Citat:
Ursprungligen postat av
MARLEY3mmc
God morgon Sverige!
Har alltså i lördags inhandlat 12 gram av substansen 3cmc. Har sen dess petat i mig ca 8-9gram.
Ätit minst 1500 kcal /dagen, 7-10timmars sömn/natt och inga andra substanser intaget under denna period.
Ni som har mer erfarenhet, mina frågor lyder ;
Hur pass skadligt kan detta vara och vad kan jag få för bieffekter efter det är färdiglekt?
Tagit bomber samt nasalt.
Har mer eller mindre intagit under hela vakna perioderna.
MVH 3CMC Rookie.
PS mått dunder under dessa dagar!
Hjärtklaffarna som tidigare nämnts, annars är katinoner jättesnälla mot kroppen. Dock kan du bli deprimerad eftersom man endast har ca 5-8mg serotonin i hjärnan, 5-ht2 receptorerna kan ta skada också om du får har lite serotonin efter att ha slösat det så dopamin tränger in, så kallad neurotoxicitet. Du kan bli risig i magen också där du har 5-ht3 receptorer (hjärnceller i tarmen). Annars är det lugnt, förutom att jag tycker att man blir klorifierad.
Citat:
Ursprungligen postat av
DampNisse
Nu har jag inte "mer erfarenhet" men svarar ändå.
Invänta dock gärna svar från fler inbitna.
3CMC är en serotonerg substans som jag förstått det.
Gemensamt för alla dessa är väl att man riskerar sertonerg syndrom.
Sen finns det säkert en drös andra biverkningar också men det jag nämnde brukar vara gemensamt för allt som påverkar serotonin dvs MDMA, Tramadol, SSRIn(förvisso inget berusningsmedel) och även katinonerna inom RC och där faller ju 3CMC, 4MMC, 3BMC, 3MMC etc etc.
Utöver det jag nämnt finns det som sagt fler risker som någon annan kan fylla i.
Vad som gör just 3CMC "extra" riskfyllt är just att man inte med säkerhet vet exakt vilka risker man utsätter sig för av den enkla anledningen att det är en ännu outforskad substans eller ja det var en men jag tror ändå inte alla problem och risker kommit upp ännu om dom ens gör det överhuvudtaget.
3MMC t.ex sabbade ju hjärtklaffarna på nån vänster, är dock osäker på om det var nåt unikt för just 3mmc men det är inget jag hört, upplevt eller läst om ska ske på mer kända substanser som exempelvis MDMA.
En sak ska du ju ändå räkna med och det är att du förmodligen kommer vara nere ett par dagar efter att allt tagit slut.
Inte alls säkert att du gör det egentligen men jag skulle säga utgå från det så blir du positivt överraskad om du sen slipper.
Någon annan får fylla i mina luckro och ge dig mer tips och svar på dina frågor.
Men du verkar ha skött kosten och slönmn och det är ju en av sakerna som många inklusive mig själv brukar slarva med och som bidrar till att man kan må sämre än man egentligen hade behövt göra.
Instämmer med allt förutom att serotonergt syndrom är väldigt far away med endast 12g.