2015-08-31, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle jag det? Vi vet inte om det har hänt i det här fallet. Lisa kan ha legat på ett golv där NB har blött tidigare, och fått blod på kläderna.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Har herr B så lätt för att droppa blod omkring sig så borde han ju få bli grundligt undersökt
och få adekvat medicinsk behandling för sina problem. Det går ju inte an att ha det så.

Planteringsscenariot tycks bortglömt här, d.v.s att någon i smyg snott blod av den eventuellt extra blödningsbenägne MGM, ("kan vara bra att ha, ifall att...")och sen duttat runt detta på tillhörigheter till L.H. Låter ungefär lika sannolikt som en hel del annat här...
2015-08-31, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja det tycker jag. Han är gift och Lisa kan nog träffa killar i sin absoluta närhet snarare än okända män ute på vischan (även om det är vid hennes sommarjobb).

Han hette kanske Muhammed, var brun som en chokladbit, rådjursögon och arton år, bästa spelaren i Lidköpings FK, ansiktsbild lånad på nätet, vad sägs, hade inte du tagit chansen?

Vad hade du gjort när du får se sanningen i vitögat? Att drämma hjälmen i ansiktet på fanskapet skulle nog inte ligga långt bort tror jag.
2015-08-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Berätta nu i vilket hörn gubben fanns med i utredningen så att vi kan avgöra om det har relevans för tråden, det är långt mer intressant än att läsa dina förbaskat förvirrade hopkok av ord i en enda stor sörja. Vet du förresten vad styckeindelning är?

Någon annan som vet något om det finns en koppling mellan HA fallet och det här?
Har frågat en person som är insatt i Helena-fallet och som medverkat mycket i den fb-tråden, om just detta du undrar. Enligt henne/honom har aldrig J*nsson-familjen nämnts i det fallet. Men hon/han vet vilka de är. Det säger kanske inte så mycket men det är vad jag kan bidra med.

Edit: Det är Prinzezzan jag har frågat.
Senast redigerad av cleolin 2015-08-31 kl. 21:43. Anledning: Tillägg
2015-08-31, 21:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Han hette kanske Muhammed, var brun som en chokladbit, rådjursögon och arton år, bästa spelaren i Lidköpings FK, ansiktsbild lånad på nätet, vad sägs, hade inte du tagit chansen?

Vad hade du gjort när du får se sanningen i vitögat? Att drämma hjälmen i ansiktet på fanskapet skulle nog inte ligga långt bort tror jag.

Du har ju fantasi så det räcker och blir över i alla fall. Tipsa polisen om din briljanta teori så är fallet snart löst. Synd att NB vägrar erkänna att han aldrig träffat Lisa då, han hade ju ett legitimt skäl att skylla på annars. Mordet hade ju kunnat ske av någon annan efter att han fått nobben och dragit därifrån.
2015-08-31, 21:28
Medlem
Theforeigners avatar
Någon som vet;

1. exakt när AJ åkte till Stockholm ?

2. Varför AJ åkte till Stockholm ?

3. Med vem AJ åkte till Stockholm

4. Hur AJ åkte till Stockholm, bil? tåg? flyg?

5. Exakt när kom AJ tillbaka från Stockholm ?

6. Exakt när åkte AJ "till Dalarna för att fira Midsommar"

7. med vem åkte han "til Dalarna"?

8. När kom AJ tillbaka från sin "Midsommar firande i Dalarna" ?

Vad jag vet är:

7 Juni ... Lena S presenterar AJ för den förtjusande Lisa på cafeet på förmiddagen.
7 Juni ... AJ rings sannolikt upp av Lena S, på kvällen vid 21-22 tiden, som berättar att Lisa försvunnit.
8 Juni ... AJ arbetsmöte i ladan/hittade handske månd. morgon kl ca 8, LÅ + de två bröderna deltog.
9 Juni ... AJ intervjuv med Sveries Radio, AJ berättar om handske fyndet
10 Juni ... AJ intervjuv med Sveries Radio på hans Blomberg ägor
11 Juni ... AJ ?
12 Juni ... AJ i Stockholm när nlt.se ringer till AJ (Lisa's lik hittades på Martorp, bröderna grips)
13 Juni ... AJ ses på video tilsammans med Lena S vid cafeet (Bröderna anhålls)
14 Juni ... AJ ?
15 Juni ... AJ ?
16 Juni ... AJ ? ...Bröderna häktades misstänkta för mord, den högre misstanke graden sannolika skäl.
17 Juni ... AJ packar för att åka till Dalarna och fira midsommar ? (Expressen)
18 Juni ... AJ är i Dalarna ? (AJ har uppget detta)
19 Juni ... AJ firar Midsommar afton i Dalarna ? (AJ har uppget detta)
20 Juni ... AJ ?
21 Juni ... AJ ?
22 Juni ... AJ ?
osv...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
Publicerat tisdag 9 juni kl 11.36
Arne Jönsson berättar om när han gjorde fyndet
(1:10 min)

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 86601
Publicerat onsdag 10 juni kl 11.25
"Det kanske vore bra om de undersöktes"
(1:36 min)

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4065676-polisen-i-tillslag-mot-fler-byggnader
PUBLICERAD 12 JUNI 2015
NLT har pratat med Arne Jönsson, ägare till Blombergs säteri, som befinner sig i Stockholm.
- Jag fick precis nyss veta det här. Jag måste sätta mig och titta på nyheterna nu och kan ingenting mer säga just nu, säger Arne Jönsson.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066
Dansk nyhets video med interview med Lena S.
Video från Cafeet, den 13 Juni dagen därpå att Lisa's lik hittats, där Lena S och AJ går med armarna om varandra, AJ är alltså tillback från Stockholm

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
Publicerad 17 jun 2015 21:08
När Expressen talar med honom på onsdagen är han i färd med att packa väskorna för att åka till Dalarna och fira midsommar. Han har inte gjort några uttalanden till pressen efter att hans två anställda gripits.
– Jag har gjort ett undantag i och med att jag talar med dig.
Senast redigerad av Theforeigner 2015-08-31 kl. 22:04.
2015-08-31, 21:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Du har ju fantasi så det räcker och blir över i alla fall. Tipsa polisen om din briljanta teori så är fallet snart löst. Synd att NB vägrar erkänna att han aldrig träffat Lisa då, han hade ju ett legitimt skäl att skylla på annars. Mordet hade ju kunnat ske av någon annan efter att han fått nobben och dragit därifrån.

Ser du det som negativt att ha fantasi, det gör inte jag. Man blir sällan lurad om man har förmågan att tänka sig sådant som man inte känner till, men det kan du såklart inte tänka dig tror jag.

Du menar på fullaste allvar att min teori är livlig fantasi utan förankring i verkligheten, hur kan så vara? Att vissa män lockar till sig unga tjejer i syfte att ha sex med dem genom att fejka vem de egentligen är kan knappast räknas som livlig fantasi.

Jag känner inget behov av att tipsa polisen, dels därför att polisen förmodligen följer tråden, men också därför att jag tror att det kan vara så det har gått till och då vet polisen redan det, åklagaren har en uppfattning om hur det gick till.
2015-08-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Folk som flyttar runt kan göra det för att det börjar brännas då de begått ett brott.
Det är sällan gräddan av ett lands befolkning som flackar omkring som drängar på gårdar i andra länder.
Vi hör ju hur de har tagit itu med brottsligheten i t.ex Litauen och kriminella tagit sin tillflykt till andra länder.
Att personer från Litauen gästarbetar i andra länder (t.ex. Sverige), beror på att dom tjänar mycket bättre där.
Senast redigerad av villalarm 2015-08-31 kl. 21:53.
2015-08-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Någon som vet;

1. exakt när AJ åkte till Stockholm ?

2. Varför AJ åkte till Stockholm ?

3. Med vem AJ åkte till Stockholm

4. Hur AJ åkte till Stockholm, bil? tåg? flyg?

Vad jag vet är:

7 Juni ... Lena S presenterar AJ för den förtjusande Lisa på cafeet på förmiddagen.
7 Juni ... AJ rings sannolikt upp av Lena S, på kvällen vid 21-22 tiden, som berättar att Lisa försvunnit.
8 Juni ... AJ arbetsmöte i ladan/hittade handske månd. morgon kl ca 8, LÅ + de två bröderna deltog.
9 Juni ... AJ intervjuv med Sveries Radio, AJ berättar om handske fyndet
10 Juni ... AJ intervjuv med Sveries Radio på hans Blomberg ägor
11 Juni ... AJ ?
12 Juni ... AJ i Stockholm när nlt.se ringer till AJ (Lisa's lik hittades på Martorp, bröderna grips)
13 Juni ... AJ ses på video tilsammans med Lena S vid cafeet (Bröderna anhålls)
14 Juni ... AJ ?
15 Juni ... AJ
16 Juni ... AJ ? ...Bröderna häktades misstänkta för mord, den högre misstanke graden sannolika skäl.
17 Juni ... AJ packar för att åka till Dalarna och fira midsommar (Expressen)
18 Juni ... AJ är i Dalarna (AJ har uppget detta)
19 Juni ... AJ firar Midsommar afton (AJ har uppget detta)

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
Publicerat tisdag 9 juni kl 11.36
Arne Jönsson berättar om när han gjorde fyndet
(1:10 min)

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 86601
Publicerat onsdag 10 juni kl 11.25
"Det kanske vore bra om de undersöktes"
(1:36 min)

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4065676-polisen-i-tillslag-mot-fler-byggnader
PUBLICERAD 12 JUNI 2015
NLT har pratat med Arne Jönsson, ägare till Blombergs säteri, som befinner sig i Stockholm.
- Jag fick precis nyss veta det här. Jag måste sätta mig och titta på nyheterna nu och kan ingenting mer säga just nu, säger Arne Jönsson.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066
Dansk nyhets video med interview med Lena S.
Video från Cafeet, den 13 Juni dagen därpå att Lisa's lik hittats, där Lena S och AJ går med armarna om varandra, AJ är alltså tillback från Stockholm

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
Publicerad 17 jun 2015 21:08
När Expressen talar med honom på onsdagen är han i färd med att packa väskorna för att åka till Dalarna och fira midsommar. Han har inte gjort några uttalanden till pressen efter att hans två anställda gripits.
– Jag har gjort ett undantag i och med att jag talar med dig.

Det kan ju vara så att han mår riktigt dåligt av det som hänt på hans ägor och vill fly verkligheten ett par dagar. Att han anställt någon som kan vara den som utfört mordet gnager nog psykiskt. Ingen rolig situation att befinna sig i tror jag.
Verkar så otroligt att denne 80-årige man skulle vara inblandad i detta.
2015-08-31, 21:39
Medlem
katws avatar
Citat:
Ser du det som negativt att ha fantasi, det gör inte jag. Man blir sällan lurad om man har förmågan att tänka sig sådant som man inte känner till, men det kan du såklart inte tänka dig tror jag.

Du menar på fullaste allvar att min teori är livlig fantasi utan förankring i verkligheten, hur kan så vara? Att vissa män lockar till sig unga tjejer i syfte att ha sex med dem genom att fejka vem de egentligen är kan knappast räknas som livlig fantasi.

Jag känner inget behov av att tipsa polisen, dels därför att polisen förmodligen följer tråden, men också därför att jag tror att det kan vara så det har gått till och då vet polisen redan det, åklagaren har en uppfattning om hur det gick till.

Allt är möjligt. Men speciellt troligt är det inte. Men spekulera på du, jag ska inte hindra dig.
2015-08-31, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Med tanke på den charm och utstrålning LH verkade besitta, plus att hon var 17år och snygg som en fotomodell, så tror inte jag hon skulle lägga någon energi på dessa bröder.

Man kan också fråga sig vilket språk de skulle använt för att kommunicera. .
2015-08-31, 21:41
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Finner detta förunderligt. AJ vet om händelsen redan på söndag, det är fullt polispådrag - men in i ladan och jobba ska de som om knappt nåt hänt?
Jag menar inte att det gör alla suspekta - men jag begriper mig inte på att hålla en arbetsplanering mitt i stormen bland poliserna?
Ett hett område, en suspekt brottsplats?

Jag får inte in detta i huvudet från varken polisens håll (tillåtelse) eller AJ och gänget. Men det kanske är ren nyfikenhet som drar dem dit. Jag menar - varför planera dagen, att tänka sig jobba öht?
Jag tycker att det tyder på att man vid tillfället riktat in sig på att hon kunde ha förts ifrån trakten. Så hade inte GM gett polisen ledtrådar som handsken och mobildelarna, hade de kanske inte hittat kroppen så pass snabbt och GM kanske hade lyckats förstöra kroppen.
2015-08-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tycker han ser ut att ha missbrukat alkohol eller droger under lång tid, de där ögonen är helt tomma och ser ut ungefär som blicken hos en missbrukare.
Litauern kan ha skött sitt arbete med bravur och supit och/eller drogat på helger.
Skulle vara intressant att få veta hur han behandlat sin hustru, kanske finns där hustrumisshandel och övergrepp.
Drogmissbruk lär han knappast vara sugen på att berätta om i det fall han har sådana problem.
Historien han själv totat ihop är nog förskönad.
Du kan inte bedöma en person på ett enskilt foto. Alla kan se konstiga ut enstaka bilder.
Jag har sett massor med bilder på honom på hans Facebook-sida (innan den rensades).
Jag tycker han ser helt normal ut.
"Passfotot" (eller vad det nu är) ger en felaktig bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in