2010-10-23, 15:39
Medlem
Ostpops avatar
Har man nån som helst respekt för sin egen ekonomi så är 250:- på den summan och tillbaka betalningstiden sjukt mycket pengar, ring runt å låna privat istället, va ni inte 3 st grabbar? borde ju inte vara omöjligt ,eller krita på pizzan
Citera
2010-10-23, 15:41
Medlem
Solbeas avatar
Ta inget smslån. Det är sjukt hög ränta och tänk om nån av er inte kan betala. Det är ju någon som måste ta lånet i sitt namn och man kan ju bli lurad även av nära vänner. Jag föreslår att ni kritar pizza istället på den lokala pizzerian där de känner till er. Det brukar gå.

Edit: Oj det var någon som var inne på samma linje som jag som han posta före.
Citera
2010-10-23, 15:47
Medlem
Ireqoms avatar
Nja, vi måste ju ha råd med en rejäl krogrunda också, då vi råkade missa systemets öppettider. Vi är två som jobbar och får lön på måndag, så dessa 250 kronor är ingenting jämfört med vad dessa 1500 kronor är värda just idag. Vill bara veta om det inte tillkommer några andra avgifter eller något, och det verkar ju ganska lugnt!
Citera
2010-10-23, 15:53
Medlem
Ostpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Nja, vi måste ju ha råd med en rejäl krogrunda också, då vi råkade missa systemets öppettider. Vi är två som jobbar och får lön på måndag, så dessa 250 kronor är ingenting jämfört med vad dessa 1500 kronor är värda just idag. Vill bara veta om det inte tillkommer några andra avgifter eller något, och det verkar ju ganska lugnt!

Tillkommer förmodligen ingenting, men det måste dom väl svara på om ni ringer?
Citera
2010-10-23, 16:06
Medlem
Ireqoms avatar
enligt hemsidan får man pengarna senast kl 1700 nästkommande vardag. så det verkar lite kört om inte ni kan tipsa om en bra tjänst där dom betalar ut pengarna direkt.Det vore toppen
Citera
2010-10-23, 16:17
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
enligt hemsidan får man pengarna senast kl 1700 nästkommande vardag. så det verkar lite kört om inte ni kan tipsa om en bra tjänst där dom betalar ut pengarna direkt.Det vore toppen
Tråkigt att det inte löste sig med det så förmånliga sms-lånet! Varför inte ta dekadensen ytterligare ett steg genom att sälja din mun och stjärt till valfri farbror på knullkontakt?
Citera
2010-10-23, 16:19
Medlem
Ostpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tråkigt att det inte löste sig med det så förmånliga sms-lånet! Varför inte ta dekadensen ytterligare ett steg genom att sälja din mun och stjärt till valfri farbror på knullkontakt?

Där borde det ju faktiskt finnas snabba pengar att tjäna....
Citera
2010-10-23, 17:26
Bannlyst
blir det nån pizza eller?
Citera
2010-10-23, 17:44
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Flashback: platsen där det finns en konstruktiv lösning på alla problem!
Citera
2010-10-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
När jag lade mig innan så slog det där och kortkrediter mig. Nämligen att folk som handlar på kortkredit tamefan inte är så jävla dumma relativt de som tar sms-/kortsiktiga lån

Om man skall välja var man vill ligga back 1000 kr liksom

Rätt skönt för de som failar att ha ett konstant "lånmedgivande" så att säga på kortet även om villkoren är kass mot ett bra lån.Typ någon som det här snillet. Hade han haft kortkredit hade det ju blivit bra mycket billigare.Sämst, antar att de menar att de gör överföringen omedelbart, men sedan kanske det kan ta lite tid om de inte hänger på samma bank? Det där får någon annan förklara. Rätt fail att det blev så om det var så kort tid. Skulle fan ringa o klaga och säga att de var otydliga och att det är skitsamma om du ändå inte fick pengarna i tid tills när du behövde dem.

Förvånar mig hur lättvindigt folk tar sådana där lån dock.

Det kostar ju liksom, vad skulle du få betala tillbaka på måndag? Hur bra blir din ekonomi av sådant där på sikt? Vad behövde du pengarna till?

Fick inte pengarna igår. Så blir väl på måndag.

Pengarna behövdes men löste det på annat sätt, till vad behöver jag inte gå in på.

Det kostar 0 kr att låna 500kr första gången. Hade det kostat hade jag inte tagit lånet. 0% Ränta alltså. Så jag har 15 dagar på mig att betala tillbaka 500kr och inte mer. På måndag får jag en fet lön så det är inga problem alls och jag går inte back.

Och eftersom jag nu inte fick pengarna i fredags utan får dom på måndag så behövde jag dom inte. Kan ju betala tillbaka dom på en gång. Plus minus 0.
Citera
2010-10-23, 17:49
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:

En rejäl krogrunda för 1500 (minus 3 pizzor) på tre personer. Patetiskt. Ta varsitt SMS-lån annars är det ju bara löjligt.
Citera
2010-10-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
blir det nån pizza eller?

Säljer han munnen och stjärten på knullkontakt har han ju vitlökssåsen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in