2015-08-31, 22:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gör det något att det blir knagglig svenska när man utger sig för att heta Mohammed och kommer ifrån Somalia?

I en annan teori du hade trodde du att Lisa hyste hat mot utlänningar? Kan du bestämma dig?
2015-08-31, 22:29
Medlem
Sgt.Blands avatar
Var det inte någon i tråden innan som letade bra titlar på filmen till det här fallet? Kanske "Den fjärde mannen" skulle passa bra? Nej den här nye "misstänkte" lär vara den personen som är nämnd mycket här på sistone och förmodligen blir det inget mer av det hela. MGM lär vara ensam mördare och ingen uppstädare.
2015-08-31, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tycker att det tyder på att man vid tillfället riktat in sig på att hon kunde ha förts ifrån trakten. Så hade inte GM gett polisen ledtrådar som handsken och mobildelarna, hade de kanske inte hittat kroppen så pass snabbt och GM kanske hade lyckats förstöra kroppen.

Jag trodde fortfarande dagen efter att hon hade stuckit själv, med en kille eller nåt. Så jag hade nog också fortsatt jobba.
2015-08-31, 22:33
Medlem
Gusselbys avatar
Ungefär som någon skrev tidigare så vore det intressant att höra vad andra arbetsgivare till B har att säga. Gissningsvis bra omdömen, AJ har nog hört sig för innan.

Vore ändå intressant att få veta vad han gjort tidigare i Sverige och i Storbritannien.
2015-08-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ungefär som någon skrev tidigare så vore det intressant att höra vad andra arbetsgivare till B har att säga. Gissningsvis bra omdömen, AJ har nog hört sig för innan.

Vore ändå intressant att få veta vad han gjort tidigare i Sverige och i Storbritannien.
Ja, jag skulle vilja veta om dom jobbat med att byta fönster
2015-08-31, 22:48
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja, jag skulle vilja veta om dom jobbat med att byta fönster
Vad tänker du på då?
2015-08-31, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag trodde fortfarande dagen efter att hon hade stuckit själv, med en kille eller nåt. Så jag hade nog också fortsatt jobba.

Det som fick mig att befara att något allvarligt hade hänt, så fort jag hörde talas om saken, var, att nyckeln satt kvar i mopeden och att påsen med tillhörigheter fanns intill.
Allting var från början väldigt skumt.

Så här i efterhand kan man undra hur GM tänkte, särskilt med ovanstående i beaktande. Visste han ö.h.t. om, att en moped stod med nyckeln i på baksidan av ladan? Om han gjorde det, varför tog han inte ur nyckeln och tog reda på påsen med tillhörigheter?

Jag har hela tiden tänkt att GM visste att Lisa åkte moped. Jag tror det också fortfarande. Men just detta, att lämna så tydliga spår av att någonting märkligt har hänt genom att inte röja undan nyckeln och påsen, får mig att tvivla. Överfallet, om det nu var ett sådant, kan inte rimligen ha hänt på baksidan av kaféet annars.
Såvida inte GM ville att Lisa skulle bli hittad, ville att alla skulle förstå att något allvarligt hänt.

Däremot är det ju inte säkert, att alla berörda insåg att det säkert hade hänt något allvarligt, bara för att en påse hade glömts kvar och en nyckel slarvigt satt kvar i mopeden.
Det blev ju trots allt inte klassat som särskild händelse förrän på måndag eftermiddag, tror jag. Så visst kan arbete ha pågått i ladan som vanligt, den var ju trots allt redan genomsökt. Och någon givet brott fanns inte. Mopednyckeln och påsen indikerar inte mord på platsen, utan snarare människorov och bortförande från området. Ja, ja.
2015-08-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vad tänker du på då?
Haft 2 litauer här och bytt fönster, varav den ena hette N...., kanske är vanligt namn i Litauen ?, beställde jobbet via en svensk firma och blev paff när dessa två dök upp, men dom hade en röd bil, sharan......touran kanske, dålig på VW modeller.....
2015-08-31, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja jag tror det, skulle du gå på dejt med någon som pratar som yoda i star wars?
Frågan är inte vad jag skulle ha gjort, vad hade offret gjort tror du? Det blev ett jäkla liv här i tråden när jag frågade vad hennes inställning till utlänningar är, fick till och med en länk här i tråden som visade att en person som hon månade om var utlänning, så jag kan ärligt talat inte se något som talar emot att hon skulle kunna ha en relation till någon som pratar som yoda, helt seriöst.
2015-08-31, 23:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag tror bröderna blev misstänkta redan måndag morgon pga handskepisoden eftersom Lisas pappa var 100% säker på att den inte fanns där på söndagkväll och den mannen vet nog vad han gör.
Här tror jag det finns en del sanningar. Har varit uppe för diskussion tidigare.
2015-08-31, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I en annan teori du hade trodde du att Lisa hyste hat mot utlänningar? Kan du bestämma dig?

Visa mig den teorin, jag minns inte, eller så förvränger du teorin, länka nu istället för att prata strunt.
2015-08-31, 23:09
Medlem
Tingsnotariens avatar
Mycket goda nyheter att det finns spår även åt annat håll (om det är tillförlitligt dvs), en av mina största farhågor i allt detta har varit att om nu NB är oskyldig är den riktige mördaren långt borta, allt som kan minska den risken är mycket goda nyheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in