2015-09-02, 19:25
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Mouahaha.
Det är jättejättesynd om henne för att hon har elallergi och problem med amalgamet och för att hon menar att samhället har mörkat det, och jättejättesynd om henne för att hon är dyr i drift för samhället, men det är inte synd om henne för att hon inte får skriva rasistiska inlägg anonymt.
Idag exploderade hela nätet i en orgie i hat och hån mot sjukpensionärer, bidragsparasiter och sjukskrivna i allmänhet. Det är intressant att se hur många det är som är beredda att låna sig till att delta i mobben bara för att man inte gillar JC. Riktigt hjärtevärmande faktiskt. *ironi*
Citera
2015-09-02, 19:26
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
Makten är rädd för denna konspirationstomte? Nej du, hon blev uthängd som hämnd för att expressens journalist först blev uthängd. Är man en skribent som kastar skit på, och hänger ut journalister, får man gott räkna med att samma sak händer en själv. Är man med i leken får man leken tåla, så att säga.

Menar du att Niklas Orrenius är anonym?
Citera
2015-09-02, 19:27
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att hon röjs nu beror på att hon och fri media anses utgöra ett hot, samma lika med Flashback även debatten här vill man strypa.

Så hon utövar alltså makt? Hon är till och med ett hot -- du anger fler och fler skäl till varför man ska outa denna kvinna, en sådan person kan ju inte verka från det dolda utan att någon granskar henne.
Citera
Medlem
Jag får ju ärligt säga att jag inte hade en susning om någon JC tills för några veckor sen när nån citerade en kort mening hon skrivit här på FB. Och det var allt jag visste om henne tills tråden om henne kom upp igår eller i förrgår.
Expressen har ju utan tvekan givit henne massor av nya läsare. Det är bra. Mycket bra.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Det jag vill veta är om Expressen lyckats bemöta ett enda av JC:s påståenden. Det är ju i slutändan det som är väsentligt, inte eventuell hypokondri.
Citera
2015-09-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Så hon utövar alltså makt? Hon är till och med ett hot -- du anger fler och fler skäl till varför man ska outa denna kvinna, en sådan person kan ju inte verka från det dolda utan att någon granskar henne.
Ja, det är alltså själva poängen. En person som är oväsentlig behöver inte outas. Du har fattat nu. Grattis!
Citera
2015-09-02, 19:29
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Så nu börjar expressen att mörka sina egna sidor också? Känns som media kavlat upp armarna ordentligt nu. Förföljelsen är igång mot oliktänkande. Vad nästa steg blir vet jag inte men känns som att det är dom som tycker dom är så duktiga ändå är dom som hatar bäst. Den bästa diktaturen är som jag läste tidigare i tråden den som folket inte ens märkte komma. Vi som röstar på SD är nog dom som hatar minst ändå vi.

Brievik eller hur han nu stavar hade nog rätt ändå han. Kommer sluta med krig det här.

Yep, "historieomskrivning" är ett tilltagande samhällsfenomen, nästan direkt hämtat ur 1984.
Citera
2015-09-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det jag vill veta är om Expressen lyckats bemöta ett enda av JC:s påståenden. Det är ju i slutändan det som är väsentligt, inte eventuell hypokondri.

Dagens uthängning är nog ett kvitto på att dom inte lyckats bemöta hennes påstående.
Citera
2015-09-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Idag exploderade hela nätet i en orgie i hat och hån mot sjukpensionärer, bidragsparasiter och sjukskrivna i allmänhet. Det är intressant att se hur många det är som är beredda att låna sig till att delta i mobben bara för att man inte gillar JC. Riktigt hjärtevärmande faktiskt. *ironi*
Ja det är väldigt avslöjande - plötsligt var var det rätt och riktigt att håna sjukpensionärer, sjukskrivna i allmänhet och se dem som bidragsfuskare - ett lågvattenmärke!
Citera
2015-09-02, 19:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Hon utövar ingen makt, det är din tolkning, hon utövar sin yttrandefrihet.
Men det har tydligen både du och Expressen problem med.
Citera
2015-09-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Han slutade den 18e augusti:

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3923504.ece

I artikeln om Ulf Nilsson

" I höstas ställde sig Aftonbladets publisher Jan Helin frågan om det inte var dags för Thomas Mattsson att göra sig av med honom – och jämförde Ulf Nilson med en ”gaggig farfar”.

Mediamaffian förnekar sig inte.
Citera
2015-09-02, 19:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Nä, åsikterna spelar faktiskt ingen roll. Jag hoppas att en kommunist med sanma tyngd får samma behandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in