2015-09-01, 00:10
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det obekant för dig att vissa män utger sig för att vara någon annan än de verkligen är? Kan du tänkta dig Lisas ilska över att ha blivit grundlurad. NB eller brodern säger åt henne att vänta utanför caféet, hon gör så och det hon möter motsvarar inte det hon har föreställt sig.

Inte osannolikt att det kan vara upprinnelsen till det som sedan hände.

Så skulle det iofs kunna vara, helt klart. MGM ser en förtjusande flicka på caféet, tar reda på vad hon heter osv. LH påminner om flickorna på de porrsidor MGM gillar på facebook.
2015-09-01, 00:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Här tror jag det finns en del sanningar. Har varit uppe för diskussion tidigare.

Det vet jag, tror t.o.m jag själv har lanserat det om jag minns rätt.
2015-09-01, 00:19
Medlem
Hoppsan !
Ser att fler läst GT om den sk fjärde personen, och vips så tros det att det läggs en massa tid och energi på detta tips.

Jag tolkar " Enligt uppgift till GT"
Som ngt utan större värde, utan mer som ett tips från en skribent i tråden.
Som av polisen inte ter sej som det minsta intressant utan ett tips som många andra.
Polisens ointresse för tipset gör att skribenten vänder sej direkt till tidningen GT.

GT har som bekant ingenting av nyhetsvärde ang mordet.
Och då får detta duga.

(Skribenten Xenia har tidigare i tråden påmint er om tidningars vilja att sälja lösnummer.
Och detsamma borde ju gälla även här kan jag tycka. Men skribenten lyser med sin frånvaro .
Kanske tager hen sej en liten lur, efter dagens skrivande ?)
Senast redigerad av zebop 2015-09-01 kl. 00:40.
2015-09-01, 00:20
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också den känslan och utesluter inte att NB eller hans bror hade kontakt med offret via något socialt forum på nätet. Det kan förklara att Lisa inte satte sig på mopeden direkt och susade hemåt. Såga hypotesen, jag tror att det kan vara så i alla fall.

Kan också förklara varför polisen i ett tidigt stadium fick in trion på radarn, man hittade kanske elektronisk kommunikation mellan någon i trion och offret.

EDIT;Ponera att polisen har hittat kommunikation mellan offrets mobiltelefon och den mobil som sedan visar sig vara NB:s, i det läget kan man kanske se att båda mobilerna har befunnit sig under samma masttäckning, inte särskilt vild gissning i det läget att offret befinner sig i närområdet om man kan se att NB:s mobil över tid finns i närområdet.

Jag får känslan att polisen hade nåt mer att gå på än vad som framkommit i media.
2015-09-01, 00:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lösryckt eller inte, du är ju mästare på att lägga fram hypoteser/teorier som teoretiskt kan/kunnat inträffa. Jag hindrar dig inte från att göra det, ordet är ju fritt, men bara för att någonting kan inträffa måste du räkna med att få mothugg om det inte finns det minsta logik till dylika händelseförlopp.

Du återkommer hela tiden till: -Så kan det ha gått till, tycker jag. -Det är sannolikt, tycker jag. Och om nån inte håller med dig häver du ur dig: -Vad säger att det inte kan ha gått till så, bevisa det osv osv.
Du har ett närmast unikt sätt att resonera, men det är väl så i Ankeborg kanske.

Du glider på sanningen tycker jag, och ja, jag brukar ofta vara tydlig med när jag tycker, tror, anser eller påstår något, det borde fler vara tycker jag. Men det viktigaste bör vara att den som läser noterar de här små orden så undviks en massa onödiga frågor och anklagelser om vad den ena eller den andra tror.

Jag tar gärna mothuggen, ibland ber jag även forumet att såga hypoteser eller teorier efter bästa förmåga, dock förväntar jag mig mer än bara ett simpelt osannolikt eller livlig fantasi utan en tillstymmelse till argument med substans.

Jag tycker faktiskt att man bör kunna bolla hypoteser neutralt utan att ha en värdering i botten. Man måste inte tro på hypotesen för att testa den, syftet kan vara att kunna utesluta den med fakta och inte med tro, och genom det närma sig något som kan likna sanningen. Du må tycka att hypoteser som jag för fram här i tråden är livlig fantasi, ja, det är säkert så, men såga hypotesen genom ett argument eller resonemang och inte genom ett tyckande, det är det minsta du kan göra om du är seriös tycker jag.

Om du gör det så lovar jag att sluta kalla dig för diverse invektiv och förmodligen kommer du själv att uppleva diskussionen som mer meningsfull.

Så, du kan börja med att förklara sakligt varför hypotesen om att mördaren och offret kände till varandra genom ett socialt forum på nätet är livlig fantasi, mitt argument kan du läsa här och nu.

Jag tror att det är vanligt att människor, särskilt yngre, använder sig av sociala nätverk på internet och också knyter nya kontakter den vägen och att det av den anledningen inte är osannolikt att offret och mördaren kan ha förts samman via något sådant nätverk.
2015-09-01, 00:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Svett innehåller inte DNA. Hår endast om man får med roten.
Okej, men sekret och epitelceller (hudpartiklar).
2015-09-01, 00:25
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag tackar. Äntligen. Kanske han som jag misstänker kommer åntligen att synas. Jag kan ju inte förståss veta om han är redan kollats av poliser ordentligt.

Du har fel, det är inte han!
2015-09-01, 00:27
Medlem
Theforeigners avatar
Någon som vet om man, nu i efterhand kan se Brottscentralen om Lisa Holm fallet
som i dag sändes kl 20 ?
Evt en länk?
2015-09-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, men sekret och epitelceller (hudpartiklar).

Se där ja, där är du ju.
Var dagens GT ytterligare ett sätt för tidningen att sälja lösnummer ?
Tänker då närmast ang den fjärde personen.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du har fel, det är inte han!

Vet du vem det är ?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet om man, nu i efterhand kan se Brottscentralen om Lisa Holm fallet
som i dag sändes kl 20 ?
Evt en länk?

Bör finnas på Aftonbladet då det är deras program?
2015-09-01, 00:30
Medlem
Godsägaren!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in