2015-08-31, 21:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houlding
När åklagaren pratar om att de har dna-spår i form av bland annat blod, är det nån mer än jag som får känslan av att de hittat sperma....?

Jag har också den känslan och utesluter inte att NB eller hans bror hade kontakt med offret via något socialt forum på nätet. Det kan förklara att Lisa inte satte sig på mopeden direkt och susade hemåt. Såga hypotesen, jag tror att det kan vara så i alla fall.

Kan också förklara varför polisen i ett tidigt stadium fick in trion på radarn, man hittade kanske elektronisk kommunikation mellan någon i trion och offret.

EDIT;Ponera att polisen har hittat kommunikation mellan offrets mobiltelefon och den mobil som sedan visar sig vara NB:s, i det läget kan man kanske se att båda mobilerna har befunnit sig under samma masttäckning, inte särskilt vild gissning i det läget att offret befinner sig i närområdet om man kan se att NB:s mobil över tid finns i närområdet.
Senast redigerad av OY 2015-08-31 kl. 21:11.
2015-08-31, 21:06
Medlem
Ibland är saker o ting så enkelt som de faktiskt verkar vara.

Hade de hittat sperma, blod och annat DNA från NB på Lisa så hade inte allt tagit sådan tid, då hade rättegången nog varit igång.

Jag tror att det tar sin tid pga att allt är inte så glasklart som åklagaren vill ge sken av. Hade NB dessutom pratat lite smått och gett förklaringar till bevisen mot honom så hade det underlättat mycket, istället blånekar han till all inblandning så att binda han till mordet är nog lite klurigt får man väl tro.
2015-08-31, 21:08
Avslutad
Citat:
När åklagaren pratar om att de har dna-spår i form av bland annat blod, är det nån mer än jag som får känslan av att de hittat sperma....?

Hår....du vet sådant som växer på huvudet, kan finnas
kvar i en käpps eller mössa!

Nej! Inte Punghår!
Dumma tvåbenta pungdjur!
2015-08-31, 21:11
Medlem
Citat:
Jag tror inte det, då hade det nog varit klappat och klart vid det här laget, tror mer på hårstrå eller svett
Hade man sperma och blod hade han haft väldigt svårt att hela tiden hävdat att han inte ens träffat henne
2015-08-31, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Ibland är saker o ting så enkelt som de faktiskt verkar vara.

Hade de hittat sperma, blod och annat DNA från NB på Lisa så hade inte allt tagit sådan tid, då hade rättegången nog varit igång.

Jag tror att det tar sin tid pga att allt är inte så glasklart som åklagaren vill ge sken av. Hade NB dessutom pratat lite smått och gett förklaringar till bevisen mot honom så hade det underlättat mycket, istället blånekar han till all inblandning så att binda han till mordet är nog lite klurigt får man väl tro.

Men det har inte tagit så lång tid än, jag fattar inte vad alla som klagar på tidsåtgången yrar över, följer man normaltiden för ett sådant här fall så är oktober tidigt för åtal, november verkar mer sannolikt.

Skulle ett åtal komma redan i september är det nästan rekord.
2015-08-31, 21:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har också den känslan och utesluter inte att NB eller hans bror hade kontakt med offret via något socialt forum på nätet. Det kan förklara att Lisa inte satte sig på mopeden direkt och susade hemåt. Såga hypotesen, jag tror att det kan vara så i alla fall.

Kan också förklara varför polisen i ett tidigt stadium fick in trion på radarn, man hittade kanske elektronisk kommunikation mellan någon i trion och offret.

I vilket syfte skulle de ha kontakt på ett socialt nätforum?
2015-08-31, 21:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Jag misstänkte det. Betyder att han bor nära ladan och således kan se bröderna vid ladan ifrån sin egen bostad. Så egentligen är det ovidkommande att vittnet alltid kör till jobbet vid samma tid varje dag, det intressanta är att vittnet ifrån sin bostad ser om någon befinner sig vid ladan, han tittar alltid mot ladan vid samma tider varje morgon. Han bör alltså alltid titta mot ladan minst två gånger varje morgon, en gång en kvart innan bröderna normalt sett brukar vara vid ladan, och en gång när bröderna brukar komma till ladan.

Eller rätt och slätt, vittnet har som minst alltid full koll på läget vid ladan varje morgon mellan den tid som bröderna brukar anlända och en kvart innan den tiden, ska vi tolka det så?

EDIT;Det vore intressant att veta om vittnet även har full koll på ladan när det är helg, vet du det? NB arbetar sex dagar i veckan, har vittnet koll även på till exempel NB:s lördagsrutiner? Om inte, hur vet han att bröderna alltid brukar börja en viss tid?

Det kan ha varit en ren tillfällighet att de kom när han tittade ut, så vi behöver inte tolka det så.
Sen tycker jag man ska ha i åtanke är att det försvann en 17-årig flicka dagen innan mån den 8 juni, och att han satt i polisförhör natten mot tidigare nämnda dag. Så det är inget konstigt om man tittar lite extra.
Det blir ett jävla skrivande om ingenting, men för att bemöta det du skriver, så sa han:
" -Jag brukade möta dem när jag svängt ut, och om de redan är framme vid ladan när jag åker vet jag att jag är sen, för de kom alltid till jobbet vid samma tid."
Han kanske generaliserade - vad vet jag, men vi kan tolka det som att de brukade komma vid samma tid varje dag.

Det var både herr och fru jag pratade med för ett antal veckor sen, då jag förstått att vissa andra hängt upp sig på att jag ibland säger han och ibland de.
2015-08-31, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
I vilket syfte skulle de ha kontakt på ett socialt nätforum?

Han ville ha kontakt med en tjej, hon ville ha kontakt med en kille, är det märkligt eller mystiskt tycker du?
2015-08-31, 21:15
Medlem
Qwarts avatar
Citat:

EDIT;Ponera att polisen har hittat kommunikation mellan offrets mobiltelefon och den mobil som sedan visar sig vara NB:s, i det läget kan man kanske se att båda mobilerna har befunnit sig under samma masttäckning, inte särskilt vild gissning i det läget att offret befinner sig i närområdet om man kan se att NB:s mobil över tid finns i närområdet.

Med tanke på den charm och utstrålning LH verkade besitta, plus att hon var 17år och snygg som en fotomodell, så tror inte jag hon skulle lägga någon energi på dessa bröder.
2015-08-31, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det kan ha varit en ren tillfällighet att de kom när han tittade ut, så vi behöver inte tolka det så.
Sen tycker jag man ska ha i åtanke är att det försvann en 17-årig flicka dagen innan mån den 8 juni, och att han satt i polisförhör natten mot tidigare nämnda dag. Så det är inget konstigt om man tittar lite extra.
Det blir ett jävla skrivande om ingenting, men för att bemöta det du skriver, så sa han:
" -Jag brukade möta dem när jag svängt ut, och om de redan är framme vid ladan när jag åker vet jag att jag är sen, för de kom alltid till jobbet vid samma tid."
Han kanske generaliserade - vad vet jag, men vi kan tolka det som att de brukade komma vid samma tid varje dag.

Det var både herr och fru jag pratade med för ett antal veckor sen, då jag förstått att vissa andra hängt upp sig på att jag ibland säger han och ibland de.

Det fetade kunde du ha kläckt ur dig lite tidigare, hade besparat oss en massa frågor.

Okej, men om vittnet vet att de var en kvart tidiga måste det betyda att vittnet också var tidig den där dagen, slump eller inte, men en jäkla tur.
2015-08-31, 21:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Han ville ha kontakt med en tjej, hon ville ha kontakt med en kille, är det märkligt eller mystiskt tycker du?

Ja det tycker jag. Han är gift och Lisa kan nog träffa killar i sin absoluta närhet snarare än okända män ute på vischan (även om det är vid hennes sommarjobb).
2015-08-31, 21:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Med tanke på den charm och utstrålning LH verkade besitta, plus att hon var 17år och snygg som en fotomodell, så tror inte jag hon skulle lägga någon energi på dessa bröder.

Är det obekant för dig att vissa män utger sig för att vara någon annan än de verkligen är? Kan du tänkta dig Lisas ilska över att ha blivit grundlurad. NB eller brodern säger åt henne att vänta utanför caféet, hon gör så och det hon möter motsvarar inte det hon har föreställt sig.

Inte osannolikt att det kan vara upprinnelsen till det som sedan hände.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in