Citat:
Som jag skrivit tidigare så trodde jag också att någon av balterna var skyldig men senare ter det sig allt mer osannolikt. Jag söker efter ett vettigt motiv bland annat.
"Jag är balt, ska supa nu på söndag och dra upp till cafeet för att se om jag kan hitta en slyna att har roligt med. Skit i kärringen, brorsan och den gamle godsherren, här ska jag ha det roligt ikväll."
Det duger inte. Det skulle kunna förklara en del korkade beslut vad det gäller tillhörigheter som kastats eller en trafikolycka men inte mycket annat.
Sjuk sexualdrift, hat, hämnd, svartsjuka, pengar, galenskap eller ren ondska söker man som motiv och det finner man inte direkt hos MGM. Han har trots allt varit i blomberg i många år utan någon märkt något. Hade han varit en charmig, pratglad prick som lätt fick många bekanta skulle man luta åt att han skulle kunna vara en manipulativ psykopat. Han verkar lika beskedlig som den stackars flickan Lisa Holm också verkade vara.
Därmed inte sagt att MGM inte är skyldig eller inblandad på något sätt, men som sagt, det verkar osannolikt med det lilla man vet idag (dna eller inte). Det blir intressant att läsa FUP när den kommer och försöka se vad åklagaren nu ser.
"Jag är balt, ska supa nu på söndag och dra upp till cafeet för att se om jag kan hitta en slyna att har roligt med. Skit i kärringen, brorsan och den gamle godsherren, här ska jag ha det roligt ikväll."
Det duger inte. Det skulle kunna förklara en del korkade beslut vad det gäller tillhörigheter som kastats eller en trafikolycka men inte mycket annat.
Sjuk sexualdrift, hat, hämnd, svartsjuka, pengar, galenskap eller ren ondska söker man som motiv och det finner man inte direkt hos MGM. Han har trots allt varit i blomberg i många år utan någon märkt något. Hade han varit en charmig, pratglad prick som lätt fick många bekanta skulle man luta åt att han skulle kunna vara en manipulativ psykopat. Han verkar lika beskedlig som den stackars flickan Lisa Holm också verkade vara.
Därmed inte sagt att MGM inte är skyldig eller inblandad på något sätt, men som sagt, det verkar osannolikt med det lilla man vet idag (dna eller inte). Det blir intressant att läsa FUP när den kommer och försöka se vad åklagaren nu ser.
Han ter sig beskedlig. Dock kan det ändå ske vid ett hastigt förlopp, att nåt går snett. Impuls ligger väl nära tillhands då. Trevliga personer kan bära på mörka tankar utan att väcka uppseende utan att ens behöva vara psykopat. Den mest beskedliga mus till hemmafru kan bli en mördare. Då handlar det väl oftast om förtryck. Handlar det om en psykopat är denna en fena på att lära sig socialt accepterat beteendemönster och det går knappast att bedöma via en rätt ensidig personundersökning eller media.
Det är vanskligt eftersom det finns en viss procent mördare som inte stämmer med statistiken, det går inte att komma ifrån.
Kombinationen " trevlig" ihop med bristen på information om vad det är för olika DNA-spår samt vart de återfunnits grundlägger nog stor del av tveksamheten. Fallet är svårbedömt. Åklagaren sitter på bevisningen och det råder yppandeförbud.
Han är dock häktad på sannolika skäl och det går mot åtal när materialet sammanställts sägs det. Alla ägodelar som hittats kanske inte ens har med arbetsplatsen att göra. Vi vet inte vart dessa "flertal DNA-spår" sitter.
Sammantaget kan det handla om flertal DNA-bevis som bildar en kedja även om åklagaren inte säger nåt om DNA på själva kroppen. Det kan därmed vara svårförklarat med småsår i ämbetet så det riskerar bli långsökt. Ser det även besvärande om DNA återfanns på hennes kläder. Vilka kläder? Underkläderna? Handlar det om skyddande av brottsling då han avsatt DNA så bör han snart sluta med det.