2015-09-02, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej det gör jag inte, men det kan ju varit dom andra tjejerna som känt sig betraktade av bröderna i et tidigare skede alltså innan Lisa började jobba på cafeet, hon hade ju bara jobbat där 3 helger innan hon försvann.
Och i övrigt är det ju ett FAKTUM att byggnadsställningarna till ladan stulits så hur föreställer du dig att dom skulle ha jobbat på taket utan byggnadsställningarna?

Nu står det att även Lisa kände sig iakttagen. Nog om detta. Det kanske klarnar för alla efter kvällens program. Man kan ha flera byggnadsställningar, varför inte en mobil man kan låsa in efter arbetsdagens slut? Så den inte försvinner menar jag.
2015-09-02, 14:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, om du är man så begriper nog du det här bättre än jag. Jag kan givetvis ha helt fel. I min naivitet vill jag ju tro att avståndet mellan Mars och Venus inte är alltför långt. Fast jag blir ju förstås lite konfunderad över alla dessa gubbar med fet plånbok som hänger kvar vid sin gamla hagga när dom kan ha en liten söt Lolita i stället. Vad hindrar dom?
Det har du svarat på själv.
Citat:
Undantag finns ju givetvis. Men du tror inte att de flesta 80-åriga män faktiskt föredrar mogna, medelålders kvinnor framför 17-åriga flickor? Unga pojkar/flickor i all ära, men mycket av sexappealen sitter väl innanför pannbenet på personen också? Jag har träffat en hel del snygga, manliga fotomodeller i mina dar som inte varit det minsta sexuellt attraktiva. Med det vill jag inte ha sagt att alla flickor/pojkar/modeller saknar sexappeal. Men att tända på en person handlar inte bara om utseende. Enligt mig i alla fall.
2015-09-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nej det gör jag inte, men det kan ju varit dom andra tjejerna som känt sig betraktade av bröderna i et tidigare skede alltså innan Lisa började jobba på cafeet, hon hade ju bara jobbat där 3 helger innan hon försvann.
Och i övrigt är det ju ett FAKTUM att byggnadsställningarna till ladan stulits så hur föreställer du dig att dom skulle ha jobbat på taket utan byggnadsställningarna?

Om du VET att bröderna inte var på taket denna dag så plockar du fram detta direkt.
Så vi alla slipper att spekulera.

Det behövs inte så mycket som tre helger för att väcka intresse för Lisa
Det kan räcka med en kvart.

Sen vet vi inte heller varför Lisa mördades. Och bland vi inkluderar jag även dej.
Nu är ju den äldre brodern häktad medan frugan och lillebror blev fria.
Varför tror du att det är så ???
I ditt svar ser jag helst att du undviker tjatter om fel på polis och åklagare
Senast redigerad av zebop 2015-09-02 kl. 15:14.
2015-09-02, 14:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har du svarat på själv.

LEO2 anser tydligen att mitt resonemang inte håller.

Just nu känns avståndet mellan Mars och Venus mycket långt.
2015-09-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ja, om du är man så begriper nog du det här bättre än jag. Jag kan givetvis ha helt fel. I min naivitet vill jag ju tro att avståndet mellan Mars och Venus inte är alltför långt. Fast jag blir ju förstås lite konfunderad över alla dessa gubbar med fet plånbok som hänger kvar vid sin gamla hagga när dom kan ha en liten söt Lolita i stället. Vad hindrar dom?

Du borde kanske ställa frågan om vad en gammal 80 årig man ska ha en ung 17 årig tjej till.
Vid åldern av 80 år borde det finnas nån kroppsdel som slutat fungera, men den går kanske att pinka med.

Skulle ARNe mot allförmodan ha ngt med detta att göra,så tror jag definitivt inte att detta skulle bero på Lisas utseende eller ålder .
2015-09-02, 15:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Du borde kanske ställa frågan om vad en gammal 80 årig man ska ha en ung 17 årig tjej till.
Vid åldern av 80 år borde det finnas nån kroppsdel som slutat fungera, men den går kanske att pinka med.

Skulle ARNe mot allförmodan ha ngt med detta att göra,så tror jag definitivt inte att detta skulle bero på Lisas utseende eller ålder .
Det här skrev jag för 23 timmar sedan.
Citat:
Inte det? SVT Nyheter Stockholm: 74-åring dömd för våldtäkt mot barn

Varför skulle inte en 80-åring kunna intressera sig för en 17-åring?
2015-09-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
I så fall hade det väl inte funnits några ställningar att stjäla öht?

Det vi vet är att AJ hade tillhandahållit byggställningar som blev stulna. Litauerna kan ha fortsatt arbetet utan byggställning, med typ linor. Eller så är de vana från andra arbetsplatser, där det inte är så petigt, att arbeta utan byggställningar.

Om de spanade på flickorna från taket eller marken, spelar väl ingen roll egentligen?

Det som är fakta, är att flickorna upplevde det som läskigt och att Litauerna var så fräcka att de vågade uppföra sig på ett sätt som var otäckt. Det är vad flickorna upplevde som har relevans, inte vad äckel tycker de kommer undan med.

Normala män vet var gränsen går för visad uppskattning och sexuella trakasserier, så det ska mycket till innan flickor reagerar med att klaga.
2015-09-02, 15:14
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
De har säkert spanat intensivt från marknivå för att se något inne i det fönsterlösa kaféet men dagens ämne, "nya uppgifter" i "Nya Efterlyst", handlar ju om vad de sett från taket.. - i stort sett dagligen!.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/
Citat:
"Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.
De nya uppgifterna kommer fram i premiären av "Nya Efterlyst" som i kväll har premiär på TV8.
– Det här är personer som vi har sett i stort sett dagligen, säger kaféägaren Lena Svedung i programmet. "

Hela ladugårdbyggnaden är ju full med fönster . Dom kan ju ha spanat precis hur mycket dom vill , till och med utan att tjejerna märker det . Troligen så har väl NB varit nere i ladugårds-byggnaden på söndagskvällen och stått i något av alla fönstren och sett tjejerna ge sig av en efter en och sett att nu är LH ensam kvar bakom cafét . Bara att raska dit och slå till ... Så att spanandet från ladugårds-byggnaden har spelat in och till slut fått det att slå slint i båda huvudena på GM är nog ingen större tvekan om . Att tjejerna inte skulle ha varit ute nån gång på framsidan trots dåligt väder är knappast troligt . Vädret är ju ibland väldigt lokalt så att personer suttit ute under de helger LH jobbade är nog högst troligt . Annars kan man ju behöva en nypa friskt luft eller bara sitta o snacka på rasten . Och att tjejerna under rasten skulle sitta på baksidan på cafét i skuggan tror jag inte ett skit på . Tjejer brukar ju ta chansen att få sol på näsan i alla lägen ...
2015-09-02, 15:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Tyvärr har jag inte hittat artiklarna där en kollega uttalar sig om litauernas stirrande, men det var tidigt efter att de häktats. Hon (en av kollegorna) sa då ungefär såhär:

"Det känns obehagligt att tänka på att de har spanat in oss tjejer när vi stått och väntat på skjuts hem efter jobbet".

Det var alltså inte medan tjejerna jobbade litauerna spanat in dem, utan vid 18.30-tiden när de slutat och väntade på skjuts. Observera att detta uttalande kommer när kollegan vet om att dessa är häktade, ja det är i själva verket detta faktum som gör att deras påstådda "stirrande" känns obehagligt, så där i efterhand.

Ytterligare en anledning till att ta detta med en nypa salt är, att kollegorna i sig också kan misstänkas för mordet. De kan ha all anledning att misskreditera MGM.
En faktakoll kan vara på sin plats här: hur länge jobbade litauerna om dagarna/kvällarna? Höll de på med takarbete/annat jobb så sent som 18.30 på kvällen?
Vi vet att de började klockan 7 och jobbade tio timmar om dagen. Då borde de rimligen sluta tidigare än så.
Här kanske Qwarts kompis/ar, som bor bredvid ladan och har full koll på litauernas arbetstider, kan vara till hjälp. Om den/de vet vilken tid de alltid anlände till ladan, kanske vederbörande även känner till när de alltid åkte därifrån?
2015-09-02, 15:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop

Jag gissar att AJ har omgett sig av många vackra kvinnor i sitt liv. Både unga som gamla. Kvinnor som han säkerligen har kunnat vraka och välja mellan.

Jag tycker att han ser stilig och viril ut för sin ålder.
2015-09-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Jodå, det kan man visst! Vi lade tegeltaket på ena sidan av vårt hus utan några byggnadsställningar.

Du får göra hur du vill om du gör olika byggjobb själv på din egen fastighet.

Men som arbetsgivare har du strikt ansvar och ligger pyrt till om det sker en olycka där en jobbare skadas, och du inte följt alla säkerhetsföreskrifter som är tvingande regler.

Det finns fördelar med billig arbetskraft eller att göra jobb själv. En byggnadsställning är dyr och bevisligen stöldbegärlig.
2015-09-02, 15:20
Medlem
Citat:
Det här skrev jag för 23 timmar sedan.

Läste du inte att jag skrev att viss kroppsdel borde slutat fungera ?
Så vad din gubbe eller 80åriga Arne ska med unga töser att göra förstår då inte jag.
Dessutom läste jag nyligen i tråden nån statistik om samma ålder på gärningsmän och offer. inlägget var märkligt nog postat av dej. Men det måste väl vara fel ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in