Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Då är fråga ju bara den; Varför kommer information om tipps/utredning om denna "den fjärde mannen" ut i media???
Jag menar, polisen har sagt att dom fått in/följt upp ca 1000 tips, och det är väl ingen tvivel om att det där emellan funnits många andra personer som nämnts vid namn, men dom har det inte nämnts något om i media.
Ingen rök utan eld

Det är väl ändå ganska osannolikt att man efter flera månader med den växande
övertygelsen att man har alldeles rätt man i förvar gällande vem som ansvarade för
att Lisa Holm inte längre hade ett liv att leva här på jorden, skulle ställas inför en
sån överraskande scenförändring att en troligare GM bara plötsligt uppenbarade sig från
just ingenstans. Någon som man inte hade haft skäl att intressera sig för tidigare under
processens gång skulle ändra om hela spelplanen i en hast. Nån eller några inkommer
med ett tips i sista stund och så skulle detta radikala ske.
Är det vidare realistiskt att tänka sig?
Man liksom springer inte bara förbi den DNA-bevisning och annat man samlat på sig gentemot
den häktade.
Nej, jag för min del fortsätter nog att förhålla mig tämligen kallsinnig inför
den omtumlande
nyheten som spottades ut i afton, strax efter att aftonbladets
Brottscentralen
gått i mål med sin sändning och där man ägnat några minuter åt dramat ifråga också.
"Den fjärde mannen" tror jag stannar vid att vara dramatiseringen av farbror Perssons
kriminalroman "En annan tid ett annat liv".
http://s1.discshop.se/img/front_large/130961/den_fjarde_mannen.jpg