2015-08-16, 01:46
Medlem
Klarabella79s avatar
Står avstängd på ts status, vet inte vad det betyder men iaf, kolla everydayplus.se
Citera
2015-08-17, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Någon som vet en sida som är legit, bra, utan några krussiduller, där man kan få låna gratis tex 3000kr utan att man behöver betala ränta på det, så länge man betalar tillbaks inom tidsramen?

Varit liknande situationer, jag avråder dig till att vara för beroende av smslån. Om du verkligen vill låna pengar med snabblån med hög ränta så kan du titta på https://financer.com/sv/gratis/ där det presenteras många lån utan avgifter. Men var säker på att du kan betala tillbaks!

Både Vivus och Ferratum har jag själv lånat från. Funkat fint i nödfallen.
Citera
2015-08-21, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lovevaginas
Sitter i en situation jag aldrig gjort innan, har 0kr och ingen mat alls. Har ca 30k i lön varje månad, men hänt en del galna saker denna månaden.

Så jag behöver 1000kr tills löning, och jag behöver det ASAP. Har länsförsäkringar, är jag för sent ute för att få dom ikväll? Finns det någon som har swisch-utbetalning?
Allting beror på när man gör sin ansökan, och sånt brukar framgå ganska tydligt på sidorna. Har man ansökt innan kl tolv och fått lånet beviljat så brukar man få pengarna samma dag om man t.ex har Nordea, dock innan 18:00.

Jag vill understrycka att denna mentalitet om att få pengarna samma dag när man tar smslån är inget man ska ha. Man ska alltid förvänta sig att pengarna kommer dagen efter, beroende på summan och vart man lånar.
Citera
2015-08-26, 23:45
Bannlyst
Vad sager lagen om SMS-lan? (Bortglomt lan)

Jag var inne i en depressiv period for ett tag sedan, och var dum nog att ta tiotals SMS-lan. Nu efter ett halvar sa har jag rett upp alltihopa - trodde jag. Jag loggade in nyss pa en bortglomd e-mail och hittade massor med mejl fran onea.se. Jag ser da att jag lanat 10000kr i november 2014. Vad hander nu?

Vad vi vet:
* Dom har bara forsokt kontakta mig via email, trots att jag inte svarat eller hort av mig pa over ett halvar.

Vad jag vill veta:
* Vad sager lagen om SMS-lan som vill ha tillbaka pengarna men bara kontaktar kunden via email? Kravs det inte mejlutskick via vanligt brev eller liknande? Jag har annu ingen prick hos kronofogden och har heller inte hort fran nagon angande detta.
Citera
2015-08-27, 00:21
Medlem
dom gottar sig nog åt det. och ligger och räntar dig med flera tusen %

3 år så preskiberas det, om dom inte påmint dig om skulden vilket dom har.

det kommer bli DYYYYYRT
Citera
2015-08-27, 06:40
Medlem
Haha 10000000% ränta.
Citera
2015-08-27, 06:42
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zara.Larsson
* Vad sager lagen

Den säger att du är ansvarig för dina skulder och måste betala tillbaka. Tills du gör det kommer du få svårt att få nya lån &krediter, abonnemang, hyreslägenheter, vissa jobb, etc. Allt medan avgifter och räntor tickar på och din skuld ökar. Att hålla sig undan för 10K i skulder känns otroligt kortsiktigt och oansvarigt. Risken är också att du misslyckas och ändå får betala dina skuld som nu blivit ännu större.

För övrigt tror jag ingen köper att man glömmer bort lån.
Citera
2015-08-29, 18:34
Medlem
SMS lån

Tja nån som vet en sida där man kan låna 3000 utan bankid/e-leg? Där det typ räcker att skicka in bild på sitt id kort? MVH
Citera
2015-08-29, 18:37
Medlem
Tja, finns det nån bra sida där det räcker med att skicka in id handling som identifikation? Och inte bank id/e-leg?
Citera
2015-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smiK
Hade det funnits en sådan tjänst hade den stängts ner inom 45 sekunder eftersom det är som en öppen dörr för bedragare.

Är så att jag har bank id till ett konto, men av olika anledningar behöver jag pengarna till ett konto som jag inte har har möjlighet att logga in på internetbanken, och då kan jag ej få pengarna till det kontot även om jag verifieras så att det är jag som ansöker om lånet
Citera
2015-08-29, 19:06
Medlem
Då är nog inte tanken att du ska ta lånet. Varför inte ta lånet till det konto du har leg till och sedan föra över pengarna till det andra?
Citera
2015-08-29, 19:07
Medlem
Vill inte att den jag delar kontot ska se det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in