2015-08-26, 23:06
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Skulle du inte kunna kommentera de öppet. Moderatorn svarar inte (Jumpingjack) & jag får väl inte starta någon tråd, känns det inte lättare att bara berätta öppet här, hade uppskattat det jättemycket.

Nu har jag läst ikapp tråden. Det blev en hel del raderingar igår då tiggartråden gick off-topic. Det var definitivt inte endast dina inlägg som rök. Inga varningar delades ut.

Ändå fortsatte du med off-topic, trots inte ett utan två tydliga modsinlägg i tråden. Det är inte första gången som du drar på dig varningar och dessutom superonödiga 0.06. De flesta lär sig efter första 0.06-varningen att man kanske inte ska tjafsa om moderering i en tråd som inte handlar om det.

Där har du förklaringen och det handlar inte om någon rasistisk agenda, de som du kallar rasister har kvar inlägg som är on-topic andra har raderats. Precis på samma sätt har du behandlats.
Citera
2015-08-26, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nu har jag läst ikapp tråden. Det blev en hel del raderingar igår då tiggartråden gick off-topic. Det var definitivt inte endast dina inlägg som rök. Inga varningar delades ut.

Ändå fortsatte du med off-topic, trots inte ett utan två tydliga modsinlägg i tråden. Det är inte första gången som du drar på dig varningar och dessutom superonödiga 0.06. De flesta lär sig efter första 0.06-varningen att man kanske inte ska tjafsa om moderering i en tråd som inte handlar om det.

Där har du förklaringen och det handlar inte om någon rasistisk agenda, de som du kallar rasister har kvar inlägg som är on-topic andra har raderats. Precis på samma sätt har du behandlats.
Fast det stämmer inte helt. En användare postade ett inlägg om en Romobservation på systembolaget. Denna fick ligga kvar men mina observationer som svar på hens observationer raderades och moderatorn sa: "Jag trodde det var trams". Det är detta vi ständigt återkommer till. Att ni har en reflex att radera det som stör rasisternas agenda. Mina observationer var positiva obersavstioner. Tråden ska ta upp observationer av Romer. Får det läggas upp positiva observationer i tråden? Om det får det så undrar jag om mina framtida positiva observationer ska raderas för off topic/trams eller om de får ligga kvar?
Citera
2015-08-26, 23:18
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Fast det stämmer inte helt. En användare postade ett inlägg om en Romobservation på systembolaget. Denna fick ligga kvar men mina observationer som svar på hens observationer raderades och moderatorn sa: "Jag trodde det var trams". Det är detta vi ständigt återkommer till. Att ni har en reflex att radera det som stör rasisternas agenda. Mina observationer var positiva obersavstioner. Tråden ska ta upp observationer av Romer. Får det läggas upp positiva observationer i tråden? Om det får det så undrar jag om mina framtida positiva observationer ska raderas för off topic/trams eller om de får ligga kvar?

Vad var det för observationer du gjorde då? Du förklarar för jävla uruselt, håller alla dina inlägg samma stil är det kanske inte så konstigt att de blir tagna som trams.

Vad är det för skillnad på observation och observation? Varför skulle inte just dina observationer av zigenare få vara kvar?
Citera
2015-08-26, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad var det för observationer du gjorde då? Du förklarar för jävla uruselt, håller alla dina inlägg samma stil är det kanske inte så konstigt att de blir tagna som trams.

Vad är det för skillnad på observation och observation? Varför skulle inte just dina observationer av zigenare få vara kvar?
Exakt det jag undrar. Varför ligger alla rasistobservationer kvar när mina observationer av neutral art raderades? Vad tror du Stockis?
Senast redigerad av Quishlish 2015-08-26 kl. 23:26.
Citera
2015-08-26, 23:26
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Exakt det jag undrar. Varför ligger alla rasistitobservationer kvar när mina oberservstioner av neutral art raderades? Vad tror du Stockis?

För att det är jävligt svårt att förstå vad du menar, du går väldigt gärna utanför ämnet, oavsett vilken tråd du skriver i och du verkar ha rättshaveristtendenser och vill göra fel så du får något att klaga på.
Citera
2015-08-26, 23:30
Bannlyst
Citat:
För att det är jävligt svårt att förstå vad du menar, du går väldigt gärna utanför ämnet, oavsett vilken tråd du skriver i och du verkar ha rättshaveristtendenser och vill göra fel så du får något att klaga på.
Kanske du har rätt. Tack för att du kommer och påminner mig i varje tråd. Du blir inte moderator hur mycket du än kämpar så lägg ner fjäskandet för de nu.
Citera
2015-08-26, 23:39
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Kanske du har rätt. Tack för att du kommer och påminner mig i varje tråd. Du blir inte moderator hur mycket du än kämpar så lägg ner fjäskandet för de nu.

Ja, jag har rätt. Moderatorerna är varken rasister eller ute efter dig specifikt, det är bara du som vägrar förstå och följa reglerna.
Jag har dessutom inget intresse i att bli moderator och fjäska är det sista jag gör.
Jag påminner dig inte i varje tråd, sluta tro att allting kretsar kring dig och inse när du har fel istället, så blir allt mycket lättare.
Citera
2015-08-26, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ja, jag har rätt. Moderatorerna är varken rasister eller ute efter dig specifikt, det är bara du som vägrar förstå och följa reglerna.
Jag har dessutom inget intresse i att bli moderator och fjäska är det sista jag gör.
Jag påminner dig inte i varje tråd, sluta tro att allting kretsar kring dig och inse när du har fel istället, så blir allt mycket lättare.
Som denna tråden lyder "Är moderatorerna rasistiska här på FB?". Ja min uppfattning är det & därför kommer jag med diskussionsunderlag till det. Jag ser att du ränner i varje tråd och försvarar moderatorer. Tänk istället att varken där eller i denna tråden kretsar det kring dig utan just moderatorerna.
Citera
2015-08-26, 23:52
Bannlyst
Citat:
Som denna tråden lyder "Är moderatorerna rasistiska här på FB?". Ja min uppfattning är det & därför kommer jag med diskussionsunderlag till det. Jag ser att du ränner i varje tråd och försvarar moderatorer. Tänk istället att varken där eller i denna tråden kretsar det kring dig utan just moderatorerna.

Som rätt aktiv i I&I så kan jag lova dig att främlingsfientliga inlägg blir konsekvent raderade beroende på moderator. Förstår inte vad du gnäller om.
Citera
2015-08-26, 23:52
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Ja, det är din uppfattning, men den uppfattningen är helt felaktig.
Det finns moderatorer av alla sorter här, vilket nästan alla förstår, utom du.
Jag försvarar ingen, jag försöker bara förklara hur det ligger till, för att förhoppningsvis få ett bättre forum. Det handlar inte om att försvara någon moderator, eller sätta dit någon användare. Det handlar om att försvara Flashback i sig, vilket fler borde göra.
Citera
2015-08-27, 00:04
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Exakt det jag undrar. Varför ligger alla rasistobservationer kvar när mina observationer av neutral art raderades? Vad tror du Stockis?
Hela tråden handlar om observationer om zigenare som tigger istället för att jobba som normala människor. Zigenare som utnyttjas av sina egna. Du tramsar som om de vore något annat än just zigenare som sitter och tigger. Lögnaktigt trams som raderas.
Citera
2015-08-27, 00:04
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Hela upplägget att problem ska tas i PM med den moderator det berör är ju trams. Hade moderatorn behövt förklara sina beslut inför öppen ridå hade det sett annorlunda ut.
Det hade också gett upphov till en mängd trådar i flashback-underforumet, så att diskussioner som den här snabbt skulle försvinna från förstasidan och dö sotdöden.

I många fall så kan det lösas av moderator direkt, och då finns det inget behov av någon sådan tråd, då problemet kan vara en enkel missuppfattning, från antingen moderatorn eller användaren.

Om det inte blir löst, utan användaren tycker att moderatorn är en stor idiot/rasist/PKist/pastafarianist/någotannatist som vägrar ändra sig så kan man ta det vidare till en admin och påpeka moderatorns felaktigheter. Detta brukar dock sällan ge något, moderatorerna här är rätt bra och tillsätts inte på måfå hursomhelst.

Om inte det heller går, då kan man ta det öppet, där moderatorerna blir tvingade att försvara sina gärningar öppet.
Fast oftast så har de fel, har en moderator dubbelgranskat det och en admin också kollat det så är det troligen så att användaren har fel....

Citat:
Neutrala observationer?
Får jag gissa att dina inlägg handlar om hur du såg en tiggare som åt en macka och sedan var duktig och ställde sig upp, gick iväg till papperskorgen och slängde plastpåsen som denne hade mackan i på ett ordentligt sätt?

Sådant är inte relevant....att tiggare beter sig som vilka andra människor som helst är något som man antar, och det är därför de som ska motbevisa det som har bevisbördan på sin sida.
Dog bites man är inte en story, medans man bites dog däremot är det.
Senast redigerad av Jecke 2015-08-27 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in