Citat:
Ursprungligen postat av
Ydrik
Varför inte utöka GM-kretsen runt AJ till att omfatta även "samarbetspartnern" och dennes klan? De har ju redan daglig tillsyn av sina avelsdjur på Martorp; (
http://z.cdn-expressen.se/images/06/10/061060fe103946cb82f26002778c0311/16x9/912@70.jpg ) och vad fan hade självaste klanhövdingen i ladan att göra tiiidigt på måndagsmorgonen om han inte kände ett behov av att ta i en handske? Behöver han en spanmålstork i sin verksamhet? Nej just det.
Glöm heller inte att i de här trakterna har många kvar sina gamla bakelittelefoner och pratar med varann via koppartråd. Masttömning och positionsavläsning funkar nog inte så bra då.
Intressanta tankar. Jag tycker också att LÅ är skummare i så fall, men honom och hans entourage har det pratats väldigt lite om.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Ihop med ett "förnekande" av narkotika-användning. Kanske så?
Narkotika är ju att klassa som "Med Mera" bredvid mord-rubricering, men det kan också vara något värre som syftas på.
Det finns väl inget värre än mord?
Nej, att det står "misstänkt för mord
m.m." beror antagligen på att personutredningen är lite hafsigt skriven. Om formuleringen trots allt skulle avslöja något, borde det ju röra sig om "...mord,
dråp eller vållande till annans död". Nåt annat kan väl inte "m.m." betyda?
Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
(...)
det lilla gänget som så innerligt gärna av olika anledningar vill att polisen ska ha fel gubbe häktad.
Dit räknas nog jag. Fast din formulering är lömsk. Om jag får tala för mig själv så har jag inget horn i sidan till polisen. Jag har ingen önskan om att de ska göra misstag, så att jag kan peka finger åt dem eller hur du nu tänker.
Däremot vill jag, och det står jag för, att NB ska visa sig vara oskyldig till mord. Världen är en bättre plats om han är inte är skyldig och jag hoppas innerligt att man hittar någon annan GM med ett åtminstone någorlunda kriminellt förflutet.
Om NB blir ställd bortom rimligt tvivel skyldig till detta, då vill jag helst att hans tidigare bravader kommer i ljuset också. D.v.s. att man kan koppla honom till tidigare mord.