2015-08-31, 21:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Allt är möjligt. Men speciellt troligt är det inte. Men spekulera på du, jag ska inte hindra dig.

Då tycker jag faktiskt att du ska motivera varför teorin inte är speciellt trolig, det borde du kunna göra tycker jag. Om du inte kan så gissar jag att du saknar hår på fittan för att du är en naiv minderårig skitunge eller en gammal tant som har tappat fjunen av åldersskäl.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att du inte kan tänkta dig att NB eller brodern har haft kontakt med offret via ett socialt forum i syfte att få till en sexträff.

Vad tror du har hänt då, AJ och stjärnorna på slottet som har förlustat sig med en förtjusande kaffeflicka? AJ har ju trots allt firat midsommar i år, mystiskt.

Kanske var det du som trodde på en älgko som letade efter en försvunnen kalv?

Kissa i ladan och hänga nyckeln, är det den teorin du tror på?

Utländsk underrättelsetjänst kanske?

Nå, berätta nu om vad du verkligen tror.
2015-08-31, 21:50
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om det är ett existerande vittnesmål, så kan svaret precis tvärtom, bestå i att den tidiga ankomsten har sin orsak i att handsken planerats läggas dit.

Ja, handsken irriterar. Den är viktig på antingen det ena viset, eller det andra.

Hmm.. Inte särskilt troligt att MGM skulle lägga ut något som vore försvårande för honom själv. För mig hade motsatsen kanske förefallit rimligare ..
2015-08-31, 21:54
Medlem
http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/
2015-08-31, 21:55
Medlem
Timeouts avatar
En fjärde person i Lisa Holm-utredningen
Enligt uppgift till Expressen ska polisen ha riktat ett särskilt intresse mot en "fjärde person" i utredningen kring mordet på 17-åriga Lisa Holm i Blomberg.
Det handlar alltså om ytterligare en person – vid sidan av den huvudmisstänkte 35-åringen, hans fru och hans yngre bror.

Så vem kan det vara?
2015-08-31, 22:02
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då tycker jag faktiskt att du ska motivera varför teorin inte är speciellt trolig, det borde du kunna göra tycker jag. Om du inte kan så gissar jag att du saknar hår på fittan för att du är en naiv minderårig skitunge eller en gammal tant som har tappat fjunen av åldersskäl.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att du inte kan tänkta dig att NB eller brodern har haft kontakt med offret via ett socialt forum i syfte att få till en sexträff.

Vad tror du har hänt då, AJ och stjärnorna på slottet som har förlustat sig med en förtjusande kaffeflicka? AJ har ju trots allt firat midsommar i år, mystiskt.

Kön och ålder är ganska irrelevant. Vad är du själv, anka eller människa?

Jag tycker att det är häpnadsväckande att du tycker din teori verkar trolig. Du får nog inte många med dig på den i tråden om du skulle göra en liten omröstning. Att spekulera i mer och mer vidlyftiga teorier för oss inte närmare gåtans lösning men jag förstår att du och andra finner någon form av njutning eller terapi i det.

Jag behöver inte spekulera om händelseförlopp för sakens skull, vi kommer inte närmare sanningen ändå. Bara att invänta FUP och förhoppningsvis få veta lite mer.
2015-08-31, 22:04
Medlem
MrFolds avatar
Intressant uppgift. Frågan är bara varifrån den kommer. Inte en alltför skruttig källa antar jag. Å andra sidan tvivlar jag på att nån i förundersökningens inre krets plötsligt läcker till media. Mer troligt nån polis i yttre tjänst eller annan personal som "hört" något.

Fantasin kommer förstås att spinna igång nu. Kom ihåg bara att OM det ligger något konkret i detta så är det långt ifrån omöjligt att "fjärde mannen" är en person som tråden hittills inte haft någon aning om.
2015-08-31, 22:04
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En fjärde person i Lisa Holm-utredningen
Enligt uppgift till Expressen ska polisen ha riktat ett särskilt intresse mot en "fjärde person" i utredningen kring mordet på 17-åriga Lisa Holm i Blomberg.
Det handlar alltså om ytterligare en person – vid sidan av den huvudmisstänkte 35-åringen, hans fru och hans yngre bror.

Så vem kan det vara?
Enligt artikeln kan Flashback vara inblandat i tips till polisen. Ja, man kan ju gissa vem det gäller. Någon som det skrivits mycket om här.
2015-08-31, 22:05
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Eller svett, eller hår, eller saliv...
Svett innehåller inte DNA. Hår endast om man får med roten.
2015-08-31, 22:08
Moderator
OYs avatar
Teorin att offret hade kontakt med någon av bröderna via ett nätforum.

Offret har under en tid haft kontakt med någon av bröderna via ett nätforum. Han utger sig för att vara någon som han inte är, offret är ung och naiv. En relation har byggts upp, offret känner förtroende helt enligt gärningsmannens plan. Gärningsmannen vet att offret körde moped till jobbet den där söndagen och han vet sedan tidigare var hon arbetar, det har hon berättat. Han förslår att de träffas efter jobbet.

När offret slutar beger hon sig till baksidan av caféet och går nyfiket in på forumet för att se om gärningsmannen har hört av sig, de börjar konversera, hon berättar var hon är, han föreslår en träff, hon går med på det.

Det här kan förklara att gärningsmannen vet var offret befinner sig, han behövde således inte ligga i bakhåll. Det kan förklara att offret uppehöll sig bakom caféet en stund istället för att skynda hemåt. Gärningsmannen anländer i bil, bråk uppstår av förklarliga skäl, hon skadar honom, hans blod hamnar på hennes kläder och tillhörigheter i tumultet när han lastar henne i bilen, gärningsmannens första tanke efter att ha slängt in offret i bilen är att sopa undan kopplingen mellan honom och henne, kör snabbt över vägen till baksidan av ladan för att inte exponera sig vid caféet, där kanske han tar ut offret och gör något med henne men ångrar sig, platsen är osäker, ringer kanske och rådgör med sin bror, lastar offret, han svänger in på den närmsta ödsliga väg han känner till och förstör mobilen och kastar ut delarna i terrängen.

Tidsnöd och stressad till det yttersta söker han eller båda bröderna en plats där man kan agera ostört, någon kommer snart att börja leta efter offret. Martorp, inomhus, alternativet väljs och bil eller bilar ses köra i hög fart mot Martorp.

Resten vet vi.
2015-08-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Om han utgett sig för att vara en 17 åring i Lidköpingsfotbollslag? Ja hur pratade dom då? Han kan ingen svenska , bara första hindret
2015-08-31, 22:11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
– Det kan handla om folk som har läst saker på Flashback och undrar om vi har undersökt vissa personer. Allt som kommer in tar vi på allvar och får vi tips om att en person har betett sig konstigt så är det klart att vi tittar på det. Vi upptäcker ganska snart om det har bäring i utredningen.

http://www.expressen.se/gt/en-fjarde-person-i-lisa-holm-utredningen/

Ja, då lär vi väl få se snart om det har bäring och vem det kan vara
2015-08-31, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kön och ålder är ganska irrelevant. Vad är du själv, anka eller människa?

Jag tycker att det är häpnadsväckande att du tycker din teori verkar trolig. Du får nog inte många med dig på den i tråden om du skulle göra en liten omröstning. Att spekulera i mer och mer vidlyftiga teorier för oss inte närmare gåtans lösning men jag förstår att du och andra finner någon form av njutning eller terapi i det.

Jag behöver inte spekulera om händelseförlopp för sakens skull, vi kommer inte närmare sanningen ändå. Bara att invänta FUP och förhoppningsvis få veta lite mer.

Uppenbarligen har åldern en betydelse, en minderårig är okunnig och oerfaren, en äldre person har aldrig upplevt eller hört talas om, typ.

Du menar på fullaste allvar att teorin är en vild fantasi, jag häpnar, seriöst alltså. Jag ser teorin som sannolik och rimlig, den kan dessutom förklara en del frågetecken. Tro som du vill, och jag har inget behov av att få medhåll, dock blir jag lite stött när du avfärdar teorin som en osannolik fantasi, faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in