2015-09-02, 12:21
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj

På de platserna spelar det bara roll hur mycket man håller med varandras redan anammade åsikter.
Ni kan ju tänka er vad som hänt om en Svensk Vänsterpartist visat sig slagits mot kommunen i 4 år för att få dem att BETALA en elsanering mot en upplevd sjukdom som inte finns.
Vad är relevansen? Det är inte i egenskap av sjukpensionär som JC publicerats, uppmärksammats och hängts ut. Om JC endast gått ut i media med sin elallergi (påståendet om amalgamskadan är inte lika lätt att avfärda, skiten är för övrigt förbjuden i Sverige) så hade hon antagligen hånats här på Flashback. Nu handlar det om något helt annat och mycket viktigare - nämligen yttrandefriheten, demokratin och extremvänsterns tystande av det fria ordet.

Så jo, om en vänsterpartist uppmärksammas stort för något annat så lär elallergin hamna i skymundan när denne diskuteras på Flashback.

Din tanke om att man ska avfärda JCs texter pga att hon påstår sig vara elallergiker och amalgamskadad är symptomatisk för vänsterns fixering vid person och aldrig vad folk faktiskt säger. När det gäller amalgamet så finns det en anledning att skiten är förbjuden i de flesta civiliserade länder och att seriösa tandläkare inte vill ta i skiten med tång ens. Det är giftigt, bara det att den stora majoriteten tolererar giftet i små mängder, men precis som det finns nickelallergiker så finns det folk som är överkänsliga mot kvicksilver. Elallergin är dock trams men är det så viktigt att en 70-årig tant har lite griller i huvudet?
Citera
2015-09-02, 12:21
Medlem
HoAmAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruggen
Är det bara jag som blir nyfiken på hur hon har lyckats aktivt blogga delta i sociala medier samtidigt som hon enligt egen utsago är el-allergiker? Kanske något för Täby Kommun att fundera på, eftersom de fick bekosta sanering av hennes boende efter att hon drivit processer mot kommunen för detta.

Sen är det ju ofantligt lustigt att hon gnäller på bidragstagare samtidigt som hon själv levt på systemet under hela sin hatbloggskarriär. Ofantligt lustigt.

Precis. Hahaha.
Skrattretande om högerrörelsen tar henne i försvar efter att hon parasiterat för hundratusentals kronor, snarare miljoner då hon levt som sjukpensionär pga påhittade problem sen länge.

Om de inte ger sig på henne med en besviken storm så kommer nu hela landet se att de faktiskt ÄR rasister och inget annat.

Julia har levt PRECIS så som högerfolket säger att de hatar.
Och att hon dessutom är mentalt svag med påhittade sjukdomar samt sett upplevda domedagsscenarion framför sig i 25 år. Hon var tex övertygad om att uppåt 20% av Sveriges befolkning var på väg att bli allvarligt förgiftade av amalgam medan inte ett enda fall ännu hittats, och ännu 25 år senare inte hittats.

Om hon försvaras nu så vet vi att hela högerrörelsen bara är idioter som bara säger saker som inte betyder något, med en mentalt svag bidrags-igel som ideologisk förebild.
Citera
2015-09-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Galen strålkärring, en av de galnaste jag har träffat på. Jag har några klassiker från de glada dagar när det rådde åsiktsfrihet på danska forum. Nu blir alla inlägg som inte passar in i danskarnas bonnläpps ideologi bort plockade dvs ungefär som här inne fast värre.
Tyvärr är högernationalister värre än ryssar.

Och där skrev du inlägg nr.666, passande.
Är hon danska?
Citera
2015-09-02, 12:22
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supremus
Samma här! med lite Anthrax i!

Snällt av dig att tänka på Tomas Mattson så här långt före jul.
Citera
2015-09-02, 12:23
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Jämför man med Åkesson så är hon samma skrot och korn men jag undrar om inte hon tar priset som nationalisternas största galning.
Det värsta är att hon verkar i Danmark där hennes hat och lögner är upphöjda till sanningar.
Hon är ett direkt hot mot rikets säkerhet och borde sitta bakom lås och bom.
Så talar en sann åsiktspolis som anser att bara etablerade åsikter ska vara godkända att framföra. Mer förföljelse av oliktänkande!

Nu när jag tänker efter, borde vi inte lagstifta om detta? Införa rejäla straff för den som uttrycker åsikter som strider mot maktelitens uppfattning? Allt annat än livstid vore löjligt. Dödsstraff kanske? Tanken svindlar.

Tankebrott låter bekant. Var kan jag ha läst om detta?
Citera
2015-09-02, 12:25
Medlem
Hej alla allmänbildade "muffare" & "luffare"
Sedan när blev pension ett bidrag?
Citera
Medlem
Nu vet vi det.

Uppenbarligen anses hon som en betydelsefull debattör eftersom MSM lägger så mkt energi på att röja henne.

Då tycker jag att SVT ska bjuda in henne till morronsofforna och till debattprogram. Där får de ju offentligt möjligheten att sänka hennes argument. Eller hur?

Alternativt att hon ges tillfälle att debattera på tidningarnas debattsidor.
Där kan de ju sedan gå i polemik och visa att det hon vill föra fram inte stämmer.

Är hon nu så följugen som de påstår har de ju bara allt att vinna på att göra så.
Eller finns det kanske en hake....
Citera
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Börjar det inte bli dags att sätta hårt mot hårt?

Varför cirkulerar inte Mattssons, Hamruds och Orrenius privata telefonnummer, e-postadresser och hemadresser på nätet? Varför finns inte deras familjers levnadsmönster utlagt på nätet? Deras föräldrar till exempel - var bor dom? Vilket telefonnummer har dom? Deras barn - vilken skola går de på?

Vilka bilar kör dessa tre objekt? Var står dessa parkerade? Har dessa tre objekt fritidsboenden någonstans? Om ja - var?

Jag tror inte att de skulle tycka att det var särskilt roligt att få privata delar av sina liv offentligt publicerade. Nu har ju dessa objekt anammat den metoden mot sina (ideologiska, märkt väl) meningsmotståndare, och inte för att det existerar ett allmänintresse, utan för att åsamka skada.

Är det inte lite så att den som ger sig in i leken får leken tåla?
Citera
2015-09-02, 12:26
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zasse2
Är detta tråden där vi gråter på varandras axlar över det fruktansvärda etablissemanget?
Tänker ni göra något mer än att skriva arga inlägg om hur arga ni är? Eller tänker ni rentav bojkotta Expressen! Skicka hot till Expressens journalister? För inte tänker väl någon demonstrera eller utföra någon synbar aktion för eran sak?

Själv ställer jag mig vid kantlinjen och ser på när världen brinner!

Gammelmedia har förlorat hundratals miljoner (om inte mer) genom åren när konsumenter slutat köpa deras tidningar av moraliska skäl. Det är ett ganska saftigt straff tycker du inte.

Själv köpte jag för förr dagstidningar några dagar i veckan. Bara från mig handlar det om 100-tals tidningar.

3 tidningar per vecka
Snittpris (dagens valuta): 15kr
Antal år: 5
Antal veckor: 260

260 x 3 = 780 x 15kr = 11700 kr

11700 kr är ju en rätt så betydande summa och det bara tickar på. Säg att det finns 200,000 andra svenskar som gör som mig men vi lägger oss lägre till säg 5000 kr de senaste 5 åren. 5000 x 200000 = 1 miljard. Alltså 200 miljoner i omsättning försvinner varje år på grund av bojkott. Det är inga små summor direkt.
Citera
2015-09-02, 12:26
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Intressant att Åsa Linderborg tycker att det var rätt att Julia Caesar outades men samtidigt lägger till på slutet att man ska bemöta henne med ord. Hur går det ihop egentligen? Hade man velat bemöta henne i sakfrågan så hade man heller inte behövt leta upp hennes identitet? Vad har hennes identitet för betydelse när det kommer till själva sakfrågan?

Det har den inte (enligt Linderborg, verkar det som) och Linderborg anger andra skäl till varför det är motiverat att röja JCs identitet. Bland annat att JC är opinionsbildare som utnyttjar just sin identitet (tidigare journalist, har varit på "insidan") som ett retoriskt maktknep för att få mer tyngd till hennes samhällskritik.
Citera
2015-09-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hamrud/Expressen tycker inte om Jöbergers åsikter. Men istället för att argumentera mot dem tar man till skamgreppet att utmåla Jöberger som en knäppskalle.

Det är ett grepp som inte kan kallas annat än mobbing, särskilt med tanke på vilka resurser Hamrud/Expressen har till sitt förfogande.

Den stora starka hånar den svaga. Det är ett grepp som aldrig någonsin kan få sympatier.

Bonniersfären har än en gång betett sig som fullblodsidioter och dragit in ytterligare röster till SD. Ska dom aldrig lära sig?

(Jag är alliansväljare, delar inte Jöbergers eller SDs åsikter och är mycket bekymrad över att den svenska dagspressen beter sig så urbota korkat.)

På pricken. Dessutom alla här inne som argumenterar om skyldigheten att framträda med eget namn, varför gör ni själva inte det? Djävla hycklare.
Citera
2015-09-02, 12:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoAmAj
Precis. Hahaha.
Skrattretande om högerrörelsen tar henne i försvar efter att hon parasiterat för hundratusentals kronor, snarare miljoner då hon levt som sjukpensionär pga påhittade problem sen länge.

Om de inte ger sig på henne med en besviken storm så kommer nu hela landet se att de faktiskt ÄR rasister och inget annat.

Julia har levt PRECIS så som högerfolket säger att de hatar.
Och att hon dessutom är mentalt svag med påhittade sjukdomar samt sett upplevda domedagsscenarion framför sig i 25 år. Hon var tex övertygad om att uppåt 20% av Sveriges befolkning var på väg att bli allvarligt förgiftade av amalgam medan inte ett enda fall ännu hittats, och ännu 25 år senare inte hittats.

Om hon försvaras nu så vet vi att hela högerrörelsen bara är idioter som bara säger saker som inte betyder något, med en mentalt svag bidrags-igel som ideologisk förebild.
Så alla i vänstereörelsen avskyr sjukpensionärer? Intressant vad har du, Löfven, Sjöstedt och Romson för planer för dagens sjukpensionärer? Ska vänstern gasa ihjäl dem? Ge dem nackskott?

Eller hade du något annat än förklenade omdömen att komma med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in