2015-08-31, 20:42
Medlem
Grandiosos avatar
Nu alldeles strax tar man upp fallet Lisa Holm i Brottscentralen:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/1244
2015-08-31, 20:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men din fåniga lilla låtsasfemme fatale, varför gnäller du bara på mig men inte på tönten som skriver trams om skjutbanor och att jag "klämt dit oskyldiga" (?) Om du nu vill agera som en självpåtagen polis i tråden så borde du väl ge dig på alla som syndar och inte bara mig, Grandioso och ett par till. Kan det vara för att du vill hålla dig väl med tönten som tillhör din lilla alternativteoretiska skara?

Besluten om häktning är per definition att betrakta som korrekta så länge ingen kan lägga fram bevis för korruption eller bevisförfalskning. Häktningarna har överklagats i flera vändor men högre rätt har inte ändrat på beslutet. Det är ett fundament i rättssystemet att lagakraftvunna beslut och domar betraktas som korrekta och med full rättskraft tills något annat slås fast i en omprövning eller resning. Så min åsikt i den delen behöver jag knappast försvara mer än så.
Därför att du kränker om och om igen, helt i onödan. Det gjorde inte tönten som skrev trams om skjutbanor.

Åklagare och domstolar är inte alltid Guds bästa barn, som du tycks tro. Åklagaren kan undanhålla information som skulle ha påverkat häktningsbeslutet.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-31, 20:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Oavsett vilken källa du lyckas hitta på det så tror jag ändå inte att det går. Väldigt tveksam till det. Hur skulle det fastna då menar du? Gammalt blod skulle kunna lösas upp av vatten och avsättas igen som om det var nytt?
Det är inte stor mening med att ge en källa om du inte tror på den. Men du får tro vad du vill.
2015-08-31, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Har du funderat på om det finns DNA kvar i gammalt torkat blod? Fast det är kanske inte intressant för dig?

Jag har läst att DNA har en halveringstid på 521 år, räcker det i det här fallet tror du?

Citat;

Som längst, innan informationen i arvsmassan helt förstörs, kan dna lagras i 6,8 miljoner år, enligt forskarna. Men redan efter omkring 1,5 miljoner år antas dna vara helt oläsligt.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/dna-kan-lagras-i-68-miljoner-ar/
2015-08-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det inte lite märkligt att hans facebooksida fortfarande är uppe. Brukar väl ofta tas ner i sådana här fall. Inga vänner har han heller. Kan det möjligen vara en fejksida?
Det är ingen fejksida. Däremot är mycket av informationen raderad.
2015-08-31, 20:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Du borde arbeta inom Polismyndigheten!

Helt fantastisk slutledningsförmåga, underbart!

Nu fick du mig och säkert många andra att just lägga
fram det självklara.

A.J som jag helt klart intuitivt känt
ha "horn i pannan" har det också.

Han borde givetvis sitta häktad som skäligen misstänkt
för mord eller medhjälp av mordet på Lisa Holm.

Nu återstår bara "minst" en till.
"Givetvis"?
På vilka grunder då ska han häktas?

Ska man bara ta in honom för att du tycker så eller?
2015-08-31, 20:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ingen särskilt vågad gissning att Silbersky kommer såga åklagarens bevisning med fotknölarna strax.

Det gjorde han faktiskt inte. Han sa att när det är flera typer av DNA ska man vara försiktig att uttala sig om vi inte vet mer än vi gör.
2015-08-31, 20:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Har du funderat på om det finns DNA kvar i gammalt torkat blod? Fast det är kanske inte intressant för dig?
Jag vet att blod inomhus kan hålla sig jäkligt länge iaf. I Ulf Olssons stuga hittade man ju blodspår 15 år senare.

"Det är omöjlig att få bort allt. Blodrester hittas bakom golvlisterna av polisens tekniker 15 år senare. Blod från Jannica finns också på hundhår som hittas i stugan."

http://www.expressen.se/kvp/expressen-har-kartlagt-helen-mannen/
2015-08-31, 20:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det låter som ett bekant fall för 23 år sedan
när Helena Andersson spårlöst försvann
Gubben fanns med där på ett hörn
i utredningen.
Hoppas han nu inte sätter sinna
vitlöksmarinerade sniglar och kvävs
innan förruttnelsens dagar på
ett kalt betonggolv välkomnar honom
på livstid.

Berätta nu i vilket hörn gubben fanns med i utredningen så att vi kan avgöra om det har relevans för tråden, det är långt mer intressant än att läsa dina förbaskat förvirrade hopkok av ord i en enda stor sörja. Vet du förresten vad styckeindelning är?

Någon annan som vet något om det finns en koppling mellan HA fallet och det här?
2015-08-31, 21:00
Medlem
Houldings avatar
När åklagaren pratar om att de har dna-spår i form av bland annat blod, är det nån mer än jag som får känslan av att de hittat sperma....?
2015-08-31, 21:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houlding
När åklagaren pratar om att de har dna-spår i form av bland annat blod, är det nån mer än jag som får känslan av att de hittat sperma....?
Eller svett, eller hår, eller saliv...
2015-08-31, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, varför inte helt enkelt gå och dö, en flicka är försvunnen, varför ska livet gå vidare parallellt med sökandet efter den försvunna personen? Hela Kinnekulle borde ha stängts ner, ät inte, drick inte, stäng dörrar och fönster, ring FN och framförallt, jobba inte.(ironi)

Varför skulle verksamheten på säteriet stanna av bara för att en person är försvunnen på andra sidan gatan, finns det något rimligt skäl till det undrar jag?

AJ och resten av deltagarna på mötet visste väl helt enkelt inte allvaret i situationen förrän de kom till ladan den där morgonen, det är sannolikt tycker jag. För inte menar du väl att AJ skulle ha satt hela säteriet i högsta beredskap redan söndag kväll och natt?

Det är mystiskt att AJ åkte iväg och firade midsommar, lika anmärkningsvärt är det att AJ åkte till Stockholm för att följa ett kungligt jippo, lämna en bil på rekonditionering eller försäljning är mycket besvärande, så det enda AJ egentligen skulle kunna ha gjort i det här läget var att sätta tofflorna för gott, men det hade förmodligen uppfattats som ett kvitto på skuld kan jag tänka mig.

Ja det är fullkomligt känslokallt
Väldigt misstänksamt beteende överhuvudtaget.
Han spelar dessutom upp en falsk fasad.
Bedrägligt att inte Polisen har
mer krav på emotionell intelligens.
Djävla robotar, kan ingen tänka själv?
Måste dom fråga överordnade om
det är okej att ha synpunkter?
Borde vara lag på att svart inte
är svart och vitt aldrig är vitt
likaså att ett plus ett aldrig är två.
Det finns helt andra krafter än
sätta rätt kub i rätt hål för att genomskåda.
Bister utveckling i och med politiker
tävlar om vem som är mest korkad
och klappar varandra på ryggen
i radio och tv.
Party för grodor med fluga....
"Bit i tasken Åke!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in