Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-08-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
VGA är grafiken.

Ok. Det funkade inte att installera. Står att datorn inte uppfyller minimikraven...

Hur löser jag det?
Citera
2015-08-25, 23:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalokin
Ok. Det funkade inte att installera. Står att datorn inte uppfyller minimikraven...

Hur löser jag det?

Men, var inte det där en ny dator?...då borde den uppfylla W10 kraven. Kraven - http://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-10-specifications#sysreqs

Det kan ju vara DirectX versionen på din dator som inte gillas av den "nya/senaste" ?...drivisen, då W10 är kapabelt att hantera version X12 så är den kanske gjord för det. Fast kan den hantera X12 borde den kunna hantera X9, ja jag vet faktiskt inte vad som står på.

Något som kan vara värt ett försök är att ominstallera den du har.

En annan sak, vilket är problemet med drivisen du har just nu?
Senast redigerad av 1FF 2015-08-25 kl. 23:52.
Citera
2015-08-26, 00:09
Medlem
Citat:
Prova med det här - http://www.thewindowsclub.com/windows-10-problems-issues
Kanske hjälper .

Jag gjorde en sfc /scannow och fick fram
Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
I Windows log bla bla bla rena grekiskan för mig :S
Det står i command prompt att den hittade korrupta filer men kunde inte fixa alla..
Citera
2015-08-26, 02:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROWL-1994
Jag gjorde en sfc /scannow och fick fram
Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
I Windows log bla bla bla rena grekiskan för mig :S
Det står i command prompt att den hittade korrupta filer men kunde inte fixa alla..

När inte sfc fixar något så brukar DISM göra det. Sökte på felkodens betydelse - https://www.google.se/search?q=Failed+to+internally+open+package.+%5BHRE SULT+%3D+0x800f0805+-+CBS_E_INVALID_PACKAGE%5D&sourceid=ie7&rls=com.mic rosoft:sv-SE:IE-ContextMenu&ie=&oe=&gfe_rd=cr&ei=hQndVZapCuOO8QfB6 7bQCQ - första länken har bl.a en MS fixit (reset W.update) man kan köra. Du får läsa igenom de andra och se om du hittar något användbart.
Senast redigerad av 1FF 2015-08-26 kl. 02:40.
Citera
2015-08-26, 02:54
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Är det värt att ha w10? Har nu 8:an, känns olustigt att dom ska samla info om en om det nu stämmer. Jag gillar "gamla" xp utseendet har ej gillat app utseendet på w8.
är w10 för mig?
Tacksam för svar, ber om ursäkt på förhand om jag landat i fel tråd,
Du kan ju alltid gå in under Privacy Settings o inaktivera det som du inte vill att MS eller andra företag skall se/veta om dig.
Citera
2015-08-26, 07:45
Medlem
Citat:
Men, var inte det där en ny dator?...då borde den uppfylla W10 kraven. Kraven - http://www.microsoft.com/en-us/windows/windows-10-specifications#sysreqs

Det kan ju vara DirectX versionen på din dator som inte gillas av den "nya/senaste" ?...drivisen, då W10 är kapabelt att hantera version X12 så är den kanske gjord för det. Fast kan den hantera X12 borde den kunna hantera X9, ja jag vet faktiskt inte vad som står på.

Något som kan vara värt ett försök är att ominstallera den du har.

En annan sak, vilket är problemet med drivisen du har just nu?

Problem: Grafiken är pixlig, och mousepad hackar.

Jag testade installera en nvidia grafikkort men det hjälpte ej.

Hur ominstallerar jag?
Citera
2015-08-26, 08:09
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Du är en pratsjuk herre tror jag . Läs infon på länken det förklarar allt och ett tips; titta på bilderna och läs infon på dem .

Det är lätt gjort och sköter sig självt och är inget att bli nervös av.

Kom på en sak, du kan ju gå tillbaka till "tidigare version" och göra om proceduren också.

Ja, nu var det den där pratsjuke gubben igen... =) Jag har nu gjort en ominstallation. Uppdaterade även drivrutinerna till grafiken, men efter omstart så kvarstår problemet med genomskinliga högerklicksmenyer. Får se om jag hinner testa att återgå till 8.1 i eftermiddag.
Citera
2015-08-26, 08:35
Medlem
Jag försöker installera drivrutiner till Windows 10 och jag undrar om någon kan svara mig på detta:

Jag har Windows 10 64 bit. Men trots det så har jag två mappar i C, ena heter Program och den andre Program X86. Varför har jag två mappar? Och borde jag inte ha X64 dessutom, varför X86?

PS. Kan jag återgå till Windows 8.1 på något sätt? Jag börjar bli riktigt less på att ingen funkar... kan inte ens söka efter saker i startmenyn
Citera
2015-08-26, 09:12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Jag försöker installera drivrutiner till Windows 10 och jag undrar om någon kan svara mig på detta:

Jag har Windows 10 64 bit. Men trots det så har jag två mappar i C, ena heter Program och den andre Program X86. Varför har jag två mappar? Och borde jag inte ha X64 dessutom, varför X86?

PS. Kan jag återgå till Windows 8.1 på något sätt? Jag börjar bli riktigt less på att ingen funkar... kan inte ens söka efter saker i startmenyn

Trots att du har en 64-bitars Windows så kan du installera och köra 32-bitars program..
Det är skillnaden mellan dessa två mappar..

Program = till för 64-bitars program
Program X86 = Till för 32-bitars program..

Och söker gör man oftast inte i inne i startmenyn, du söker via förstoringsglaset bredvid startknappen!
Citera
2015-08-26, 09:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Hur ominstallerar jag?

Prova även med att installera Intel management och chipset driver drivisarna, o.b.s långskott.
Ett annat långskott; uppdatera med hjälp av IObit driver booster - http://www.majorgeeks.com/files/details/driver_booster_3.html . Betan fungerar bättre, bocka ur tilläggs program vid installationen.

Länk för ominstalltion se inlägg #1408.
Senast redigerad av 1FF 2015-08-26 kl. 09:19.
Citera
2015-08-26, 09:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Återgå till tidigare version - http://www.thewindowsclub.com/rollback-from-windows-10
Senast redigerad av 1FF 2015-08-26 kl. 09:21.
Citera
2015-08-26, 12:05
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Hur ominstallerar jag?

Sedan kan du så klart kolla på grafikdrivis tillverkarens egna hemsida med deras autouppdaterings verktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in