2015-08-31, 22:00
Medlem
exceptionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
När man har klagomål om ett beslut ska man som bekant först ta upp det med moderatorn. Detta hjälper i princip aldrig.

Steg två är att kontakta en admin, men för mig känns det väldigt mycket som att man hela tiden kontaktar ett etablissemang - moddarna och admins håller varandra om ryggen och stöttar varandras subjektiva definitioner av vad som anses rätt och fel.

Är det fler FB-medlemmar som känner igen sig i detta, eller är det bara jag?
Det är inte bara du som känner så. Det känns som moddar blivit så självsäkra då de håller varandra om ryggen att det liksom börjar hota yttrandefriheten.
Citera
2015-09-01, 08:50
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Det är inte bara du som känner så. Det känns som moddar blivit så självsäkra då de håller varandra om ryggen att det liksom börjar hota yttrandefriheten.

Ett sådant starkt påstående får du nog allt ta att utveckla och backa med lite mer konkreta uppgifter.
Citera
2015-09-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
När man har klagomål om ett beslut ska man som bekant först ta upp det med moderatorn. Detta hjälper i princip aldrig.

Steg två är att kontakta en admin, men för mig känns det väldigt mycket som att man hela tiden kontaktar ett etablissemang - moddarna och admins håller varandra om ryggen och stöttar varandras subjektiva definitioner av vad som anses rätt och fel.

Är det fler FB-medlemmar som känner igen sig i detta, eller är det bara jag?

Man kan tänka såhär; Om nu modsen var korrupta och höll varandra bakom ryggen, till den milda grad att det blev svårt att ifrågasätta eller kritisera dom, så skulle de ändå bara sitta och säga precis samma saker som de gör nu. "det finns inga bevis" "Nej vi loooovar att det inte är så" osv, varpå admin skulle backa upp de på precis samma sätt som nu.

Och skulle man mot all förmodan lyckas få in en poäng, lyckas klargöra sina argument och påvisa var bristerna ligger, tydligt så alla kan se, ja då kommer standardsvaret: "starta ett eget forum om det inte passar".

Detta är väl inarbetade rutiner hos flasback, även om fasaden börjar krackelera mer och mer.
Citera
2015-09-01, 13:25
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Man kan tänka såhär; Om nu modsen var korrupta och höll varandra bakom ryggen, till den milda grad att det blev svårt att ifrågasätta eller kritisera dom, så skulle de ändå bara sitta och säga precis samma saker som de gör nu. "det finns inga bevis" "Nej vi loooovar att det inte är så" osv, varpå admin skulle backa upp de på precis samma sätt som nu.

Och skulle man mot all förmodan lyckas få in en poäng, lyckas klargöra sina argument och påvisa var bristerna ligger, tydligt så alla kan se, ja då kommer standardsvaret: "starta ett eget forum om det inte passar".

Detta är väl inarbetade rutiner hos flasback, även om fasaden börjar krackelera mer och mer.

Om det är så du känner och tror att det fungerar så är jag väldigt intresserad av varför du ens bemödar dig att spendera tid och skriva här. Om allt vore så fruktansvärt och korrumperat, varför skulle ens denna typen av trådar tillåtas leva, men framför allt, vad skulle vi mer kunna göra än att berätta hur det ligger till?

När det kommer till argumentet att att starta ett eget forum så är det allt så oftast när användarna har förslag som helt skiljer sig emot vad forumet står för eller hur det fungerar idag. Då tycker jag att det är en vettig frågeställning att lyfta - varför gör du inte det själv på det sätt som du tycker vore klart överlägset befintligt system?

Det som alltid slå mig när jag ser denna typen av trådar är hur engagerade folk är i saker som de uppenbarligen ogillar. Det fascinerar mig. Hade jag ex. hatat McDonalds så tror jag helt sonika att jag hade valt bort att gå dit - inte sitta och tjura i bollhavet.
Citera
2015-09-01, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Om det är så du känner och tror att det fungerar så är jag väldigt intresserad av varför du ens bemödar dig att spendera tid och skriva här.
Du menar på flashback?
Tack och lov så är inte ALLA mods idioter. Egentligen bara ett fåtal, de som hörs mest. Och det här med att hålla varandra bakom ryggen är väl något man får leva med.
Det kommer alltid vara så att de med makt gör lite som de vill, och jag tror inte på bojkott.
Det innebär dock INTE att jag inte kommer säga ifrån när jag ser sån skit, eller ta upp det till diskussion.

Citat:
Om allt vore så fruktansvärt och korrumperat, varför skulle ens denna typen av trådar tillåtas leva, men framför allt, vad skulle vi mer kunna göra än att berätta hur det ligger till?
Alltså, det finns ju egentligen inget nu kan säga mer än det ni redan gör. Informera om hur saker, enligt er, går till bakom kulisserna, som när ni brukar LOOOOVA dyrt och heligt att allt går rätt till vid omrästningar. Men du är bra naiv om du tror att man ska lite blint på erat ord. Särskilt när verkligheten visar en annan sak.

Citat:
När det kommer till argumentet att att starta ett eget forum så är det allt så oftast när användarna har förslag som helt skiljer sig emot vad forumet står för eller hur det fungerar idag. Då tycker jag att det är en vettig frågeställning att lyfta - varför gör du inte det själv på det sätt som du tycker vore klart överlägset befintligt system?
Hahaha gud nej. Det är standardsvaret när man inte orkar ljuga längre till folk som ifrågasätter modereringen. Men visst, det används ju även OCKSÅ när det handla om åsikter på själva forumet.

Citat:
Det som alltid slå mig när jag ser denna typen av trådar är hur engagerade folk är i saker som de uppenbarligen ogillar. Det fascinerar mig. Hade jag ex. hatat McDonalds så tror jag helt sonika att jag hade valt bort att gå dit - inte sitta och tjura i bollhavet.
Jag hatar inte flashback. Inte alls. Jag älskar sidan, konceptet osv.
Det innebär inte att jag inte har åsikter om flashback.
Att du ens kan göra den kopplingen är pinsamt. Som att alla som gillade fb, ovillkorligen skulle tycka att allt och alla på flashback är fantastiskt.

Eller du kanske menar att jag inte bör/får/borde/ska kritisera flashback?
Om du har problem med att jag använder min yttrandefrihet till kritik mot problem jag ser, så tycker jag du ska starta ett eget forum.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-01 kl. 14:00.
Citera
2015-09-01, 14:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

...eller så kan man fråga sig om det är realistiskt att tro att alla nu aktiva moderatorer samt alla de som varit moderatorer på flashback genom åren är korrupta och med det också att alla är korrupta med samma mål...

Sen kan man också fundera över vad varje enskild moderator vinner på denna korruption, jag menar vad i består det korrupta?

Sanningen är enklare än så:

Admin har en vision av hur Flashback ska fungera, admin bestämmer hur regelverket ska se ut och hur det ska tolkas utifrån denna vision, admin bestämmer också hur riktlinjerna ska se ut för moderatorerna internt samt hur man hanterar olika regelbrott.
Moderatorernas uppgift är att hantera regelbrott utifrån admins vision och efter de riktlinjer admin satt upp, råder det oenighet diskuteras det internt tills konsensus uppstår eller admin sätter ner foten.
Svårare än så är det inte.
Citera
2015-09-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
...eller så kan man fråga sig om det är realistiskt att tro att alla nu aktiva moderatorer samt alla de som varit moderatorer på flashback genom åren är korrupta och med det också att alla är korrupta med samma mål...

Sen kan man också fundera över vad varje enskild moderator vinner på denna korruption, jag menar vad i består det korrupta?

Sanningen är enklare än så:

Admin har en vision av hur Flashback ska fungera, admin bestämmer hur regelverket ska se ut och hur det ska tolkas utifrån denna vision, admin bestämmer också hur riktlinjerna ska se ut för moderatorerna internt samt hur man hanterar olika regelbrott.
Moderatorernas uppgift är att hantera regelbrott utifrån admins vision och efter de riktlinjer admin satt upp, råder det oenighet diskuteras det internt tills konsensus uppstår eller admin sätter ner foten.
Svårare än så är det inte.

Varför sitter du och ljuger och hittar på att jag har anklagat alla som någonsin varit mods, för korruption? Lägg ner dina tramsiga jävla halmgubbar och diskutera vuxet istället.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-01 kl. 14:28.
Citera
2015-09-01, 14:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Varför sitter du och ljuger och hittar på att jag har anklagat alla som någonsin varit mods, för korruption?
Eftersom du säger att alla mods håller varandra om ryggen trots korruption existerar innebär det att alla mods skulle vara korrupta.
Det innebär också att alla de som en gång varit mod skulle fortsätta skydda och vara tysta om denna korruption även efter de lämnat sitt uppdrag.
Citera
2015-09-01, 14:29
Medlem
Citat:
Eftersom du säger att alla mods håller varandra om ryggen trots korruption existerar innebär det att alla mods skulle vara korrupta.
Det innebär också att alla de som en gång varit mod skulle fortsätta skydda och vara tysta om denna korruption även efter de lämnat sitt uppdrag.
Återigen så ljuger du.

Har du lust att citera mig när jag säger att ALLA mods håller varandra om ryggen?

Jag sa mods, som i plural. Det innebär inte ALLA mods. Dessutom har jag tydligt klargjort att jag heller inte menar ALLA mods, om du öppnar ögonen och ser mitt svar till isch, som kom innan ditt jävla trams.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-01 kl. 14:31.
Citera
2015-09-01, 14:34
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Återigen så ljuger du.

Har du lust att citera mig när jag säger att ALLA mods håller varandra om ryggen?

Jag sa mods, som i plural. Det innebär inte ALLA mods. Dessutom har jag tydligt klargjort att jag heller inte menar ALLA mods, om du öppnar ögonen och ser mitt svar till isch, som kom innan ditt jävla trams.
Fast för att några mods ska kunna vara korrupta och hållas bakom ryggen förutsätter det faktiskt att alla mods måste vara korrupta då alla mods ser varandras åtgärder och deltar i outlaws diskussioner.
Citera
2015-09-01, 14:41
Medlem
Citat:
Fast för att några mods ska kunna vara korrupta och hållas bakom ryggen förutsätter det faktiskt att alla mods måste vara korrupta då alla mods ser varandras åtgärder och deltar i outlaws diskussioner.
Nej din jävla lögnare, ALLA mods deltar inte alls i ALLA omröstningar eller ALLA outlawsdiskussioner.
Vilket är ett krav för att korruption skulle bli synligt.

Är du dum i huvudet på något sätt eller?
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-01 kl. 14:48.
Citera
2015-09-01, 14:48
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej din jävla lögnare, ALLA mods deltar inte alls i ALLA omröstningar eller ALLA outlawsdiskussioner.

Är du dum i huvudet på något sätt eller?
Med det menar du alltså att de mods som svarar på kritik och enligt dig håller en korrupt kollega bakom ryggen är antingen själva korrupta eller har inte tagit del av diskussioner i outlaw?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in