2015-09-02, 15:57
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Jag har inte varit inne här och läst på länge. Bor nära Blomberg, passerar ett antal ggr per vecka.

Slakthuset är ff avspärrat. Andra personer jobbar i/på ladan nu.
Caféet är öppet och kundantalet varierar.
Lisas träd är fortfarande grönt, men börjar skifta till gult. En ung flicka mördades här. Varför?
Hoppas vi får veta, så vi kan gå vidare.

Alla här tror att den häktade är skyldig.

Kolla tvn i kväll.

Hur vet du att "alla här tror att den häktade är skyldig"

Och i så fall varför tror alla det ? vet ni alla mera än vad som kommit ut i media?
2015-09-02, 16:00
Avslutad
Vem är den fjärde personen som är intressant för utredningen enligt bl.a AB? AJ?
2015-09-02, 16:04
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag skriver precis vad jag tycker är relevant, eller möjligtvis kan vara relevant !

Du ska i alla falla inte tro att du kan bestämma vad jag ska skriva här i tråden!

Och Lena S och AJ går ju med armarna om varandra den 13 Juni, så helt i skogen är det väl inte om dom skulle hitta på att åka till samma ställe och koppla av från "det elaka äventyret" som Lena kallar det..

Eller så var LS i Köpenhamn eller annorstädes. Totalt irrelevant.
2015-09-02, 16:06
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vem är den fjärde personen som är intressant för utredningen enligt bl.a AB? AJ?
Det står i artikeln att folk har läst saker på Flashback och sedan ringt in och frågat polisen om de kollat den personen. Förmodligen är denna person AJ eftersom han är en av dem som diskuterats allra flitigast här i tråden, men det går ju inte att veta säkert.
2015-09-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Det står i artikeln att folk har läst saker på Flashback och sedan ringt in och frågat polisen om de kollat den personen. Förmodligen är denna person AJ eftersom han är en av dem som diskuterats allra flitigast här i tråden, men det går ju inte att veta säkert.

Eller förhoppningsvis den dömde spritfabriks pedofilen...
2015-09-02, 16:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Jag tror inte att det finns någon särskild fjärde person, utan det är bara Expressen som fått det hela om bakfoten. Polisen kollar upp andra som kan misstänkas, det har fått tidningen att tro det rör sig om en enda specifik person. Men det är bara vad jag tror.
Att AB eller någon annan blaska skulle ha skrivit om det känner jag inte till. Länka gärna i så fall.
2015-09-02, 16:21
Medlem
Men koppsen kollar nog tråden lite då och då. Om inte annat för att kolla upp framtida galningar. Det verkar tveklöst finns några med lite konstiga åsikter :-)
2015-09-02, 16:24
Medlem
ME077s avatar
Fult av tidningarna att åter igen dra upp gamla uppgifter och presentera uppgifterna som nya. Inlägg från 10/7:
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Undrar om MGM har en fetisch för bland annat förkläden. Frun facebook-gillade ju ett företag som sålde specifikt förkläden, och hon hade ett förkläde på sig då de hämtades till förhör. Och personalen på caféet borde rimligtvis använda förkläden... Personalen som sa sig tyckt det var obehagligt när "de där killarna" stirrade på dem. (När de arbetade på uteserveringen framför ladan kan tänkas).

Också märkligt ju att den 35-årige MGM gillar Stardoll (beskrivs som dress up games för tjejer), diverse företag med tjejkläder, bebiskläder, samt nagellack.

Inte långsökt att NB har anonyma sexkontaktannonser på nätet.
2015-09-02, 16:31
Medlem
nominals avatar
Citat:
Säkerligen AJ.

Intressant att polisen ändå snappar upp lite härifrån.
Haha, om det ändå vore så väl.

Citat:
Vad är det för typ av tips ni får in?
– Det kan handla om folk som har läst saker på Flashback och undrar om vi har undersökt vissa personer. Allt som kommer in tar vi på allvar och får vi tips om att en person har betett sig konstigt så är det klart att vi tittar på det. Vi upptäcker ganska snart om det har bäring i utredningen.
http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/

Jag tycker det låter mer som att privatpersoner varit inne och läst på FB och blivit lite oroliga att farbror blå inte tagit rätt man. Så de ringer in och tipsar om personer som det skrivits om här.

Om man läser lite mellan raderna tycker jag det verkar som att spaningschefen inte tycker det finns särskilt mycket intressant i dessa tips och personer de kollar upp (AJ kanske). Lite trist att FB inte kunnat agera mer detektiv i detta fall.
2015-09-02, 16:39
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
En person i Lisas närhet, inte nödvändigtvis Xenias finnige tonåring. Svårbevisat om personens DNA finns naturligt på både Lisa och hennes prylar. Omvänt om Lisas DNA finns på personens prylar. Mobiltrafiken och eventuella vittnesmål kan ge viss vägledning.
2015-09-02, 16:51
Medlem
nominals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
En person i Lisas närhet, inte nödvändigtvis Xenias finnige tonåring. Svårbevisat om personens DNA finns naturligt på både Lisa och hennes prylar. Omvänt om Lisas DNA finns på personens prylar. Mobiltrafiken och eventuella vittnesmål kan ge viss vägledning.
Är det något du vet eller något du gissar? Jag har inte sett att den fjärde personens relation till Lisa ska ha beskrivits närmare någonstans.
Menar du att det också ska finnas DNA från denne fjärde person?
2015-09-02, 16:51
Moderator
OYs avatar
Vet vi att litauerna använde sig av en byggnadsställning när de arbetade med taket? Kan man tänka sig att de använde en stege för att komma upp på taket? Byggnadsställning är inte ett absolut måste för att kunna göra takarbeten såvitt jag känner till.

Vad beträffar kavalleristen AJ så tror jag att han har precis alla hästar hemma och ingenting med mordet att göra även om han i vissas ögon är mystisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in