Citat:
Ursprungligen postat av
Rowena
hehe varför skulle dom banka det i djungeln när levamisol eller vad du skrev säkert är dyrare där än själva kolan :P.
Levamisol är förbjudet i många länder (både för avmaskning av kossor och för att behandla cancerpatienter med) men i Sydamerika där moralen (uppenbarligen) är lite vacklande används det fortfarande för veterinärt bruk. I stort sätt varje artikel eller rapport jag läst står det att ca 80% av den beslagtagna kolan är bankad med just Levamisol. Effekterna skall tydligen vara snarlika varandra. Gäller både Nordamerika och Europa.
Citat:
Bankningen sker i transitlandet (oftast spanien) sen går det till övriga europa där det bankas i varje led. Dextrosol skulle jag tro är vanligt om det är mindre langare större så kör dom allt möjligt skit tex tandläkarbedövningsmedel.
Om man inte är gammal i gamet och har bra kontakter tror jag att det späds ut lite varje gång det byter ägare typ: Djungeln - (Hamnen -) Transit - Importör - Gangsta - Kranen -> Svennebanan.
Funderar på om något överhuvud taget bankas i Sverige med Lidokain (och dess varianter). Dels är det ju receptbelagt, dels säljs det inte som rent pulver utan bara i diverse lösningar (vatten, kräm, tablett osv). Helt enkelt för omständligt.
Senaste(?) stora kokainbeslaget i Sverige är väl det som skedde i Lund med Satudarah MC som organisatör. Det partiet om 38 kg verkar ha kommit direkt från Sydamerika. Renheten låg på mellan 77 och 84% och resten var Tetramisol (racemiskt till Levamisol).
Så tror jag det fungerar på ett ungefär iaf. Men svårt att veta säkert då man jobbar med annat på dagarna
Saturdarah med länk till FUP:
(FB) Satudarah MC, allt om Satudarah och prospects
Lite skrämselpropaganda och bra sammanfattning:
http://dailym.ai/1VmHrSr
I övrigt finns det många officiella rapporter från EU, FN mfl man lätt Googlar fram om man är intresserad.