2015-07-24, 02:41
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Men en gubbe liksom.

"Problemet" med att ta en gubbe är ju att alkoholkonsumtionen samtidigt ökar med en faktor av minst 3 Nog mest det SWIM* har problem med kan jag tänka

Citat:
Ursprungligen postat av RaiseBond
Om man har 131g 20% och bestämmer sig för att rena med aceton till 40,6g 55% koks, hur mycket aceton behöver man då och hur dyrt kan man sälja 1g till en kändis i t.ex. Kvarnen?

edit: blir ju 40,6% om allt går perfekt men hur mkt förlorar man troligtvis när man renar så mycket?

Beror ju på vad det är bankat med och om det i sig är lösligt i aceton. Sen blir det lite svinn i tratt/filter osv men det är försumbart.

*http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=swim
Senast redigerad av distans 2015-07-24 kl. 02:44.
Citera
2015-07-24, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av distans
"Problemet" med att ta en gubbe är ju att alkoholkonsumtionen samtidigt ökar med en faktor av minst 3 Nog mest det SWIM* har problem med kan jag tänka

Beror ju på vad det är bankat med och om det i sig är lösligt i aceton. Sen blir det lite svinn i tratt/filter osv men det är försumbart.

*http://sv.urbandictionary.com/define.php?term=swim
Vilka metoder är vanligast när det bankas?

Varför görs ingen crack i Sverige?
Citera
2015-07-25, 00:59
Medlem
Har insett att jag haft så jävla dålig kondis, är rökare osv (dock fit i övrigt).

Hur farligt är det för mig pga jag är i dålig kondis sen innan? Kola tar väl mest på hjärtat men det hör ju ihop känns det. Sämre lungor = sämre hjärta, lätt förenklat.

Tar concerta annars dagligen och har kört typ ett år annars mest cannabis.

Hur pass farligt är det liksom? Om man kör 0.5g på en kväll med alkohol visst borde det vara ingen fara?
Citera
2015-07-25, 02:11
Medlem
husGUDENs avatar
Ahh det klassiska laddet - det var verkligen inte igår!

Nyårsafton för typ 2 år sedan jag körde "på riktigt" sist. Hade en kompis som fyllde år idag och har dragit i mig typ en gubbe - säkert dåligt ladd men visst fan är jag påsmiskad! Sömn = Nej, inte nu!

Men fan vilken "mild" CS laddet är (känns rättare sagt) - antar att det är där "styrkan" ligger. Subtilt fysiskt rus och tankarna skenar aldrig ivär - tvärtom vet jag hela tiden vad jag ska svara på frågor eller vad jag ska säga för att charma donnan framför mig!

Ska promenera ner till schabraket som kallas Trädgården här på söder nu och se om jag hittar nån skön afrikan som vill kränga lite gräs till mig hehe.
Citera
2015-07-28, 16:57
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:

Jag undrar oxo vf inte crack görs mer i swe. Jag förstår att vinsten blir obefintlig om en gatulangare kokar själv och säljer eftersom förhållandet renhet vs inköpspris är för hög. Men då undrar jag varför de som tar in det inte kokar upp i stor skala, de kmr ju absolut vinna på det och få fler och mer återkommande kunder. Inte bara under helger men på vardagar också så det känns ologiskt att de inte gör det redan.
Citera
2015-08-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husGUDEN
Ahh det klassiska laddet - det var verkligen inte igår!

Nyårsafton för typ 2 år sedan jag körde "på riktigt" sist. Hade en kompis som fyllde år idag och har dragit i mig typ en gubbe - säkert dåligt ladd men visst fan är jag påsmiskad! Sömn = Nej, inte nu!

Men fan vilken "mild" CS laddet är (känns rättare sagt) - antar att det är där "styrkan" ligger. Subtilt fysiskt rus och tankarna skenar aldrig ivär - tvärtom vet jag hela tiden vad jag ska svara på frågor eller vad jag ska säga för att charma donnan framför mig!

Ska promenera ner till schabraket som kallas Trädgården här på söder nu och se om jag hittar nån skön afrikan som vill kränga lite gräs till mig hehe.

Det är väl snarare det som gör kokain så farligt. Du känner dig spiknykter, bara piggare, gladare och bättre självförtroende. Lätt att falla dit när den känns så mild och kan användas till vardags. Man känner suget av att fylla på redan efter 30-40 minuter. Sedan första gången jag testade bra kola så kan jag inte längre uppskatta en vanlig utgång med alkohol. Jag blir bara trött, disträ och otaggad och suget efter att snorta kommer redan efter någon öl.
Citera
2015-08-06, 23:54
Medlem
distanss avatar
Citat:

Från djungeln är det väl framför allt Levamisol. Efter några omlastningar Lidokain, koffein, efedrin, amfetamin, magnesiumsulfat. I Sverige - allt som är vitt och går att mala till pulver; socker, gips, alvedon, mjöl, torkad färg, kreatin osv.

Citat:

Åhh.. det görs nog Men säljs nog inte lika mycket.
Citera
2015-08-27, 01:34
Medlem
Rowenas avatar
Citat:
Från djungeln är det väl framför allt Levamisol. Efter några omlastningar Lidokain, koffein, efedrin, amfetamin, magnesiumsulfat. I Sverige - allt som är vitt och går att mala till pulver; socker, gips, alvedon, mjöl, torkad färg, kreatin osv.

hehe varför skulle dom banka det i djungeln när levamisol eller vad du skrev säkert är dyrare där än själva kolan :P.
Bankningen sker i transitlandet (oftast spanien) sen går det till övriga europa där det bankas i varje led. Dextrosol skulle jag tro är vanligt om det är mindre langare större så kör dom allt möjligt skit tex tandläkarbedövningsmedel.
Citera
2015-08-30, 03:44
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rowena
hehe varför skulle dom banka det i djungeln när levamisol eller vad du skrev säkert är dyrare där än själva kolan :P.

Levamisol är förbjudet i många länder (både för avmaskning av kossor och för att behandla cancerpatienter med) men i Sydamerika där moralen (uppenbarligen) är lite vacklande används det fortfarande för veterinärt bruk. I stort sätt varje artikel eller rapport jag läst står det att ca 80% av den beslagtagna kolan är bankad med just Levamisol. Effekterna skall tydligen vara snarlika varandra. Gäller både Nordamerika och Europa.

Citat:
Bankningen sker i transitlandet (oftast spanien) sen går det till övriga europa där det bankas i varje led. Dextrosol skulle jag tro är vanligt om det är mindre langare större så kör dom allt möjligt skit tex tandläkarbedövningsmedel.

Om man inte är gammal i gamet och har bra kontakter tror jag att det späds ut lite varje gång det byter ägare typ: Djungeln - (Hamnen -) Transit - Importör - Gangsta - Kranen -> Svennebanan.

Funderar på om något överhuvud taget bankas i Sverige med Lidokain (och dess varianter). Dels är det ju receptbelagt, dels säljs det inte som rent pulver utan bara i diverse lösningar (vatten, kräm, tablett osv). Helt enkelt för omständligt.

Senaste(?) stora kokainbeslaget i Sverige är väl det som skedde i Lund med Satudarah MC som organisatör. Det partiet om 38 kg verkar ha kommit direkt från Sydamerika. Renheten låg på mellan 77 och 84% och resten var Tetramisol (racemiskt till Levamisol).

Så tror jag det fungerar på ett ungefär iaf. Men svårt att veta säkert då man jobbar med annat på dagarna

Saturdarah med länk till FUP: (FB) Satudarah MC, allt om Satudarah och prospects
Lite skrämselpropaganda och bra sammanfattning: http://dailym.ai/1VmHrSr
I övrigt finns det många officiella rapporter från EU, FN mfl man lätt Googlar fram om man är intresserad.
Senast redigerad av distans 2015-08-30 kl. 03:46. Anledning: Förtydligande
Citera
2015-08-30, 04:08
Medlem
Varför letar folk efter kola me bedövning jävla bluff grejer...dagens grejer har vart utan den skiten funkar så jävla bra
Citera
2015-08-30, 21:20
Medlem
distanss avatar
Citat:
Tetramisol (racemiskt till Levamisol).

Jag rättar mig själv.. tror jag. Det är Levamisol som är racemiskt (Levo) och Tetramisol som är kiralt. Finns kanske några kemister som hänger här och kan reda ut begreppen
Citera
2015-09-01, 19:34
Bannlyst
Kan man återhämta sig eftar droger?

När man tar kokain för första gången blir risken för hjärtattack 3 gånger större. Är det en nackdel som varar för alltid eller kan hjärtat återhämta sig om man inte tar droger under en lång period och håller sig i form?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in