar på en när man är en lika god kålsupare själv? Jag tror i nuläget att vi inte kan dra ens en liten växel på det här med vem som tittade på vem.

EDIT;Det ska bli intressant att få se hur det kommer att resoneras kring det här med tittandet. Jag kan tänka mig att bröderna inte tittade precis hela tiden för då hade taket knappast varit färdigt. Vi har ett antal vittnesmål här i tråden som vittnar om personer som har passerat caféet och också tittat på caféet, dessutom så har minst en person suttit i sin bil på caféets parkering och tittat på tjejerna när de stängde fiket.

Jag undrar om polisen har konfronterat de misstänkta med ett eventuellt tittande, vore kul att få höra förklaringen. Kanske tittade de på caféets tak helt enkelt, vissa brudar har ju förmågan att överskatta sin attraktionskraft.
Senast redigerad av OY 2015-09-02 kl. 20:24.
2015-09-02, 20:19
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du får ge dig till tåls till kl 21:00.

Tack Xenia och Zebop, men det kan jag inte
Så jag tar upp en annan grej medan vi väntar:

Citat:
Ursprungligen postat av Skovde1971
Jag är född och uppvuxen i trakten runt Skövde och bor nära Lisa Holms familj.
Först vill jag nämna min tacksamhet över att media varit förvånansvärd tystlåten med spekulationer och att läckorna har varit få. Det finns orsaker till att det har lagts yppande förbud i samband med denna tragiska händelse. Dels för att polis och rättsväsendet ska kunna sköta sin utredning och dels för att respektera Lisa Holms familj och anhöriga.

Denna stackars flicka blev utsatt för ett fruktansvärt brott och det är oerhört viktigt att bevis materialet är så starkt som det kan bli. Människan som har uträttat det här dådet har förlorat sin rätt till frihet och någon som helst ömkan, och vore det möjligt enligt svensk lag, så borde döds straff tillåtas.

Den misstänkta gärningsmannens DNA har hittats på Lisa Holms tillhörigheter och den har bara kunnat hamna där på ett sätt. Vi ska vara tacksamma att det fanns DNA kvar att hitta. Frågan vi alla vill ha svar på nu är, varför skedde detta? Detta ofattbara dåd!

Mina tankar går som alltid till Lisas familj, släkt och vänner. Den tomhet som Lisa har lämnat efter, är ofattbar och jag beundrar styrkan som får alla att gå vidare. Lisa finns alltid i våra hjärtan.

Mitt fetade.
Varför skulle det inte finnas DNA kvar att hitta?
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-02 kl. 20:30.
2015-09-02, 20:21
Medlem
Jag får väl säga till alla mäns försvar att det inte är något som helst onormalt för en 35-åring att kasta blickar efter snygga tjejer. Må så vara om dom är 17 år. Detta har inget med flukteri eller snuskighet att göra utan är helt som det ska.
2015-09-02, 20:23
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Självklart är det ett riktigt vidrigt brott. En vuxen person som anser sig besitta en rätt att ta livet av ett barn, som LH faktiskt var, utan någon som helst synbar anledning. Fan vet om det blir mycket vidrigare än så.

Givetvis är brottet vidrigt. Om det råder inga tvivel. Mord är väl den vidrigaste och allvarligaste art av brott. Min fundering/fråga var snarare hur man helt utan fakta rörande själva mordet kan klassa det som "ett av de vidrigaste". Det spekuleras ju in absurdum här på forumet; inget fel alls i det, dock blir pannkaka när för mycket personliga känsloyttringar, fördomar och trams tar över replikeringarna.
2015-09-02, 20:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Givetvis är brottet vidrigt. Om det råder inga tvivel. Mord är väl den vidrigaste och allvarligaste art av brott. Min fundering/fråga var snarare hur man helt utan fakta rörande själva mordet kan klassa det som "ett av de vidrigaste". Det spekuleras ju in absurdum här på forumet; inget fel alls i det, dock blir pannkaka när för mycket personliga känsloyttringar, fördomar och trams tar över replikeringarna.
Jag tycker barnamorden i Arboga, Dalarö och Dalby är avsevärt vidrigare.
2015-09-02, 20:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Tack Xenia och Zebop, men det kan jag inte
Så jag tar upp en annan grej medan vi väntar:

Varför skulle det inte finnas DNA kvar att hitta?

Postaren kanske var orolig att MGM skulle varit förutseende nog att försäkra sig om att inte lämna DNA-spår. Turligt nog var han inte så klyftig.
2015-09-02, 20:30
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Sant. Om man ska försöka att som utomstående se vad de kända uppgifterna kan leda emot behöver man lägga känslorna åt sidan.
2015-09-02, 20:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tycker barnamorden i Arboga, Dalarö och Dalby är avsevärt vidrigare.

Finns det verkligen en måttstock för det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in