2015-08-26, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Yo, köpte Diablo 3 när det kom ut, spelade några veckor sen slutade. En polare hade tänkt spela igen nu när den nya patchen kommer ut. Och är rätt noob på Diablo (end-game iallafall).

Har lite frågor, finns det typ "raiding" alltså behövs en tank, healer och dps för bossar?
Är den nya patchen bra?
Funderar på att köra som Crusader för det är stortsett Paladin i WoW vilket jag själv spelar, och kör tank där så undra om det blir nästan samma grej.

Finns inga raids. Crusader kan du köra som tank ja, eller support kallas det mera i D3, används endast i gruppsammanhang där det är nödvändigt att pusha högre grifts. Är inte speciellt kul, men each to it's own.
Citera
2015-08-26, 23:10
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Finns inga raids. Crusader kan du köra som tank ja, eller support kallas det mera i D3, används endast i gruppsammanhang där det är nödvändigt att pusha högre grifts. Är inte speciellt kul, men each to it's own.

Kan Crusader jämföras med Paladin i Diablo II?
Citera
2015-08-27, 00:11
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Kan Crusader jämföras med Paladin i Diablo II?
Till viss del, ja. Många förmågor och attacker är helt nya, men det finns helt klart en viss anknytning till Paladin-klassen. Du har exempelvis fortfarande de flygande kycklingklubborna, och den ikoniska skölden med ett kors över.
Citera
2015-08-27, 08:42
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Jag känner att många klaner började dö ut under mitten/slutet av s3, var håller de flesta av er hus? Är ni kvar i FB/SU?

Jag hoppas och tror att s3 dog pga att sommaren kom. Märkte direkt att folk kom tillbaka i SU igår iom patchen.
Vi har dock tappat ett par goa spelare för PoE istället.
Jag är dock trogen D3 och finns aktiv i SU-klanen, blev väl 4-5h igårkväll bara
Citera
2015-08-27, 12:40
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag hoppas och tror att s3 dog pga att sommaren kom. Märkte direkt att folk kom tillbaka i SU igår iom patchen.
Vi har dock tappat ett par goa spelare för PoE istället.
Jag är dock trogen D3 och finns aktiv i SU-klanen, blev väl 4-5h igårkväll bara

knappast sommarens förtjänst. folk är inte intresserade och säsongen var för lång. klart folk kommer tillbaka med patch när det har varit lite förändringar och snart nystart igen. men dom siffrorna håller ju bara max 2 veckor och sen faller det lika snabbt som vanligt.
Citera
2015-08-27, 12:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
knappast sommarens förtjänst. folk är inte intresserade och säsongen var för lång. klart folk kommer tillbaka med patch när det har varit lite förändringar och snart nystart igen. men dom siffrorna håller ju bara max 2 veckor och sen faller det lika snabbt som vanligt.

Så är det förvisso med alla typer av spel där det egentligen inte är nytt content som kommer, visst kuben är ny iom den här patchen men det är inte som när RoS släpptes och massa folk kom och stannade länge.

Det är kul ett par veckor, sen kommer folk falla av och inte nöta på samma sätt som tidigare.
Citera
2015-08-27, 14:15
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Jag tycker inte säsongen var för lång. Även om jag bara spelade 20-40% av säsongens längd någonting tycker jag det är bra att de är långa. Varje gång det blir en ny säsong så känns det riktigt kul att dra iväg ett skypesamtal till polarna och köra tillsammans från början. Om säsongerna skulle vara kortare så skulle det inte kännas lika speciellt. Nä fiffan, tycker de ska vara ~6 månader.
Citera
2015-08-27, 15:14
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tycker inte säsongen var för lång. Även om jag bara spelade 20-40% av säsongens längd någonting tycker jag det är bra att de är långa. Varje gång det blir en ny säsong så känns det riktigt kul att dra iväg ett skypesamtal till polarna och köra tillsammans från början. Om säsongerna skulle vara kortare så skulle det inte kännas lika speciellt. Nä fiffan, tycker de ska vara ~6 månader.

urk. blir ju som att spela non-season. 3 månader är max medans 2 månder vore mer optimalt.
du måste vara en av dom får som tycker att dom vore ett jävla halvår.
Citera
2015-08-27, 15:14
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Så är det förvisso med alla typer av spel där det egentligen inte är nytt content som kommer, visst kuben är ny iom den här patchen men det är inte som när RoS släpptes och massa folk kom och stannade länge.

Det är kul ett par veckor, sen kommer folk falla av och inte nöta på samma sätt som tidigare.

ja absolut. men det kommer folk släppa fort. jag ger det två veckor efter säsongen för dom flesta.
Citera
2015-08-27, 15:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
urk. blir ju som att spela non-season. 3 månader är max medans 2 månder vore mer optimalt.

Problemet Blizzard har (speciellt iom att det inte är subscription spel) är att de inte hinner få klart nytt gear, balanseringar, skilländringar osv på en 2-3 månader.

I en optimal värld så skulle Blizzards devteam redan jobba på S5, och S5 saker skulle lanseras på PTR samtidigt som S4 startar.

3 månader sedan så avslutas S4, och PTR'n går live och cykeln upprepar sig, tyvärr så tror jag inte så är fallet.

Frågan är hur mycket pengar Blizzard får in från D3 nu? Och då följdfrågan - hur mycket resurser kan de ta från Overwatch och HotS.

Edit:
Citat:
ja absolut. men det kommer folk släppa fort. jag ger det två veckor efter säsongen för dom flesta.

Visst är det så. Den här säsongen har lite mer i innehållsväg än nya vapen/gems iaf. Men med det sagt så skulle vi behöva en ny expansion snart med en ny klass (gärna fler).

Hade gärna sett Assassin
Senast redigerad av ^Eaz 2015-08-27 kl. 15:21.
Citera
2015-08-27, 15:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Jag tycker inte säsongen egentligen är för lång. Dock är det för enkelt att bli end-game om du frågar mig. Tog mig 1-2veckor att bli "klar", sen var det bara jaga paragonpinnar för att bli bättre. Alternativet är att starta med ytterligare en ny char, men det tycker jag inte ska behövas.
Nu kanske allt detta beror på att jag snabbt plöjer 100h under startveckan, vilket för andra kan vara speltimmar för en hel säsong :P
Citera
2015-08-27, 15:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Ja, jag skrev ju det. Dock håller jag med om att spelet är "slut", eller att karaktärerna är maxade efter 1-2 månader. Jag tycker det skulle vara roligare om det tog längre tid att ta sig genom spelet och att säsongerna va längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in