2015-09-02, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Tack. Det är inte Lisa som säger det. Men det kan ju vara så att även Lisa känt det. Jag tycker det luktar lika mycket kass koppling dock. Jag tänker på min saliga mamma som flyttade från Sverige till England och tyckte engelsmännen var så mycket mer avslappnade och sköna. En historia hon gärna drog var att engelska byggjobbare visslar och ropar komplimanger efter kvinnor medan en svensk byggjobbare inte skulle våga öppna truten. Hon tyckte det förstnämnda var mer mänskligt och folkligt.

Jag tror din mamma var en trevlig kvinna.

Om flera personer vittnar i rätten att Lisa och de övriga kände sig iakttagna av balten så lyssnar domstolen på detta. Någon måste föra Lisas talan då hon tyvärr inte kan göra det själv.
Sen ska de ifrågasätta balternas uppgift att de aldrig sett Lisa. Varför skulle domstolen tvivla på Lisas kollegor?
2015-09-02, 09:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Vädret Skövde kl 11:50 http://rl.se/vadret/historik.php
23 maj NV vind 6 m/s, +13 grader, spridda moln, uppehåll
30 maj OSO vind 3 m/s, +9 grader, sprucket, lätt regn
6 juni Ostlig vind 3 m/s, +10 grader, mulet, lätt regn

Flickorna har knappt behövt gå ut till uteserveringen på framsidan av kaféet någon av dessa dagar. Chansen att någon av bröderna har sett Lisa är minimal.
2015-09-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Jag tror din mamma var en trevlig kvinna.

Om flera personer vittnar i rätten att Lisa och de övriga kände sig iakttagna av balten så lyssnar domstolen på detta. Någon måste föra Lisas talan då hon tyvärr inte kan göra det själv.
Sen ska de ifrågasätta balternas uppgift att de aldrig sett Lisa. Varför skulle domstolen tvivla på Lisas kollegor?

Man kanske inte ska dra till allt för stora växlar på dagens information i media då vi faktiskt inte vet på vilket sätt tjejerna upplevde detta på. Visst, "iakttagit" låter negativt men det kan likväl vara "kollat in", vilket både killar och tjejer kan göra utan att utstudera och mörda. Jag tycker att det låter som att NB, om han är mördaren, har kunnat räkna ut att någon blir ensam kvar på baksidan, men tycker det blir för hårdraget att kollegornas vittnesmål ang "iakttagandet" skulle ha någon tyngt, då vi som sagt inte vet hur detta har upplevts än.
2015-09-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Flickorna har knappt behövt gå ut till uteserveringen på framsidan av kaféet någon av dessa dagar. Chansen att någon av bröderna har sett Lisa är minimal.

Ja, så kan det faktiskt va, att det knappt var någon uteservering med tanke på den "kalla" sommaren som var då. Tillräckligt med platser inne.
2015-09-02, 09:27
Medlem
Att kunna kopplas till ett mord enbart för att man iaktagit LH från taket man jobbade på väger dessvärre nog inte så tungt.

Om kollegorna till LH ska vittna, så får man vara beredd att ta en del information med en nypa salt eftersom tjejer i den åldern kan lätt få saker att få större propotioner än vad som är sant.

Tex om NB tittade på dem under arbetstid, så kan tjejerna få det till att NB "glodde och stirrade" dvs att få allt att låta värre än vad det är.

Sen tror jag inte NB skyddar någon, vem sitter inne på livstid för att skydda någon annan? Knappast många.

Sedan att NB förnekar att han träffat LH alls gör det ev svårare för polisen. Antingen lever NB just nu i förnekelse och tror på det själv, eller så talar han sanning och då väntar ett knepigt pussel för polisen att få ihop.

Att NB ska dömas enbart pga blodspår och DNA håller inte hela vägen. Har de varken mordvapen eller brottsplats så får de kämpa.
2015-09-02, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Man kanske inte ska dra till allt för stora växlar på dagens information i media då vi faktiskt inte vet på vilket sätt tjejerna upplevde detta på. Visst, "iakttagit" låter negativt men det kan likväl vara "kollat in", vilket både killar och tjejer kan göra utan att utstudera och mörda. Jag tycker att det låter som att NB, om han är mördaren, har kunnat räkna ut att någon blir ensam kvar på baksidan, men tycker det blir för hårdraget att kollegornas vittnesmål ang "iakttagandet" skulle ha någon tyngt, då vi som sagt inte vet hur detta har upplevts än.

Kanske inte. Vi får se. Det behöver heller inte bara vara kollegorna som sagt att de kände sig iakttagna. Lisa kan förmedla detta på andra sätt också. Sms till någon eller att hon som så många andra tjejer fört dagbok och där nämnt detta. Det är bäst att avvakta.
2015-09-02, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, så kan det faktiskt va, att det knappt var någon uteservering med tanke på den "kalla" sommaren som var då. Tillräckligt med platser inne.

De ska ändå ta sig till och från arbetet. Den lilla stunden kan räcka.
2015-09-02, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Att kunna kopplas till ett mord enbart för att man iaktagit LH från taket man jobbade på väger dessvärre nog inte så tungt.

Om kollegorna till LH ska vittna, så får man vara beredd att ta en del information med en nypa salt eftersom tjejer i den åldern kan lätt få saker att få större propotioner än vad som är sant.

Tex om NB tittade på dem under arbetstid, så kan tjejerna få det till att NB "glodde och stirrade" dvs att få allt att låta värre än vad det är.

Sen tror jag inte NB skyddar någon, vem sitter inne på livstid för att skydda någon annan? Knappast många.

Sedan att NB förnekar att han träffat LH alls gör det ev svårare för polisen. Antingen lever NB just nu i förnekelse och tror på det själv, eller så talar han sanning och då väntar ett knepigt pussel för polisen att få ihop.

Att NB ska dömas enbart pga blodspår och DNA håller inte hela vägen. Har de varken mordvapen eller brottsplats så får de kämpa.

Du har rätt i mkt, men mordvapnet kan ju faktiskt vara hans händer, att hon blivit strypt. Sen tror jag polisen har någorlunda koll på vart de hände. Detta kommer nog bli bra
2015-09-02, 09:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det står inte att de känt obehag av att vara iakttagna av balterna. Det är inget konstigt att balterna tittat. Det som är konstigt är att de påstår att de aldrig sett Lisa.
Vi vet inte om de har sett Lisa, och vi vet inte om de har påstått att de aldrig har sett Lisa. Vad är konstigt?
2015-09-02, 09:37
Medlem
Citat:
De ska ändå ta sig till och från arbetet. Den lilla stunden kan räcka.

Jo, det klart. Även om det var lite uteservering så utesluter det ju inte att synas utanför caféet.
2015-09-02, 09:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

2015-06-06 kl 13:50?
2015-09-02, 09:42
Medlem
Vem är godsägarens styvson? Var bor han, hur gammal är han, vad jobbar han med, finns det någon bild på honom? Brukar han vara på godset?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Härligt att någon är vaken, och så väldigt dum tycker jag
inte du är, någorlunda okej tänkt, kanske lite väl önsketänkande
dock.
Jag sitter här vid köksbordet och oljar in vapen, det
får som sagt inte "klicka" under den annalkande "jakten".
Den som utförde det hade en viss erfarenhet, Ja!
Medveten om att vinna tid för flykt, Ja!
Planterat en hel där och här, Ja!
Mycket svårt för polisens tekniker, Obducenter, Rättsmedicinare
Ja! Helt klart min lilla dumma bonde!
(...varför i all sin dar kallar du dig en liten dum bonde?)
Uppsåt till våldtäkt och mord på Lisa Holm?

Jo! Kan mycket väl vara en blandning av svartsjuka
/åtrå / hämnd och väldigt sjukt begär, en som inte tar
ett nej.
En som blivit förnärmad, som har väldigt svårt för det.
Spansktalande styvson till "Patron" alias J*nsson dvs A.J
kan ha känt mördaren sedan förr
Blomberg...Blomberg ...Smaka på på namnet lilla dumma bonde
Känner du präktigheten i det svulstiga pittoreskt sköna
i att säga...- Jag bor på Högsättet i Blomberg, det
är så fantastiskt vackert!
Det var precis det ägaren till platserna där
Lisa Holm två månader innan blev brutalt bortförd
och mördad???
Förstår du mig lilla bonde om jag känner den där
lilla nästan överraskande rapen som kommer av
Ostron från Bretagne med väl brusande Champagne,
du vet lilla dumma Bonde? Men så väller det upp
en fontänkaskad av maginnehåll som dränker
hela det pompösa falska.
Ja så kände jag det framför A.J
Denna så beskyddande äldre fadersgestalt...?
Det finns dock ett mönster LDB, ser du det på denna tråd?
Kommer märka att det är en hel del som
backar upp mördaren i Dubai medvetet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in