2015-09-02, 14:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
Vem kan ge mer info om godsägaren A.J:s styvson? Det står i ett inlägg att flera fynd har gjorts av LH:s tillhörigheter längs vägen till AJ:s boningshus. Kan det inte vara så att AJ:s styvson har med det hela att göra? Han har ju tillgång till alla byggnader på godset och även till AJ:s svarta bil som hade setts köra i hög hastighet i området den aktuella söndagskvällen?
Det var NB:s bil som sågs köra i hög fart. Lisa sågs vid en svart van kvällen för försvinnandet.

Var styvsonen i Sverige vid tillfället?
2015-09-02, 14:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tänk hur olika man kan uppleva saker! Lite ofredande har ingen dött av!

Jag tycker faktiskt det är ett oskick att vissla och vara närgången mot unga flickor som inte vet hur de ska hantera den slags "uppskattning". Vi vet nu att flickorna upplevde detta agerande som obehagligt och därför är det ett gränsöverskridande där man kränker någons integritet helt oförskyllt.

Det tråkiga i gendekrorrekta Sverige är att man inte får säga ifrån, eller ta ner karlar av denna sort på jorden, och tala om vad man tolererar och inte tolererar. En utskällning eller en tillrättavisning hade satt en gräns och förhindrat dessa karlars dreglande över flickor de ska ge fan i.

Ägaren till kafeét hade kunnat kontakta deras arbetsgivare och tala om vad som är acceptabelt. Det handlar alltid om signaler och vad folk kommer undan med. Litauern har misstolkat den generositet och frihet han hade på sin arbetsplats, just för att han är korkad. Vilket brottet och själva utförandet visar.

Min tolerans är noll, då det inte ska vara med på kartan att Litauern eller någon annan äckelkarl har fantasier eller inbillar sig att dessa flickor som arbetar på kafeét är lovliga för honom.
Det fetstilta har du rätt i. Ett manschauvinistiskt beteende är ingen förklaring till Lisas öde.
2015-09-02, 14:18
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle

Citat:
Byggnaden som är en tom ladugård och en blivande spannmålstork, utsattes för stöld så sent som den 7-8 maj i år. Då försvann en stor byggnadsställning samt diesel.

Exakt en månad innan LH försvann alltså.
Men Äcklena spanade väl från marknivå i stället så det spelar ingen roll.
2015-09-02, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var NB:s bil som sågs köra i hög fart. Lisa sågs vid en svart van kvällen för försvinnandet.

Var styvsonen i Sverige vid tillfället?

Det är möjligt. Polisen har haft andra misstänkta som de uteslutit. Mycket möjligt att styvsonen i så fall var en av dem.
2015-09-02, 14:21
Medlem
wwrs avatar
Det verkar som om obduktionsutlåtandet har ändrats så att det bättre passar polisens teorier? Det måste väl minska värdet av utlåtandet vid ev åtal?
2015-09-02, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Undrar om stölderna minskat den senaste tiden?

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
2015-09-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Dom jobbade. Om de istället stod i dörröppningen och spanade in brudar hade de fått med Arne att göra.

Är du så bekant med Arne så att du kan svara för hur han ev hade reagerat ?
Sen är det naturligtvis inte så att litauerna måste stå och fånstirra under hela sin arbetstid.
En liten glutt då och då räcker, bara jobbet blir gjort.
Senast redigerad av zebop 2015-09-02 kl. 14:37.
2015-09-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Taket var inte färdigt när Lisa dödades. Om det behövdes byggnadsställning kanske AJ skaffade en mobil sådan för att inte den också skulle försvinna.

Det finns ingen egentlig anledning till att låta ett nästan klart tak stå vind för våg,bara för att en ställning saknas.
2015-09-02, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det finns ingen egentlig anledning till att låta ett nästan klart tak stå vind för våg,bara för att en ställning saknas.

Precis. Man kan ha flera, eller skaffa ny.
2015-09-02, 14:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Tror du att vittnena ljuger när de säger att de känt sig iakttagna av balterna?

Nej det gör jag inte, men det kan ju varit dom andra tjejerna som känt sig betraktade av bröderna i et tidigare skede alltså innan Lisa började jobba på cafeet, hon hade ju bara jobbat där 3 helger innan hon försvann.
Och i övrigt är det ju ett FAKTUM att byggnadsställningarna till ladan stulits så hur föreställer du dig att dom skulle ha jobbat på taket utan byggnadsställningarna?
2015-09-02, 14:38
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

De har säkert spanat intensivt från marknivå för att se något inne i det fönsterlösa kaféet men dagens ämne, "nya uppgifter" i "Nya Efterlyst", handlar ju om att de spanat från taket.. - i stort sett dagligen!.

http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/
Citat:
"Från taket på ladan mitt emot kaféet, där 35-åringen arbetade tillsammans med sin bror, upplevde personalen att bröderna iakttog dem.
De nya uppgifterna kommer fram i premiären av "Nya Efterlyst" som i kväll har premiär på TV8.
– Det här är personer som vi har sett i stort sett dagligen, säger kaféägaren Lena Svedung i programmet. "
Senast redigerad av Ydrik 2015-09-02 kl. 14:58.
2015-09-02, 14:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Frågan vilar på innebörden i ordet intresse.

Min ringa erfarenhet säger mig att intresset för sex avtar men aldrig upphör. Att en man reagerar på ytliga attribut är väl välkänt ? Denna kvinna var fysiskt attraktiv. Med stigande ålder och erfarenhet utvecklas kriterierna för attraktion till att omfatta mera än utseende.

Med detta sagt tillkommer steget från impuls till handling. De flesta människor utvecklar ett omdöme. Normala 80-åringar uppfattar att 17-åriga tjejer är åtråvärda men skulle aldrig komma på tanken att ens visa att de tänkt tanken.

Detta resonemang är f ö inte begränsat till 80-åringar, men sannolikheten för att påträffa en inbilsk herre i lägre ålder är tyvärr större.

Ja, om du är man så begriper nog du det här bättre än jag. Jag kan givetvis ha helt fel. I min naivitet vill jag ju tro att avståndet mellan Mars och Venus inte är alltför långt. Fast jag blir ju förstås lite konfunderad över alla dessa gubbar med fet plånbok som hänger kvar vid sin gamla hagga när dom kan ha en liten söt Lolita i stället. Vad hindrar dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in